11.219 visninger
|
Oprettet:
Til syn med en gevindundervogn {{forumTopicSubject}}
Hey!
Hvordan oplever i at syns mændene reagere når i har gevindundervogne på til syn?
Tænker på om de studere den der TUW godkendelse meget nøje eller hvordan forgår det?
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 92 Svar: 275
apr 2006
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 6.068
jul 2006
Følger: 92 Følgere: 90 Biler: 9 Emner: 67 Svar: 372
dec 2002
Følger: 22 Følgere: 24 Biler: 8 Emner: 216 Svar: 2.054
dec 2004
Følger: 69 Følgere: 65 Biler: 4 Emner: 88 Svar: 3.537
Og så er den skid slået.........
jul 2006
Følger: 92 Følgere: 90 Biler: 9 Emner: 67 Svar: 372
Og der er ikke lavet en TUW til en E90, så derfor har jeg en TUW godkendelse til en corolla E10
¨Der står på anden side at det er til en TYPE E10
Men vil de opdage det, eller hvad gør jeg lige?
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 531
Den kommer ikk i gennem med en der ikke har tüv eller som ikke er godkendt.
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.400
Var hos en synshal Aplus.. Han fablede noget om at størrelsen på min tüv ikke var rigtig, numrene ikke passede, og at atesten ikke gjaldt min bilmodel. bla. bla. han spillede rigtig klog.
Så tog jeg over til en anden privat.. Han godkendte uden overhovedet at kigge ordenlig på papirende (var fra en ibiza model). Fik et stykke papir fra dem, og ned til skat, så de kunne registrere det på min reg. atest.
Meget forskelligt..
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 865
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.400
Tjaa.. Så længe det står på min reg. atest. som en konstruktiv ændring.. Så kan jeg være pænt ligeglad
Hvornår har thansen fået gevindundervogn?
dec 2003
Følger: 64 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 41 Svar: 151
2. Ændringer, der kræver syn
2.1 Fjedermontering, der sænker mere end 40 mm i ubelæsset stand (eller evt.
ved uoriginal justeringsmulighed giver mulighed for større sænkning end 40
mm) eller giver øget højde i ubelæsset stand (fx supplerende bagfjedre eller
afstandsklodser), anses som en konstruktive ændring, der skal registreres
efter forudgående godkendelse hos synsvirksomheden, hvor det vil blive
angivet, at der er »konstruktive ændringer« på bilen. Dette vil komme til at
fremgå af bilens registreringsattest. Der må ikke være forbehold for bilens
originalt garanterede totalvægt og akseltryk. Hvis der er betingelser til fx
bilens mindste akseltryk i tom tilstand, skal dette være overholdt. Fjedrene
skal sidde spilfrit i deres fjederskåle – også ved fuld udfjedring af hjulene.
Alle tekniske bestemmelser i Detailforskrifter for Køretøjer skal fortsat være
opfyldt (fx min. højde over vej af lygter og tilkoblingsanordning).
2.2 Ved synet skal foreligge
enten
- accept fra køretøjsfabrikanten. Dette kan fx være i form af køretøjsoplysninger
i instruktionsbog, datablad eller lignende – af køretøjsfabrikanten
udgivet – teknisk materiale.
April 2010
AFSNIT 8 Vejledning om syn af køretøjer
8.03 Bærende elementer
Side 24 Hjulophæng
eller
- prøvningsrapport fra et anerkendt prøvningslaboratorium, hvoraf det
fremgår, at køresikkerheden ikke er forringet. Fremlægges en TÜV-godkendelse
er det tilstrækkeligt, hvis det fremgår, at betingelserne i Merkblatt
751 er opfyldt.
Til syn med en gevindundervogn