{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EU-plader eller ej
  • #1   21. jan 2010 min håber jeg aldrig får de nye plader på.. jeg syntes de er grimme

• #2   21. jan 2010 aldrig nye en plader her

• #4   21. jan 2010 Heller aldrig nye her

• #5   21. jan 2010 Føj UDEN

Jeg valgte os pænt NEJ TAK da jeg hentede plader til min e34

• #6   21. jan 2010 det skal være de nye, de ser pænt ud. min næste bil skal have de nye plader.

• #8   21. jan 2010 Den der støtter EU vælger vel med og dem der mener det i bund og grund er en invasion af vores selvstændighed takker nej. Jeg ved godt hvad jeg vælger.

• #9   21. jan 2010 Medmindre du skal meget til udlandet og vil slippe for et DK mærke bag på bilen, så lad være. Jeg synes de er så grimme! Men bar min mening smiley

• #10   21. jan 2010 Jeg vælger de nye når det blir min tur...

• #11   21. jan 2010 i gør det sq ikk nemt

• #12   21. jan 2010 Gamle plader

Nu er det jo ikke os der skal bestemme... tag dog et valg selv ?

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #13   21. jan 2010 jeg har de nye plader på vores nye bil, men det var fordi forhandleren sørgede for pladerne, så sårn blev det bare.

heldigvis er bilen samme farve blå

• #14   21. jan 2010 Enig med de andre..

Gamle plader, skal dælme heller aldrig have de nye EU plader på..

De ligner jo svenske plader :S totalt nederen

• #15   21. jan 2010 Over 80% vælger EU plader.
    Det samme ville jeg klart gøre.

• #18   21. jan 2010 Nye plader med EU logo og DK og et ja tak til € når det er muligt.

Jes J

• #19   21. jan 2010 Kan sku meget bedre lide Alm. Plade.

Og jeg havde præcis samme tanke thomas, de kunne ikke få euroen igennem, men så laver vi da bare penge der ligner den så meget, at danskerne til sidst er ligeglade.

• #22   21. jan 2010 Bliver over mit lig jeg nogensinde skal kører med EU plader og reklamere for det lort, men nu har jeg heldigvis også personlige nummerplade så de første 7år kommer det heldigvis ikke på tale!

• #23   21. jan 2010 Der er da en forskel - der står DK på de danske? smiley
    Altså jeg havde sgu valgt med... Desværre købte jeg min bil en måned for tidlig til det kunne lade sig gøre - så skulle Poloen, mod forventning, komme helt til udlandet, så må jeg montere et grimt DK skilt...

• #26   21. jan 2010 Thomas - Vil det sige, at hvis du var tilbage i stenalderen, så ville du aldrig komme videre til hverken bronze el. jernalderen, fordi.. Det var for moderne?

Arrrh.. Thomas. Helt ærligt. Vi lever i det 21. århundrede, og teknologien flyver afsted, og så vil du grounde dig selv, fordi.. Det er sjovt?

Vi er en del af EU, vi ligger centralt placeret i Europa. Selvfølgelig skal vi være en del af Euroen, og selvfølgelig skal pladerne laves om IGEN, da ingen vil have de der Anders And plader. Kæft det gik galt, da de begyndte med de nye ZP plader, som skulle være Anders And style, og nu har de fået EU mærke på, som bare VIRKELIG ikke passer ind. Samtidig med der skal stå AZ . Bvadr smiley De gamle tal og bogstaver, og så EU mærket. Det vil hjælpe.

Nu ligger kronen jo op af euroen, så hvis vi fik euroen, så vil vi ikke mærke pristigning på ting, lige som de andre lande har haft gjort.
    Grunden til at alle deres ting er steget, er pga. deres valuta ikke har været stærk nok, i forhold til Euroen.. Resten giver sig selv.

- Derfor. Prox har ret. Enten helt ud el. helt ind. Det andet er tåbeligt.

- Svar til indlæget. Sådan som de nye plader er udformet, i form af de nye bogstaver og tal, finder jeg det ikke særlig fedt med EU mærket også. Havde valgt at få 4 kantet plader, i håb om at de stadig er med den gamle skrift smiley Uden logo, hehe.

• #29   21. jan 2010 Prox
    Husk hvis vi bliver fuldt medlem har vi ingen kontrol over vores økonomi, dvs. vi kan ikke devaluere f.eks. Kronen som den er nu iforhold til Euro'en er pakket ind i bobbelplast da ALLE EU medlemmer har bundet sig til at opkøbe kronen hvis den stiger eller falder mere end 2.25% i kurs. Vi ligger og har det som blommen i et æg, det er en fantastisk aftale som hele EU er godt irriteret på.
    Desuden er Euroskepsis et helt nyt ord danskerne opfandt da vi sagde nej til Maarstricht, vores politikkere havde været så naive og arrogante at de havde fået underskrevet dronningebrevet på forhånd inden afstemningen, heldigvis blev det da et nej og så kom der tålelige forbehold på plads i Edingburgh ved årets afslutning.

Vores interne suverænitet er ved at blive kvalt, og flere teoretikere mener at et land uden intern kontrol er dømt til undergang, dvs. at blive opslugt i et forbund/union som hele tanken bag EU er hvis du sætter dig ind i Rom-Traktaten.
    Desuden udtalte Poul nyrup i år 2000 under afstemningen om den europæiske møntfod at Danmark til hver en tid kunne trække sig ud af det økonomiske fællesskab hvis vi ikke fandt det interessant mere, det tilbage viste en hel række danske og udenlandske økonomer så og det viste sig at være en løgn, det skaber en del utroværdighed i den danske befolkning til den politiske elite når ikke engang de har styr på reglerne indenfor noget der er så vigtigt.

Heldigvis har den økonomiske elite delt sig siden da og støtter et flertal imod Euro'en, den politiske elite forsætter med sine "skræmmekampagner" for at få den danske befolkning med, heldigvis kan folk herhjemme stadigvæk tænke selvstændigt.

Vi har ofret suverænitet siden 1972 (Har bevist det i en rapport på AAU) og i Nice-traktaten ofre vi pludselig også en del medbestemmelse i europaparlamentet, de små landes stemmer bliver mindsket mens de store lande får en større magt til at kunne slå sig sammen stemmemæssigt og overfuse alle mindre lande. Det er ikke svært at regne ud hvor vi er på vej hen af..

Globalisering og spill-over effekt har også sin del at gøre med EU, men det en hel anden snak, men noget der har mindst ligeså stor indflydelse og noget danskerne bør tage sig i agt for i fremtiden hvis vi forsat ønsker selvstændighed. F.eks. sundt at læse Sven Bislevs argumenter på dette område omkring EU..

• #30   21. jan 2010 Thomas - Vil frem til, at du lever i en moderne tid, hvor alt gør det nemmere, hvis møntfoden er den samme, når der skal handles på kryds og tværs. Især i Tyskland, da det er vores største salgspartner.

Du har ret i, at der var et vis charme, i at veksle til fremmed valuta. Det har vi alle prøvet, og det kan stadig ske i nogle andre lande, men.. Vi bliver nødt til at udvikle os. ALT vil simpelthen gøre det nemmere, hvis der hverken skal veksles el. noget andet, når man ankommer til et nyt land. Der er hverken gebyrer el. andet. Køb billet, op i flyver, ud af flyver, ud af lufthavn, kigge i butikker, og se om man gider købe noget.. Nemt og overskueligt.

Er du også ked af vi ikke har 10 øre og 20 kr. sedler, og at vores elskede 25 øre er væk smiley - Ej, hehe. Kunne ikke lige lade være.

Godt nok er det utroligt tidsspild og dyrt, at vi har fået produceret en masse nye pengesedler, istedet for at overgå til Euroen. Det hele bliver dobbelt så dyrt i længden. Vi skal nok få Euroen alligevel. Det er bare et spørgsmål om tid, og hvor mange bomme vi skal hoppe over, for at det kan blive dyrt nok. smiley

• #31   21. jan 2010 Problemet med EU er at det er en dårlig forrentning for os. Især som årene går og flere og flere "U-lande" kommer med. Vi får kun alle bagdelene og ingen af fordelene som vi burde. Bla. ensrettede afgifter og generel EU støtte. Vi betaler bare med et fjoget smil.

• #32   21. jan 2010 Prox - Sådan en kanelstang, kan faktisk deles smiley

• #35   21. jan 2010 Håber jeg kan bliver fri for at skulle have de lorte grimme EU plader på, det er da så grimme !.. og nu kan man jo ik se forskell på om det er en polak som holder mærkeligt parkeret for de ligner alle sammen hinanden nu !! :S.. smiley

• #36   21. jan 2010 EU gemmer sig bag fordele som f.eks. "frihandel", men gransker man det og kratter lidt i overfladen opdager man faktisk at der findes ikke en organisation i hele verden der er så protektionistisk som EU.. Ja ja tolden er afskaffet i EU, yes men KUN indenfor vores egne grænser, imens pålægges der enorme afgifter på lande som ønsker at handle indenfor EU, f.eks. OPEC landene.
    Hele Afrikas økonomi er blevet smadret af EU siden kul og stålfællesskabet i 1951. Måske var det på tide at de høje herre rejste sig og tog et ansvar. Næh, EU skulle have været lavet ligeså frit som de asiatiske handels organisationer, UDEN overpolitiske instanser!!!

Da regnskabet blev gjort op i EU i 2008 kunne deres revisorer ikke gøre rede for over 30 milliarder.. Euro - Gang lige det med kurs værdien på kronen og se hvor meget der er forsvundet pga korruption - Åh ja fedt, virkelig lækkert at være medlem af noget så bundråddent..

Vi har et oplysningsproblem med den politiske elite, meningsmålinger fra 2001-2003-2005-2207 viser at den danske befolkning føler sig magtesløse når det gælder EU, de orker ikke at sætte sig ind i hvad det handler om. Her kan vi bruge Pateros "Ræve model" hvilket viser at eliten gør det så indviklet og derfor bruger midler til at presse befolkningen til samarbejde - deraf "Skræmmekampagner"
    Den politiske elite vi har her i landet anskuer ikke os, befolkningen, som en værdi spiller i EU sammenhæng. Vi bliver set på ligesom Downs og Shumpeter ser på vælgere, deres menneskesyn bliver virkeliggjort hvis vi kigger på forskellige meningsmålinger og statestikker.
    Borgeren er ikke istand til at udsætte sin behovstilfredsstillelse. Politik er en vare som i en hver anden butik som skal sælges. Dette gøres ved at fokusere på prisen, gøres denne tålelig for vælgeren fokusere han ikke på den såkaldte "varedekleration" og så indser vælgeren ikke hvad det produkt han køber faktisk indeholder.. Tru med høj arbejdsløshed hvis vi ikke siger ja til Euro'en f.eks. - Dette får vælgerne til at fokusere på deres egen umiddelbare økonomi, deres hus, bil og familie. Dermed får vælgeren i de fleste tilfælde en overhængene lyst til at sige ja, istedet for at bruge sin fritid til at sætte sig ind i tingene og se hvordan de hænger sammen.

• #37   21. jan 2010 "Da regnskabet blev gjort op i EU i 2008 kunne deres revisorer ikke gøre rede for over 30 milliarder.. Euro - Gang lige det med kurs værdien på kronen og se hvor meget der er forsvundet pga korruption - Åh ja fedt, virkelig lækkert at være medlem af noget så bundråddent.. "

Det var da noget af en påstand, og så for en jurastuderende...

I øvrigt må det da være nitten at være adm. direktør og få et honorar på 0,- kr. på årsbasis for dette virke.

• #38   21. jan 2010 Prox
    Miljø ja, en gruppe jurister har gransket alt lovgivning fra 1972 og frem og har faktisk fundet ud af at 37% af Danmarks lovgivning på nuværende tidspunkt er underlagt EU, og det er på trods af at vi egentlig har forbehold på det retlige og indre anliggende.
    Sprøjtemidler og gifte indenfor miljøområdet har det også vist sig der er blevet ændret en del på, mange produkter er blevet gjort ulovlige, det var da godt tænker man umiddelbart, men ser man så på diverse produkter som der er tilrådighed nu opdager man pludselig at firmaerne der producere disse befinder sig i de store medlemmers lande, og vi opdager desuden også at der er opstået monopol lignende tilstande på disse produkter, og monopol på markedet er en af de grundlæggende ting som EU påstår at skulle forsvare og undgå.. Men ingen påpeger det og brokker sig..

Du er i den alder hvor jeg mistænker dig for at have en familie nu, du har sikkert et hus også, kone og børn. Som borger i Danmark holder du garanteret en del af vores såkaldte velfærdsstat.
    Nu kan jeg så fortælle dig at undersøgelser af et fuldt EU medlemsskab viser at velfærdsstaten som vi kender den idag langsomt vil gå i opløsning. INGEN af medlemmerne i EU ønsker en så stor offentlig sektor og en velfærdsstat som den danske, dvs. når vi snakker union hvor statssystemet pludselig bliver ens i alle landene, dvs. "landet" fordi grænserne ender med at blive opløst, så mister danskerne pludselig den tryghed. En statestik fra 2009 i august viste at kun 6% af ja sigerne til EU havde tænkt så langt og faktisk var villige til at ofre velfærdsstaten, det er lidt skræmmende at folk der siger ja ikke engang ved hvad de siger ja til synes jeg.

• #39   21. jan 2010 • NegerKim •
    30 millioner selvfølgelig!!! Det var noget af en brøler det andet som nok havde været omtalt lidt mere i medierne så da budgettet var på ca 120 milliarder det år. Men stadigvæk en stor del som er forsvundet.
    Påstanden er selvfølgelig hentet fra troværdige kilder da vi er underlagt kildekritik når man studere på et universitet. Men du kan få litterarturlisten og så finde det hvis du er interesseret.

Og lad nu vær med at blive smålig, det klæder ikke din intelligens smiley

• #40   21. jan 2010 Nej til EU... men JA til et fælles norden DK S N VI har samme religion, næsten samme sprog, kultur, milijøhensyn, holdnger til invandringen, gode sygehuse og fremfor alt har vi kroner som møntsort. og naturligvis kongehuse.
    VI har ikke en skid fælles med Spanien, eller Grækenland osv.
    NEJ til ØVro nummerplader og fælles mønt

Kommentér på:
EU-plader eller ej

Annonce