{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pant i bilen. Hvordan fungerer det?
  • #1   19. jan 2010 Plejer at gi ca 5000,- for at flytte pant....

• #2   19. jan 2010 Som Johnson siger...det koster en del af skifte det...

• #3   19. jan 2010 Yes...man opsiger den gamle pant og opretter en ny. Mener jeg landede på ca. 7000 da jeg gjorde det

• #4   19. jan 2010 ikke sikkert banken vil give dig pant i den nye bil......... og panten skal ophæves før din bil skal sælges........ og hvis du først køber den nye bil.. når den anden er solgt... kan det jo ikke lade sig gøre??

• #5   19. jan 2010 Er det både private og forhandlere jeg kan handle med? Det er jo lidt banken der bestemmer det?

Hvis jeg skal ud til en forhandler ligger bytteprisen på min bil jo kun ca. i 70.000 kr, og så bliver pantebrevet jo meget mere værd end den nye bil

• #6   19. jan 2010 så man sælger vel bilen... og indfrier lånet samtidig... også køber man en ny bil.. som banken betaler??

• #7   19. jan 2010 Johan B >> Det er udelukkende byttehandel jeg tænker på. Glemte jeg vist at skrive smiley

• #8   19. jan 2010 Peter J
    Hvis banken har pant i din bil....Så skal du snakke med banken først.
    Du kan ikke barre handle uden at høre dem ad, også selvom det er bytte lige over. Din bank skal jo være indforstået med det.

• #9   19. jan 2010 Ja Banken skal med ind over fra starten... de ska godkende det så du ikke bytter til en bil der er 20 år ældre fx det kan de ikke li...

• #10   19. jan 2010 Er skam klar over det med jeg skal snakke med banken først, jeg har også fået grønt lys til at købe en fabriksny, men da jeg ikke ser nogen fordel i det, er jeg begyndt at kigge brugt først.

Jeg synes bare det er underligt det er så vigtigt at oplyse om pant, hvis det alligevel er mig som kommer til at beholde panten i bilen ¨når den nye ejer overtager den

• #11   19. jan 2010 Panten følger bilen, så jo, det er meget vigtigt at der er taget hånd om dette inden salg/bytte.

Derudover er der stor forskel på om du køber en ny eller brugt bil, når banken skal låne dig pengene.
    Du kan låne pengene over længere tid ved en fabriksny, end du kan ved en brugt. Så det kan blive et spørgsmål om afdragets størrelse.

• #12   19. jan 2010 Der er godt nok mange bud på hvordan pant, lån og handel/bytte med bil fungerer....:

Pant følger altid bilen. Pant tinglyses i bilbogen på stelnr (og evt. reg. nr). Dvs. at hvis du sælger bilen til forhandler, så kræver de naturligvis pantet aflyst, så de med god samvittighed kan sælge bilen videre. Sælger du til privat, kan køber faktisk overtage pantebrevet i bilen, mod en ændringsmeddelelse til bilbogen (koster typisk kr. 1400.) Dette er kun aktuelt, hvis køber skal have billån til finansiering af bilen, og banken alligevel skal have lyst pant til sikkerhed for billånet. Det administrative i det står banken typisk for.

Omkostningerne for etablering af pant er ALTID 1,5% af pantets størrelse (ikke lånets størrelse) plus kr. 1400 i tinglysningsgebyr. Hertil kommer notering til forsikringsselskab på kr. 850.

Billån derimod følger altid personen, der har lånt pengene (underskriver/debitor).

Kommentér på:
Pant i bilen. Hvordan fungerer det?

Annonce