23.475 visninger
|
Oprettet:
Fast bruger af bil {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Har lige et lille spørgsmål, som jeg ikke lige umiddelbart kunne finde svar på i nogen forumindlæg.
Det drejer sig om registrering af en fast bruger af en bil, som ejes af mig. Jeg vil ikke komme til at bruge bilen, det vil kun være den faste bruger.
Når man registrerer en person som fast bruger af denne bil, vil det så være mig der skal stå for forsikring og ejerafgift? Eller kan det laves, så det er brugeren der skal stå for forsikring og ejerafgift??
Håber nogen kan hjælpe
Mvh
Martin
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Hvad angår forsikring kan man sagtens forsikre en bil der ikke er sin egen.. det er der ingen problemer i.. bare lad vedkommende kontakte et forsikringsselskab og tegn den i eget navn.
Du kan også vælge at lade DIT forsikringsselskab registrere personen som bruger af bilen.. Det er forskelligt fra selskab til selskab om de vil være med til det eller ej.. Bare spil med ærlige kort og fortæl hvordan og hvorledes.. så er de yderst behjælpelige.. der er størst chance hvis I begge ligge på samme bonustrin.. uanset hvad vil prisen højest sandsynligt blive sat efter den der har den korteste ancinitet - altså færrest skadesfrie år.
HUSK - bliver i "bundet" i samme bilforsikring går det også ud over din ancinitet hvis din kammi laver en bonusbelastende skade.. altså - kører han galt og rykker et præmietrin gør du også.. men.. kører han samtidigt skadesfrit i tre år får du også de points... en satsning og en risko.
HUSK - at sikre dig at din bil altid er ordentligt forsikret.. træls at finde ud af at ens nye racer kun har kasko den dag den ligger i grøften.
HUSK - lav en en deponi-konto i en bank hvor vedkommende der skal låne bilen sætter selvrisikobeløbet.. den kan kun udbetales såfremt der er en skade.. Du er derved bedst sikret.. og lad være med at tro at I bare finder ud af det, hvis der sker en skade.. et er en utopisk tanke - et andet er virkeligheden.. det er ufatteligt hvad 6000 kr kan gøre mellem to venner..
HUSK - også at lave en kontrakt der beskriver hvem der skal sørge for vedligehold og reparation.. Du kan evt. opkræve et faktor per kørt km og så selv holde service for det.. eller du kan lade ham servicere den efter aftale
okt 2008
Følger: 1 Svar: 31
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.410
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.913
jul 2004
Følgere: 12 Biler: 12 Emner: 219 Svar: 1.337
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
Den der står som bruger af bilen, på registreringsattesten, er den der betaler vægtafgift og forsikring... Vi havde billigere forsikring gennem kæresten, så derfor stod hun som bruger på min gamle Audi og alle regninger kom til hende.. Men jeg var den registrerede ejer af bilen..
Ejer forhold, har intet at sige, i forhold til hvem der betaler..
feb 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 30
Fortsat god weekend gutter
nov 2004
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 2 Svar: 1
- er der noget ulovligt i det?
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.410
Fast bruger af bil