{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  betale sig at køre diesel ?
  • #1   26. feb 2010 kommer an på hvor mange lange ture du har min er ikke en øko bil når det er kort ture eller jo mere ind en benzin bil men ikke meget

• #2   26. feb 2010 Er der ikke en tommelfingerregel der siger at man skal køre ca 15.000 km eller mere om året før det kan betale sig..!?
    Jeg tilbagelægger ca 40.000 km om året og det er helt sikkert en god besparelse for mig, i forhold til mine tidligere biler!

• #3   26. feb 2010 kommer også an på kørestilen

Har man en tung højre fod så kan diesel ikke betale sig

• #4   26. feb 2010 Kommer i den grad an på model, motor, pris, kørselsmønster osv osv osv. Men mener at have hørt en gennemsnitlig grænse omkring de 15kkm om året

Jeg kører kun 10 men valgt diesel alligevel - syntes bedst om den motor og det var nemmest at finde udstyrsniveauet jeg vil ha i diesel.

• #5   26. feb 2010 lige præcis sån noget info jeg tænkte på =) svært at danne sig indtryk når man altid har kørt benzin joh =) keep it coming...

• #6   26. feb 2010 Hvis man køre hårdt så vil en ddiesel gå oftere istykker

Brændstof økonomien plejer også at forsvinde efter de 110kmt... Noget før for de store biler

• #7   26. feb 2010 Erik A: Kommer igen an på motoren.
    Jeg vil nok betegne mig selv som værende klumpfodet og kører aldrig med tanke på brændstoføkonomien, og alligevel ligger jeg på minimum 20 km/l. Men hvis man triller rundt i en 170 hestes turbodiesel så er der måske nok noget om snakken.. smiley

• #8   26. feb 2010 det vigtigste er at den passer til dit kørsels mønster. specielt med de nye diesler med partikelfiltre. så skal du ud og køre lange ture for at de regenerer. og hvis ikk den blir kørt ordenligt så kommer det til at koste regninger til værkstedet for mere end hvad du spare på det.

• #9   26. feb 2010 Bare lige husk på, at hvis du har meget bykørsel, så er det ikke altid godt med en lille diesel-motor med partikkelfilter, da de ikke bliver varme nok i udstødningen, til at filteret virker optimalt.

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #10   26. feb 2010 Jeg kører 40.000km om året, jeg kører i snit 20km/L jeg havde tidligere den samme bil bare i benzinversion, den gik 10 km/L.

min diesel regning bliver ca. 2000L diesel, havde jeg beholdt den gamle havde jeg brugt 4000L benzin pr år i stedet. så rundt regnet sparer jeg 22-23.000,- i brændstof. Bilen koster ca. 800,- mere i grøn afgift end benzin versionen + 1000,- for manglende partikkelfilter. forsikringen er den samme. værkstedsregninger har der ikke været nogle uforudsete af, selvom det er en alfa smiley
    MEN når den engang bliver gammel og træt, så vil den givetvis være dyrre at reparere på, men omvendt holder en Diesel motor meget længere end en benzin, så det går vel nok ca. lige op. indkøbsprisen på dieselbilen var ca. 1/3 - 1/4 mere end en tilsvarende benzin, men salgsprisen vil også ligge tilsvarende højere...... jeg vil sige at hvis du kører over 25.000km/år så begynder det at kunne betale sig, afhængigt af om du køber nyt eller brugt hvor brugt er den bedste deal.

• #11   26. feb 2010 vw´s 110 hk diesel er det en holdbar motor eller er det no go ?

• #12   26. feb 2010 Bjarke J Nu er det jo en meget lille diesel motor du køre med ... prøv at holde den under 90 og max giv halv gas så kommer du måske 5km/l højere op

Min egen diesel bil er der stor forskel på om der køres hårdt/hurtig eller stille og langsomt .. Men OK det er også 2,5 tons bil og 2,7l motor

Den er så heller ikke videre økonomisk i forvejen .. Men ganske sjov når der ligger sne smiley

• #13   26. feb 2010 motoren er fin men hvis du ligger og køre morfar kørsels så kan du hurtigt regne med den vil ose til og miste noget af trækkraften. der kommer utroligt mange på værksted for tiden med ligepræcis problemer med tilsodning. sådan en diesel skal have noget pedal så de blir brændt rene.

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #14   26. feb 2010 Min er først ordenligt varm efter ca. 10km, jeg kører 135km/t på motorvejen og 100km/t på landevejen, bilen har nu kørt 200.000km, uden tilkoksning eller andet bøvl.
    Kører du mest ture under 10km, så køb en benzin.

Hvis du kører meget motorvej, så gå efter en med 6 trins gearkassse, de er mest behagelig.

VW's 110 er rigtig fin, mon ofte alt for dyr som brugt. så skal den ligge i en octavia/Ibiza før det giver mening, ellers findes der meget bedre alternativer.

• #15   27. feb 2010 Casper S det er tomgangs kørsel de soder til af ... Bare se caravellen når den har tøffet tomgang i 2-3 timer så kan den lukke en seriøs gang sort røg ud

En diesel skal bare køres frisk en gangimellem ikke hele tiden for så dør den

• #16   27. feb 2010 altså med hensyn til kørestil så kunne en diesel godt komme på tale, må bare have regnet lidt på hvor meget jeg egentlig kører...

• #17   27. feb 2010 Lav regnestykket, så får du det mest nøjagtige svar!
    Jeg har en Golf TD på gule plader kører mellem 17 og 21 km/l, pris i indkøb mellem 10 og 15.000,- på hvide plader måske lidt dyrere og mere i vægtafgift!
    Konen har en Fiat Seicento 1999 på hvide plader, koster 560 kr OM ÅRET i miljøafgift, kører 15-20 km/l, koster omkring 25.000 i anskaffelse og er så også mere moderne indrettet!
    Så er spørgsmålet om man vil køre i en bundsolid Golf eller en Fiat der er på størrelse med en skotøjsæske?
    Find 2 biler du kunne tænke dig at køre i og bed så banken regne den ud for dig eller forhandleren du handler med!
    Der er mange gamle dieselbiler der kører fremragende, men de nyere TDI osv kører jo fantastisk intet mindre, med et massivt bundtræk der vil noget, men hvad er behovet?
    Dieselbiler har jo også brug for en knap så hård speeder indtil de er varme og de er dyre at reparere på!
    Kører en 5-8-000 om året og elsker den trækkraft der er i sådan en gammel slæde!
    Men hvad er dit kørselsmønster og hvilken type billist er du, hygge onkel eller racer eller noget helt andet?

• #18   27. feb 2010 over 20.000 km om året.
    http://www.dr.dk/Forbrug/Artikler/Biler/20060524145000.htm
    Du kan jo selv prøve at kigge der. Jeg tog udgangspunkt i at bilen skulle være samme model (hk var ens) fra benzin til diesel model. Og der skal man faktisk helt op på 25.000 km

• #19   27. feb 2010 Men hvis du køber en gammel diesel kontra en nyere benzin, så er diesel billigst, men der er som sagt mange faktorer der spiller ind!
    Hvad har du at købe for?

• #20   27. feb 2010 Benzin er sjovere. Diesel er for folk som tæmker på økonomien..

Jeg har en 1.9 TDI med 110 hk og køre fast 120-130 km/t på motor vejen i 300 km og ligger på ca. 20 km/l..

Altså fra Maribo til Nørreport koster mig 44kr i diesel.

• #21   27. feb 2010 Jeg havde en Leon 110hk. Kørte mindst 20000 om året. Det kunne ikke rigtigt betale sig.det er helt sikkert rart at køre diesel, men hvis man kan li' at lade dem arbejde lidt, kan det næsten være ligemeget. Det er i hvert fald min erfaring.

Kommentér på:
betale sig at køre diesel ?

Annonce