{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.910 visninger | Oprettet:

Opel Vectra C.. {{forumTopicSubject}}

Halløj..

Nu skal vi snart ud og have ny bil, og vi er faldet lidt for en Opel Vectra 1,9 CDTI 120HK..
Vi er vel enige om at CDTI betyder noget i retning af Commonrail Diesel Turbo Injektien eller så´n..?
Hvor ofte skal den turbo tjekkes / serviceres / skiftes..?
Nu er der jo også snak om at der skal partikelfilter på ældre biler ellers får man en "strafregning".. Er der partikelfilter på de nyere biler eller skal jeg have så´n en fætter monteret for at undgå den strafregning..?

På forhånd tak.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Vectra C..
  • #1   18. mar 2010 den bil er kanon vi har en der hjemme

• #2   18. mar 2010 Det er en herlig bil sådan en. Masser af plads, og der er godt med riv i de CDTi'ere. Mine forældre kører en 150'er, som vidst har 25000 km serviceinterval. De første udgaver af CDTi'erne havde vidst ikke partikelfilter som standard, men de senere har. Opel introducerede DPF på samtlige modeller (undtagen Astra Classic) engang i 2007.

I øvrigt skal du da næsten læse hvad ekstra bladet lige har skrevet om Vectra C, i forbindelse med afstemningen om året brugtbil: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1307717.ece
    - Det blev så godt nok Opel Astra H der vandt i stedet.

• #3   18. mar 2010 Kasper T..

Vi regner med at det bliver den faceliftede udgave der udkom i 2006..
    Tak for linket, den havde jeg sq ikke lige læst.. smiley

• #4   18. mar 2010 Den faceliftede model synes jeg også klart æstetisk er pænest. Hvis du specifikt går efter en bil med DPF, så forhør dig hellere hos sælger om den er udstyret med det. For såvidt jeg lige har kunnet undersøge, er det ikke alle årgange af CDTi'erne der kom med DPF som standardudstyr. Men held og lykke da, jeg håber du finder en bil du bliver glad for.

• #5   18. mar 2010 Ang. DPF, så er det ikke det som skal afgøre bilvalget.. For så bliver den bare eftermonteret.. Men det kunne jo være lækkert hvis det var standardudstyr.. smiley
    Men du ved tilfældigvis ikke lige hvor ofte turboen skal serviceres / tjekkes / skiftes..?

• #6   18. mar 2010 Pyha, nej der må jeg godt nok lige være dig svar skyldig. Det må næsten kunne findes på nettet et eller andet sted. Ellers vil jeg da råde dig til at spørge på www.opelpower.dk der er mange folk som er meget klogere på den slags derinde, end jeg er. Opel kan sikkert også svare dig på det, hvis du kontakter et autoriseret værksted.

• #7   18. mar 2010 Okay.. Ku være jeg skulle kigge forbi den side så.. smiley
    Men ellers mange tak for hjælpen..

• #8   18. mar 2010 Selv tak da. Jeg skal nok lige prøve og kigge lidt rundt omkring også, hvis jeg finder noget, vender jeg tilbage til dig.

• #9   18. mar 2010 Det lyder kanon.. smiley

• #10   19. mar 2010 Nu fik jeg lige lejlighed til at kigge i servicebogen, til mine forældres. Der står intet om eftersyn af turboen, i den plan fra fabrikken. Så der skal sikkert ikke gøres noget ved den, medmindre den fejler.
    I øvrigt da jeg læste rundt omkring igår, lød anbefalingerne på at man skulle vælge 150'eren frem for 120'eren. Forskellen ligger vidst i 120'eren er en 8v hvor 150'eren er en 16v. Det skulle give en lidt jævnere motorgang, og mærkeligt nok også en marginalt bedre økonomi på trods af de ekstra kræfter.

• #11   19. mar 2010 Mente bare at jeg har læst et sted at en turbo helst skulle serviceres efter xx antal km.. Men kan jo være de kigger på den når den er til normal service..
    Okay.. Troede det ville være omvendt.. Men det er da kun en go ting så.. smiley

Kommentér på:
Opel Vectra C..

Annonce