{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.960 visninger | Oprettet:

Audi 80 info om modeller. {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG.

Jeg har kik på en audi 80 og ville lige høre om der var nogen der har forstand på denne bil.

Ved der er et model skifte omkring 1990. Fra B3 modellen til B4

Hvilken af disse modeller skal man gå efter?
Så har jeg hørt nogle snakke om at der er nogle med noget der hedder k-anlæg som man skal holde sig fra men hvad er det lige?

Og så kan jeg se for eks Audi 80 B4 fra 1992 findes feks i en 2.0 og en 2.0E. Hvor 2.0E har 115 hk frem for 90 i 2.0. Det forstår jeg ikke lige da det er nøjagtig samme motor der sidder i? hvad er forskellen på disse to modeller?

Og lige til sidst, er sådan en Audi 80 baghjulstruket? Har da altid troet de var forhjulstrukket, men kan da se på billederne at motoren ligger på langs??

Mvh Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi 80 info om modeller.
  • #1   6. apr 2010 E er nok med indsprøjtning.

    Audi'er er forhjulstrukket eller firehjulstrukket. Motoren har vist altid lagt på langs i audi.


  • #2   6. apr 2010 Det kommer helt an på hvad motor du vil have bilen med, hvis det er en alm Sedan du er efter, vil jeg gå efter en B4.
    2.0 og 2.0E, er forskellen at 2.0 90hk har monoinjection, og en 115hk har multipoint (en dyse ved hver cyl.)

    Personligt vil jeg ikke vælge en af dem under 2.3E 5 Cyl 136hk, da f.eks 90hk er lige lidt nok til sådan en mellem stor bil.


  • #3   6. apr 2010 Det med 2,0 og 2,0e er også sådan noget som kaburator/indsprøjtning

    og ja motoren ligger på langs, men den er forhjulstrukket, men det er fordi de er forberedt på quattro smiley


  • #4   6. apr 2010 alle audi`er har motor på langs smiley og

  • #5   6. apr 2010 men hvis du kan så find dig en 2.3E det er den gode 5 cylindrede motor smiley

  • #6   6. apr 2010 og den den 2,3 e og 2,2 e er alså bare en genial motor. har selv en audi 90 med 2,2`eren i og den køre som en drøm.

  • #7   6. apr 2010 Tak for svarene.

    R.B
    Hvad har de af std udstyr sådan nogle 80ere?
    Nu ville 2.3 eren blive lidt for dyr i forsikring. Og det er bare en bil til komen, så 90hk er ganske fint smiley

    Er der nogle der ved hvad man skal kikke efter i sådan en Audi B4 2.0??

    Ting som man skal være opmærksom på?


  • #8   6. apr 2010 Jan
    Der er ikke rigtigt det store på en B4, en lidt velholdt en er det at gå efter, men ellers plejer de være rigtig sunde.
    Går du efter de små maskiner, er der sjældent det store udstyr i, der skal man lidt op af stigen smiley

    Mht forsikring, og for den sags skyld økonomi, kan jeg fortælle dig jeg giver det samme for min Coupé 2.3 20V som jeg gav for min 2.0 Sedan.
    Jeg køre dog længer på literen i min 2.3, da 2.0 er meget højbenet, har man faktisk pedalen helt i gulvet for at komme bare lidt frem af. smiley

    Men de små prisforskeller der er og hvis du vil have en lille anelse udstyr i, er en B4 2.6 V6/ 2.3E 10V nok den/dem jeg ville kigge efter.


  • #9   6. apr 2010 rust på forskærme, og lidt på bagklap, ellers burde den være rustfri, evt. løft på luftfilteret da flangen til manifoldet kan knække, diverse ure i instrumenteringen kan have lidt bøvl(dårlige lodninger), ledning i bagklap kan være knækket

    det er hvad jeg har oplevet på min smiley


  • #10   6. apr 2010 forberedt på 4-hjulstræk?? nej det er de ikke i hvert fald. hele bagenden er forskellig, inkl tårne og vanger, så det er ikke sådan at man bare lige kan sætte det på. og lad være med at købe en 2,0 de er sgu ikke ret holdbare i motore, mange af dem bruger olie. jeg ville gå efter en b4 2,6 v6..de kører også meget mere blødt, men selvfølgelig heller ikke den samme økonomi. ellers er 2,3 133hk også rigtig pålidelig, de ´kqan sagtens gå en halv mio km.

  • #11   6. apr 2010 Det eneste der er "quattro-forberedt" på en forhjulstrukket, er retningen på motoren. Geraksse samt stortset hele bagenden, inkl komplet udstødning er anerledes smiley

  • #12   6. apr 2010 Kunne min Audi 80 friste ?

  • #13   6. apr 2010 den brune banan og claus j

    Min mangler kun gearkasse, aksel bagud, differentiale og drivline bagved, så man kan sagtens købe dem hvor det er "billigt" at lave quattro på smiley


  • #14   6. apr 2010 His man kikker på E modellen og den uden E. Hvilken motor er så bedst? den med elelr uden? Tænker ikke på kraft og fart men på pålidelighed?

  • #15   6. apr 2010 Så har du en quattro, der er blevet bygget den om til forhjulstræk.

    Alm forhjulstrækker:
    "Bagbro" består primær af et par afstivende stænger som går på tværs af bilen, hvor hjulene sidder monteret på. Ingen bærearme og styrestænger.

    Quattro:
    En egentligt bagbro, udformet lidt som forbro'en, med en tyk vange i midten, som er forbundet med 2 lange vange på siderne. På bagbroen er monteret bærearme, differantiale & styrestænger.


Kommentér på:
Audi 80 info om modeller.

Annonce