{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Launch control spørgsmål.. {{forumTopicSubject}}

Hey jeg sad lige og læste lidt debat emner om Launch control, men kunne ikke helt finde svar på mit spørgsmål..

Jeg ved man kan få Launch control på en alm. Automatgear kasse, men det siges at når man træder bremsen helt ned så er koblingen stadig slået til istedet for at være koblet ud..

Er der så forskel på at træde spedder i bund og bremse i bund og slippe bremsen med launch kontrol vs at man giver den 3000 omdr. i neutral og skifter til Drive og træder spedderen i bund??

Kunne forstille mig at min Automat gearkasse ville have dårligt af begge ting, men den der smader mester da Den sidste løsning med at skifte til D fra N med omdr. ik??

Launch er lidt mere skånsom ik??

Hvad siger i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Launch control spørgsmål..
  • #1   17. maj 2010 Tror ikke du kan sætte en tomat kasse i D ved 3000 rpm...?

• #2   17. maj 2010 hmm forstår ikke det du skriver, men ved hvertfald at du ikke skal holde den med gas i N og så sætte den i D, det har jeg prøvet og det lød ikke specielt godt hehe..

• #3   17. maj 2010 men ved når vi skal køre lidt ræs i min makkers RS6, os med automat gear, så holder han den på bremsen og så giver den gas og så bare slipper bremsen og det virker rigtig godt..
    men det os 4x4 så ved ikk om man kan sammenligne det..

• #4   17. maj 2010 Oki.. Jo man kan godt give omdr. og sætte i d det giver et ryk, men erbange for at min gear kasse så ryger..

Tænkte bare på om Lounch control ikke er slånsom imod gearkassen??

Har prøvet det med at give gass med bremsen i bund og der var den mega død i optræk.

• #5   17. maj 2010 Launch control er rigtig hårdt ved gearkassen.

Det er en elektronisk styring der er monteret.

Man sætter den i gear...træder speederen helt i bund og holder den der.
    Computeren vil sætte omdrejningerne på et optimalt omdrejnings niveau og blive der....og når han har lyst slipper man bremsen og man er afsted.

• #6   17. maj 2010 Det der har jo intet med launch control at gøre. Det er specielt bygget til turbo biler, så de kan bygge ladetryk op ved start. Launch control sætter ekstra tændingener ind så turboen spooler op, og derfor har bygget ladetryk ved evt. start.

Tror man kan kalde det der, smart start teknik eller noget i den stil.

• #7   17. maj 2010 Claus - ZR-DESIGNS Z : For info - Launch control eksisterer skam på Turbo og ikke turbo biler.

HARTMANN$
    Det din kammerat gør at han blot bremser bilen imens han giver gas og så slipper bremsen...det har intet med Launch control at gøre.

• #8   17. maj 2010 skal snakke med Lars fra VAE i slagelse imorgen omkring Launch control så grunden til jeg spørg her er så jeg ved lidt mere om det ind før, men hidtil så er der ikke noget nyt i det smiley

Kan man forstærke en gearkasse så den kan holde tildet eller?

• #9   17. maj 2010 Launch control er sååå sjovt :o)

Men det giver mest mening i turbo biler...

Kommentér på:
Launch control spørgsmål..

Annonce