4.408 visninger
|
Oprettet:
betale sig at køre diesel ? {{forumTopicSubject}}
ja hvornår vil i mene det kan betale at køre diesel frem for benziner ? ved godt det kan stilles op i et kæmpe regnestykke, men så praktisk anlagt er jeg heller ikke =) håber nogen kan give lidt råd og vejledning...på forhånd tak =)
maj 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 11 Svar: 104
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 112
Jeg tilbagelægger ca 40.000 km om året og det er helt sikkert en god besparelse for mig, i forhold til mine tidligere biler!
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Har man en tung højre fod så kan diesel ikke betale sig
sep 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 37 Svar: 126
Jeg kører kun 10 men valgt diesel alligevel - syntes bedst om den motor og det var nemmest at finde udstyrsniveauet jeg vil ha i diesel.
nov 2003
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 9 Emner: 244 Svar: 965
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Brændstof økonomien plejer også at forsvinde efter de 110kmt... Noget før for de store biler
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 112
Jeg vil nok betegne mig selv som værende klumpfodet og kører aldrig med tanke på brændstoføkonomien, og alligevel ligger jeg på minimum 20 km/l. Men hvis man triller rundt i en 170 hestes turbodiesel så er der måske nok noget om snakken..
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 214
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 46 Svar: 302
aug 2006
Emner: 11 Svar: 346
min diesel regning bliver ca. 2000L diesel, havde jeg beholdt den gamle havde jeg brugt 4000L benzin pr år i stedet. så rundt regnet sparer jeg 22-23.000,- i brændstof. Bilen koster ca. 800,- mere i grøn afgift end benzin versionen + 1000,- for manglende partikkelfilter. forsikringen er den samme. værkstedsregninger har der ikke været nogle uforudsete af, selvom det er en alfa
MEN når den engang bliver gammel og træt, så vil den givetvis være dyrre at reparere på, men omvendt holder en Diesel motor meget længere end en benzin, så det går vel nok ca. lige op. indkøbsprisen på dieselbilen var ca. 1/3 - 1/4 mere end en tilsvarende benzin, men salgsprisen vil også ligge tilsvarende højere...... jeg vil sige at hvis du kører over 25.000km/år så begynder det at kunne betale sig, afhængigt af om du køber nyt eller brugt hvor brugt er den bedste deal.
nov 2003
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 9 Emner: 244 Svar: 965
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Min egen diesel bil er der stor forskel på om der køres hårdt/hurtig eller stille og langsomt .. Men OK det er også 2,5 tons bil og 2,7l motor
Den er så heller ikke videre økonomisk i forvejen .. Men ganske sjov når der ligger sne
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 214
aug 2006
Emner: 11 Svar: 346
Kører du mest ture under 10km, så køb en benzin.
Hvis du kører meget motorvej, så gå efter en med 6 trins gearkassse, de er mest behagelig.
VW's 110 er rigtig fin, mon ofte alt for dyr som brugt. så skal den ligge i en octavia/Ibiza før det giver mening, ellers findes der meget bedre alternativer.
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
En diesel skal bare køres frisk en gangimellem ikke hele tiden for så dør den
nov 2003
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 9 Emner: 244 Svar: 965
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Jeg har en Golf TD på gule plader kører mellem 17 og 21 km/l, pris i indkøb mellem 10 og 15.000,- på hvide plader måske lidt dyrere og mere i vægtafgift!
Konen har en Fiat Seicento 1999 på hvide plader, koster 560 kr OM ÅRET i miljøafgift, kører 15-20 km/l, koster omkring 25.000 i anskaffelse og er så også mere moderne indrettet!
Så er spørgsmålet om man vil køre i en bundsolid Golf eller en Fiat der er på størrelse med en skotøjsæske?
Find 2 biler du kunne tænke dig at køre i og bed så banken regne den ud for dig eller forhandleren du handler med!
Der er mange gamle dieselbiler der kører fremragende, men de nyere TDI osv kører jo fantastisk intet mindre, med et massivt bundtræk der vil noget, men hvad er behovet?
Dieselbiler har jo også brug for en knap så hård speeder indtil de er varme og de er dyre at reparere på!
Kører en 5-8-000 om året og elsker den trækkraft der er i sådan en gammel slæde!
Men hvad er dit kørselsmønster og hvilken type billist er du, hygge onkel eller racer eller noget helt andet?
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.829
http://www.dr.dk/Forbrug/Artikler/Biler/20060524145000.htm
Du kan jo selv prøve at kigge der. Jeg tog udgangspunkt i at bilen skulle være samme model (hk var ens) fra benzin til diesel model. Og der skal man faktisk helt op på 25.000 km
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Hvad har du at købe for?
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Jeg har en 1.9 TDI med 110 hk og køre fast 120-130 km/t på motor vejen i 300 km og ligger på ca. 20 km/l..
Altså fra Maribo til Nørreport koster mig 44kr i diesel.
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 27 Biler: 7 Emner: 44 Svar: 322
betale sig at køre diesel ?