{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Drifting budget - opstart {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg vil høre om der er nogen der kan give mig svar på et par spørgsmål omkring noget drifting.

Har aldrig prøvet det før, andet end i en forhjulstrukket bil, i snevejr med håndbremsen trukket, jaja, det da meget sjov, men langt fra den verden en drifter befinder sig i, derfor:

1. Som 1. driftbil, hvad er realistisk? En E30 320 til 10000 kr., eller er det helt ude i hampen? Hvor meget power er egentlig nødvendigt, og hvilken bil er et godt/holdbart/fornuftigt/billigt udgangspunkt.

2. Hvor tit reparerer man egentlig de vogne dér. Tænker udelukkende teknik, og ikke kosmetik nu. Er der tekniske skader/vedligeholdelsesprocedurer efter hvert "løb".

3. Hvis nu Jer med Pro drifting biler osv. springer over det her spørgsmål, hvor mange penge blir der så smidt på et år, i en middelmådig kørers budget, til drifting, alt inklusive?

På forhånd tak for forståelse af min mindre viden omkring drifting mm. : )

//Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drifting budget - opstart
  • #1   27. jan 2010 en 320 er for svag medmindre den opgraderes MEGET... en 325 med tryk?

    Mht teknik skal du nok regne med at der går en del sliddele til, bagtø,j ophæng osv osv...


  • #2   27. jan 2010 den drifter mig og min kammi har har vi faktisk ikke rep på i den sidste år.
    Vil sige du skal kigge efter 2,5 det gjorde vi som minimim ellers så er det lige til


  • #3   27. jan 2010 Du skal jo kigge efter en bil med forholdvis mange NM for at den kan smide hjulene rundt, og så en med spærbagtøj ellers er det ikk til at kontrollere og du får heller ikk lige meget power på begge hjul.. smiley

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 226
    #4   27. jan 2010 Jeg ved ikke så meget om selve sporten, men har selv haft en e30 320, og den synes jeg var utrolig nem at få til at køre sidelæns, men en 325 uden afgift koster ikke meget mere ind 10000 kr, vis der skal lidt mere skub i.

  • #5   27. jan 2010 Okay, så alt efter vægten af bilen, skal man op og have omkring 150+ hk for at have en chance for at smide røven ud..
    Lyder imponerende, at kunne køre en hel sæson uden at reparere, men det da kun fedt.
    Spærbagtøj kan man vel svejse sig ud af.
    Blir det seriøst, og jeg rent faktisk gør det, vil jeg uden tvivl købe en bil uden afgift, da det kun blir drifting den skal bruges til.


  • #6   27. jan 2010 hvad jeg har fået afvide fra folk som dyrker det som hobby og ikke vil smide en masse penge i det. så er det en go ide at have 1 måske 2 ekstra motore såtendene (så man altid har en køreklar og måske en under opbygning, hvis man bruger std. motore og de har kørt nogle km og man ikke gør noget ved dem), et par bagtøj (hvis du igen ikke vil holde stille hvis nu), flere fælge da dæk jo bliver godt slidt, og ellers ja, så olie :), ret meget mere end det skulle der ikke være i det har jeg fået afvide, hvormeget teknisk/mekanisk som går istykker under/efter et løb afhænger ligeså meget af hvor velholdt din bil er inden løbet, self. forudsat at du ikke køre galt i bilen :), men bøsninger har det vist også med at gå. men køber du en 325 uden afgift og 1-2 ekstra 325 motore og 2 ekstra bagtøj og 6 fælge så skulle du kunne klare det uden problemer. self. forudsat at den 325 er i pæn stand.

    skal også lige siges at dem jeg kender "bare godt kan lide at have lidt på hylden, bare hvis nu der skulle ske noget"


  • #7   27. jan 2010 Altså det er klart at der skal være en hel del dæk og fælge tilgængelige, olie osv., det er jeg helt med på.
    At have ekstra motorer og bagtøj liggende virker sgu mere besværligt, men kan sagtens se ideen med det. Forstår også udmærket at drifting ikke er noget "man bare lige gør".
    Ville bare have stillet min nysgerrighed for, hvor besværligt, dyrt mm det egentlig er.


  • #8   27. jan 2010 altså, en af mine venner er ved at have brugt 100.000 på en bil som endnu ikke har været på banan.

    en anden har bil til omkring 15.000 og et ca. budget på dele på 1000 mdr. der til kommer så udgifter til transport og løb, hvilket afhænger af hvor og hvornår han køre.

    med hans budget er han lødtil at springe over enkelte løb hvis han får et større problem med bilen, men han har kunne klare det for det det sidste 1½ år.


  • #9   29. jan 2010 Gør brug af www.suckmesideways.dk


Kommentér på:
Drifting budget - opstart

Annonce