{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.245 visninger | Oprettet:

Hyundai i10. Betale sig at rep? {{forumTopicSubject}}

Jeg fik min Hyundai i10 fra 2010, tilbage fra værksted for en uge siden. Sådan cirka denne her model https://autoportal.com/newcars/hyundai/i10/
Ikke indisk variant dog, samlet i Indien men med venstre køreside som i Danmark.
Kørt 51.000 km.

Skiftet kobling og bremser(alt der hører til de dele) sidste år, i alt for 16.000 hos quickpoint så der er en del penge investeret.

Der var kortslutning og en eller flere ledninger røg sig en tur for 14 dage siden, det er ledning til lygter og el-ruder osv. Halvdelen af strømmen virker ikke. Og den kan godt starte op men motoren går ud efter 10-15 sekunder, sikkert fordi der mangler noget strøm hist og her.
Den var hos autoelektrikeren, han kontaktede Hyundai, og det ledningssæt der skal bruges findes kun brugt hos autoophuggere osv.

Jeg fik en pris på 8000-9000 kr incl installation for brugte ledninger, MEN valgte at takke nej, fra auto-elektrikeren.

Gearkassen skal også have skiftet syncmeshringe, så enten det eller en brugt gearkasse kan også betale sig.
Cirka 4000-5000kr. I alt 13-15.000kr er der regninger for før den kan køre igen.

Nu tænker jeg at sælge den som et mekanikertilbud, for at slippe af med den. MEN kan det på nogen måde betale sig at reparere videre på den? De ledninger der mangler, kan det virkelig koster 8000-9000 incl installation?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyundai i10. Betale sig at rep?
  • #1   17. maj 2021 Lyder meget fair da det kan hver noget så omfattende at skifte.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   17. maj 2021 Ja, det løber meget hurtigt derop.....Der er sku nok ingen der vil købe den og gå igang med det...Så tag og skrot den...Det er en kør og smid væk bil...

• #3   17. maj 2021 Skrot den? Du er godt klar over at den næste der måtte købe bilen både kan skrælle den for indhold OG skrotte den selv? Bremser og kobling og andet godt kan sikkert sælges videre.

• #4   17. maj 2021 kobling og bremse for du intet for da dele er så billig i forvejen til den.

• #5   17. maj 2021 Det var mere et spørgsmål om jeg kan få repareret den nu billigt nok, og om det kan betale sig. Jeg sælger den videre det siger sig selv, og skrotter den aldrig selv. Der er helt sikkert nogle tusinde kroner at tjene der, den næste kan jo selv skrotte den så den indtægt er sikret.

• #6   17. maj 2021 Skift af ledningsnet kan snildt løbe op i en del timer. Dertil prisen på ledningsnettet.
    Lad os sige at ledningsnettet koster 2500,- så er der 6500 tilbage til timeløn.
    Jeg tænker at 10 timer lyder meget fornuftigt, hvis det også skal gøres ordentligt. Det er muligt at du kan finde en der kan gøre det hurtigere, men jeg tænker ikke at du sparer alverden.

• #7   17. maj 2021 Som jeg skrev til dig i dit sidste indlæg om det samme; de dele, der sidder i sådan en i10 er intet værd. Det er ganske enkelt ikke tiden, der bruges på adskillelse, værd. Du skal være heldig, hvis du får 5.000 kr. for den, men i virkeligheden tror jeg, at selv dét bliver svært for en bil, der reelt ikke kan køre.

Du kan forsøge. Men jeg tror, du skal forberede dig på en skrotpræmie.

• #8   17. maj 2021 Se tidligere emne om det samme.

• #9   17. maj 2021 Deprimerende. Men jeg sætter den til salg, og hvad jeg får for den må tiden vise.
    Tænkte bare at den ser ud til at være i god stand når man går forbi den og ser på den, og de småskavanker den har er jo til at fikse men også DYRT ift bilens værdi.

Jeg overvejede kraftigt sidste år at skille mig af med den, da værkstedsregningen ville lyde på 16.000. Fixede og betalte den og tænkte at den kunne holde, ja det var så kun indtil for nyligt så kom endnu en giga-regning på bordet.

• #10   17. maj 2021 Muligt at den er pæn at se på, men det bringer jo ikke nogen fra A til B smiley
    Det er sur røv at den er i stykker, men de penge du kaster i den på reparationer er jo heller ikke en værdiforøgelse.

Find en tilsvarende bil med samme kilometerstand, træk din værkstedsregning fra og måske yderlig 20-25% (bilen skal også flyttes fra dig til køber osv osv). Så har du nok hvad du umiddelbart kan få for den.
    Træls, bestemt. Realistisk, jah.

• #11   17. maj 2021 der må jo være en grund til elnettet er futtet af og sættes der nyt på - kan det samme jo ske med det - så har du virkelig brugt penge

• #12   18. maj 2021 Kobling og gearkasse færdig efter 51.000km smiley

Kommentér på:
Hyundai i10. Betale sig at rep?

Annonce