{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antal biler pr år
  • #1   25. feb 2010 5-6 biler

• #2   25. feb 2010 Bare lige husk du ikke må sælge en bil på plader som du ikke har omregistreret smiley

• #4   25. feb 2010 Du må sælge alle de biler du vil. Men tjener du mere end 50.000,- på det skal du huske at betale skat smiley

• #5   25. feb 2010 Ingen regler, men du kan regne med at SKAT vil have en forklaring hvis du "stikker ud af statistikken"

Jeg kender en der har haft 11 biler på et år, og han måtte give en længere skriftelig forklaring til dem, her måtte han bevise at han ikke havde bilerne for at tjene penge.

Carsten

• #6   25. feb 2010 Det er der så, for skat mener man får status som forhandler og så skal der betales moms og skat af fortjenesten.

Der er nogle herinde der er blevet knaldet. og fået bøder på x antal tusinde

• #8   25. feb 2010 Fidusen er at du IKKE skal indregistrere dine biler, så figurerer du jo ikke i deres system.

• #9   25. feb 2010 Cookie monster:
    5-6 biler, hvorfor så ikke 6-7 biler?

• #10   25. feb 2010 Simon Brejne ^
    Den er skam god nok, med flere herinde har måtte betale skat af fortjenesten. Ved ikke om der også skal betales moms.

• #12   25. feb 2010 cookie monster: typisk Bg-bruger som bare gætter...

• #13   25. feb 2010 Faktum er jo at man skal betale skat af alt hvad man tjener, det handler vel mere om at man ikke skal reklamere med det smiley

• #14   25. feb 2010 Mener at det er 5 biler du må sælge om året inden du får status som forhandler i SKAT´s øjne.

• #15   25. feb 2010 Claus H:
    Lyder sandsynligt, men hvordan skulle skat finde ud af at man har solgt 5 eller 15 biler?
    Det kan de jo kun gøre hvis man omregistrerer bilerne til eget navn..

• #16   25. feb 2010 thomas A Du kommer i skat's søgelys når du har ejet og videresolgt 5-6 biler indenfor et år.

Så skal du selv bevise at du ikke har haft for stor fortjeneste, for ellers skal du betale til skattefar. Og ja under 50.000 så skal du intet betale,

• #18   25. feb 2010 hør nu, lige meget og det er 1 kr eller 50000 du tjener skal du betale skat af dem men når det så over stiger 50000 årlig skal du have firma og betale mons også.

men skat skal jo bevise at du har tjent noget på det så vis du bare har pengene kontant så kan de ikke bevise noget

• #19   25. feb 2010 når man tjener penge skal man betale skat og det skal man alser også når man tjener 500kr over ved naboen

• #20   25. feb 2010 Nicklas J: Nemlig

• Dennis Gsi
    Dennis Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
    #21   25. feb 2010 men skat, kan jo ikke se hvis du sælger en bil, man har fået i bytte,
    og man sælger den, uden først og ommelde i sit eget navn.

at det måske er ulovligt, kan der jo ikke gøres så meget ved.

har da selv solgt en del biler, jeg evt har fået i byt,
    eller hvis jeg har fortrut et køb og solgt den vidre.

• #22   25. feb 2010 Opel-driver:
    Jeg ved ikke om det er ulovligt, men det er i hvert fald tarveligt at sælge en bil videre der står i en anden mands navn.
    Jeg har selv været udsat for det, og det kostede mig vægtafgift i et halvt år da køber nr.2 aldrig omregistrerede bilen!!

• #23   25. feb 2010 du skal squ da ikke betale skat af fortjenesten på et bilsalg... du kan jo heller ikke trække tabet fra i skat.

• #24   25. feb 2010 ha også været ude for det sammen hvor den ikke blev omreg og det var en gul pladeret så det kostet lige mig 4000 kr

• #25   25. feb 2010 alt hvad du tjener i danmark skal du da betale skat af men vis det er en gave skal men ikke før det over stiger et eller andet beløb

men vis du har tjent dem skal du altid betale sakt

• #27   25. feb 2010 Simon Brejne ^

det jo det vis du tjener 20000 på et bil salg så ringer man bare til skat og siger det så sender de en regning på skaten også betaler man den

men vis man har tjent mer en 50000 på et år skal man starte et firman ved det for jeg hjælper nogle gange min fare også sender jeg en regning på beløbet og ringer der efter til skat

• #28   25. feb 2010 hvis du tjener mere end 50000 på bilsalg om året skal du moms registreres, eller kommer det til og koste hvis du bliver opdaget. ellers som flere har skrevet lad hver og smid plader på dem så de ikk kommer ind i systemet så der ikk nogen der kan se det. den eneste fordel ved og blive momregistreret er dog at du kan købe dele billigere pga du går ind som forhandler

• #29   25. feb 2010 Kenni, der er da flere fordele ved at blivemomsregistreret, da du kan trække en del udgifter fra.

• #30   25. feb 2010 ja det self rigtig:) tænkte jeg ikk lige over.

• #31   25. feb 2010 "det jo det vis du tjener 20000 på et bil salg så ringer man bare til skat og siger det så sender de en regning på skaten også betaler man den"

Skat sender ikke en regning, du skal selv angive det som B indkomst.

Og sålænge du ikke har en omsætning på mere end 50000kr årligt har du ikke pligt til at have et CVR nummer, men derfor skal du stadig betale skat af din fortjeneste.

Og køber du en bil du ikke indregistrerer til dig selv først, for derefter at sælge den videre, så er du i skats øjne en bil-sælger, længerer er den ikke.

• #32   25. feb 2010 Nej der er ingen regle rom ANTAL biler, men derimod FORTJENESTEN som er der de 40/50.000kr.
    Blev selv momsregget af samme årsag for år tilbage.

Min far havde samme "Problem" da han blev registreret som ophugger/forhandler.
    Han solgte vores privatbil igennem 5år (som var en 54er Buick) og tjente over det man måtte dengang.
    Det sku han så beskattiges af som firma.
    Men netop fordi den havde stået i vores eget navn, med billeder fra familieture osv, og med spørgsmålet om hvis ik det havde været sådan en bil han TJENTE på at have som privatbil, vilel han så ku trække bilen fra hvis han tabte det istedet for?
    Han vandt og skulle ikke betale moms for fortjenesten af salget på den smiley

• #33   25. feb 2010 :-=Cawdy=-: aka Karsten N "KN Customs" ., nemlig, fordi den var registreret i din fars navn og ikke bare solgt videre

• #34   25. feb 2010 Køb og sælg dog de biler I har lyst til. Bare husk at tage kopier af købs/salgs beviserne hvor henholdsvis købs og salgspris er oplyst.

Så kan I altid dokumentere at I har enten tjent eller tabt på dem.

Husk dog også lige at gemme samtlige kvitteringer på evt. køb af reservedele. De kan nemlig trækkes fra hvis I skal beskattes af fortjenneste og det samme med moms :o)

PS: Der skal kun betales moms/skat af fortjenesten (købspris - salgspris - reservedele).

PPS: Gør jer selv den tjeneste og smid det hele i en mappe hvor der er en plastiklomme pr. bil med samtlige papirer :o) Gør det meget nemmere i sidste ende hvis I bliver snuppet.

• #35   25. feb 2010 Du kan kun trække driftsudgifter fra, såfremt du er momsregistreret..

OG hvis i bruger Mads P´s fremgangsmåde, så læg penge til side til at betale NÅR i bliver knaldet..

• #36   25. feb 2010 nemlig dine udgifter kan kun ligges til hvis du er momsregistreret

• #37   25. feb 2010 Jesper S:

Du kan da også trække dem fra selvom du ikke er momsregistreret. Det er stadigvæk udgifter du har afholdt i forbindelse med at kunne sælge bilen dyrere end hvad du har givet. Ergo kan du trække udgifterne fra hvis du skal betale skat af fortjenesten.

Moms og skat er 2 vidt forskellige ting :o)

• #38   25. feb 2010 Ja moms og skat er 2 forskellige ting, men hvis du ikke er momsregistreret, så kan du ikke trække driftsudgifter fra....

• #39   25. feb 2010 Brejne: Har du en kvittering fra købet, har du også et bevis på ejdomsretten er overgået til dig som køber.

• #40   25. feb 2010 Ja, men hvis den ikke bliver registreret i dit navn, så anses købet med formål til videresalg.. det er der problemet opstår..

• #41   25. feb 2010 Jesper: Sikkert nok, men nu var det en kommentar til ejendomsretten.

• #42   25. feb 2010 Hehe.. tak for de mange svar smiley
    Sikke dog en diskussion der blev startet.. hehe..
    Men jeg blev klogere så tak for det smiley
    Så er det bare fortjeneste beløbet man skal være opmærksom på. dvs de der 50.000 smiley

• #43   25. feb 2010 Nej, det er ved de 50.000,- at grænsen til momspligtig ligger, men du skal også betale skat af din fortjeneste hvis den er på 4.000,-

• #44   25. feb 2010 Og du bliver stemplet som forhandler hvis du sælger for mange biler uden at omregistrere dem til dig selv først (det er en vurderingssag)

• #45   25. feb 2010 Jesper P. Også det jeg mente smiley

Kommentér på:
Antal biler pr år

Annonce