{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

shell helix ? {{forumTopicSubject}}

Har fundet en dunk Shell Helix(den gule dunk af dem) 10w40, og skal have skiftet olie og filter på vento'en i morgen..

Motoren er en 1.8 monopint, 90hk modellen..

Grunden til jeg vil skifte olie, er at den der er på nu, virker UFATTELIGT tynd, nærmest som vand, og når jeg tage oliepinden op, damper det ret voldsomt fra røret og olielampen bipper og blinker hvis jeg har kørt med over 2500 omdr i længere tid, fx på motorvej... så vil nu prøve at skifte olie, for at se om det hjælper.. Men er det en go nok olie ? kan jeg tillade mig at hælde det på den bette ? smiley

Og hvor meget olie skal der i ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  shell helix ?
  • #1   6. maj 2010 syntes nu også at 5w40 lyder af meget!!! smiley

    så er det jo fint når jeg har 5 liter smiley bare det, om olien er go nok... har altid haft vildt gode erfaringer med deres totaktsolier til scooter... har aldrig prøvet deres bil-olier smiley


  • #2   6. maj 2010 jaa, den er snart på 270 smiley har nemlig lige været ude og købe filter og bondpropspakning idag... nu kan jeg ikke hsuke og helix plus er den gule dunk ?? Har er nemlig den jeg har til at ligge..

  • #3   6. maj 2010 det tror jeg så jeg vil gøre smiley Og jeg skal nok huske at tømme det gamle olie af, og sætte bundproppen i igen, inden jeg hælder det nye på smiley Var ved at glemme bundproppen da jeg skiftede på min astra smiley

Kommentér på:
shell helix ?

Annonce