{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Hente G4 i Tyskland til dele, regler? {{forumTopicSubject}}

Jeg har siddet og kigget lidt på mobile.de og fundet nogle forholdsvis billige R32 ... Kommer så til at tænke på om der skal betales afgift eller andet gøjl hvis man henter sådan en hjem og bytter alt udstyr ud? (Bortset fra motor mm) smiley Håber i kan hjælpe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hente G4 i Tyskland til dele, regler?
  • #1   5. jun 2010 altså betale noget for sin egen indregistreret bil?

• #2   5. jun 2010 nej, med mindre du selvfølgeligt skifter til større motor osv.. men ellers ikke

• #4   5. jun 2010 C J .

snakker du om ? :S dvs, alle biler med bodykits i dagens danmark skal til at betale afgift ??? :S

• #5   5. jun 2010 Det er rigtigt hvad CJ skriver.

Sådan er regelerne.

• #6   5. jun 2010 Jeps, men bevisbyrden er meget, meget svær for Skat.

Jeg ville til enhver tid tage den i retten.

• #7   5. jun 2010 har jeg da godt nok aldrig hørt om.. :S så er der da mange som køre rundt i ulovlige biler ? :S hvad så hvis man køber alle skørter osv hos vw ? skal der så også betales ?

• #8   5. jun 2010 JA! Kom så, stil et spørgsmål om det også gælder bremser, I dare you.

• #9   5. jun 2010 bremser har jeg hørt om før, bare grimt at man skal betale afgift af at sætte andre skørter på.. men okay, ikke noget de går højt op i åbenbart så..

• #10   5. jun 2010 Der findes ikke nogen afgørelse på Retsinfo hvor en sådan sag har været i retten for afgiftsbetaling ved montering af kofangere fra en "større" model a la R32-kofangere på en Golf 1.6.

Men jvf. Skat og Fstyr er det ikke lovligt, da der er tale om et identifikationsskifte.

Det er jeg dog ret sikker på, at de færreste andre ville synes.

• #11   5. jun 2010 hent lortet og få det monteret ....og skid på skat..længere er den ikk

• #12   5. jun 2010 okay, så lærte jeg da også det.. smiley men ændre ikke på at jeg nok ville se borte fra hvad skat mener smiley

• #13   5. jun 2010 Okay, ja det viste jeg sku godt nok heller ikke. Går de også op i sådan noget ude ved DHB. For så kan det da godt ske man skal køre i de gamles bil derud i morgen smiley

• #14   5. jun 2010 PDF-dokumentet er noget bæ, så posterer det her, så ingen er i tvivl:

<b> De regionale skattecentre underretter synsvirksomhederne om afgørelser med henblik på senere sager. Der skal kun ske henvisning til SKAT for motorkøretøjer, der er registreringsafgiftspligtige (personbil, stor personbil til privat person-/buskørsel eller beboelse, varebil, lastbil og motorcykel), og som er eller har været registreret tidligere. Henvisning skal ske i følgende tilfælde:

Ombygning/reparation af karrosseri
    - Når der er foretaget udskiftning af karrosseri, chassis, stel eller større dele af
    disse komponenter.
    Ved større dele forstås dele af art og beskaffenhed, som normalt ikke forefindes
    på og forhandles fra forhandlernes og værkstedernes reservedelslagre, fx en
    forende, bagende eller bund.
    Henvisning skal dog ikke ske, såfremt det dokumenteres, at køretøjet er blevet
    genopbygget efter færdselsskade ved anvendelse af nyt reservedelskarrosseri,
    -chassis eller -stel i overensstemmelse med en af forsikringsselskabet godkendt
    skadesopgørelse (taksatorrapport).
    - Når der er sket ændring af køretøjets fabrikat, model eller årgang.
    Det er tilladt at anvende uoriginale reservedele eller skarringsdele, som svarer
    til de originale dele.
    Det er endvidere tilladt at anvende enkelte mindre reservedele fra køretøjer af
    nyere eller anden model, fx forskærme eller døre.
    - Når der er monteret udstyr m.m., som i det væsentlige ændrer køretøjets karakteristika
    i forhold til den originale udførelse.
    Det er således tilladt at montere almindeligt forekommende tilbehør, som kun
    medfører mindre afvigelser fra den originale udførelse.
    Hvad angår ombygningssæt, skelnes mellem sæt, som består af almindeligt tilbehør
    og sæt, som også omfatter egentlige karrosseridele.
    Ombygningssæt, der er beregnet til fastgørelse på karrosseriet med boltesamlinger,
    limning eller lignende, anses normalt som tilbehør. Som eksempel kan
    nævnes montering af front- og hækspoiler samt sidelister og udskiftning af frontgitter
    og forlygter.
    Motor
    - Når motoreffekten (målt i kW eller hk)

</b>

• #15   7. jun 2010 Måtte løbe efter oprettelsen af emnet smiley Men tusind tak... tror jeg vil kigge videre på projektet..

Kommentér på:
Hente G4 i Tyskland til dele, regler?

Annonce