Røg fra Diesel - eftersyn? {{forumTopicSubject}}
Hola alle
Jeg har som bekendt en herlig opel astra Diesel 1,7 UDEN TURBO - motorkode DR...
En af mine venner lå bag ved mig i dag på vej over Mors, og bemærkede efterfølgende at den "røg helt vildt"
Jeg har tjekket både olie og kølervæsken - de to er ikke blandet, så jeg frygter ikke som sådan at der er gået en pakning eller andet.. Der er heller ikke forsvundet hverken vand eller olie...
Det eneste jeg har bemærket, er at der står en sort sky fra den, hvis jeg giver den rigtig meget gas.. hvilket jeg mener er normalt for en gammel dieselbil uden at det bør bekymre.. ved almindelig kørsel er der en fin grå-sort røg fra den...
Udstødningsrøret er sort af sod, men ikke alverden som sådan - bare farvet sort.. Jeg ved der er gået en pakning i udstødnignen - den koniske der sidder lige efter udstødningsmanifolden - men den er indkøbt og skal monteres en af dagene. Men den burde vel ikke have noget at sige på røgen, eller???
Derudover kører den en 18 - 20 km på litteren, hvilket også må siges at være i den gode ende...
Mit umiddelbare gæt er at hvis der er noget glat, må det være ved pumpen... men... jeg er lidt i tvivl, når nu den køre at langt på litteren som den gør... eller om der overhovedet skulle være noget galt??? Jeg har kun haft den 10.000 km, så jeg aner ikke om den er "skruet i pumpen".... jeg er langt fra ude efter en racer - kun så mange km på en liter diesel som muligt...
Bilen har kørt 300.000 km...
Så - er der en kyndig diesel-elektro'er hører jeg gerne :))
Ellers er andre godt gæt, komentarer mv også velkommen...
Bør jeg lade en diesel-elektro'er tjekke pumpen - og nogen der har et gæt til hvad sådan noget koster.. :))
feb 2007
Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 138
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.153
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 13 Biler: 7 Emner: 269 Svar: 2.153
dec 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 16