{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DAB radio
  • #1   11. jun 2010 Er der digital radio? i min nye bil?
    Nej, det kan du ikke forvente, men visse bilmærker integrerer dog digital radio i deres nye modeller. Du kan selv få eftermonteret en DAB-radio i bilen. For at få det bedst mulige resultat bør du få udskiftet FM-antennen med en type, der også er optimal til DAB.

    Kan min digital bilradio selv skifte til FM?
    Ja, hvis du kommer uden for rækkevidde af en DAB-sender, vil radioen ofte af sig selv kunne skifte til en tilsvarende FM-station.


  • #2   11. jun 2010 Sørg for at få en der kan tage DAB+ da det signal bliver indfaset i 2012 mener jeg. Så alle dem der har en nuværende DAB radio vil ikke kunne bruge dem efter indfasnnigen :o/

  • #3   11. jun 2010 Play så må jeg jo hellere kigge efter sådan en!

  • #4   12. jun 2010 det nye DAB+ kommer ikke før tideligst 2015 og sikkert først senere.

    http://www.dabradio.dk/

    Danmark får ikke ny digital standard før en gang ude i fremtiden
    Mange danskere er i vildrede omkring, hvordan de skal stille sig i forhold til de politiske udmeldinger omkring digitaliseringen af det danske radionet. Men der er ingen grund til panik. Den kendte DAB udskiftes ikke med den mere moderne DAB+ før en gang ude i fremtiden.

    Opdateringen af det danske DAB Digital Radio ligger ikke lige om hjørnet.

    "Politikerne har sagt, at man skal digitalisere dansk radio. Man har også sagt, at man overvejer, hvorvidt man skal lade nettet opdatere til det nyere DAB+ for at få plads til alle landets radiostationer på det digitale sendenet - og samtidigt fremtidssikre udviklingsmulighederne. Når politikerne tager beslutningen, vil der gå flere år, nettet er opdateret og fuldt udbygget. Og derudover vil der i en overgangsperiode blive sendt på både det nye og det gamle net. Det vil sige, at tager politikerne beslutningen i f.eks. 2010, vil der gå rigtigt mange år før, at den DAB standard vi bruger i dag udfases. Det vil vare 5-6-7 år måske længere tid", siger Christian Kjeldsen der er chef for DAB Digital Radio Danmark og fortsætter:

    "Derfor kan man roligt købe en DAB Digital Radio i julegave og iøvrigt de næste år fremad. Radioerne er nu så billige, at man for under 500 kroner kan få fremragende radioer og dermed få adgang til alle de spændende radiotilbud, man ikke kan få på almindelig radio - altså FM. Og det der med digital radio som med al anden hjemmeelektronik. Hvis man vil være med på bølgen, er man nødt til at købe nyt hver fjerde eller femte år. Det gælder sin computer, mobiltelefon, sit TV og også sin radio. Så hurtigt går udviklingen idag. Omvendt giver de nye enheder jo endnu flere og for radioens vedkommende flere gratis valgmuligheder for at lytte til danskproduceret radio. Helt op imod 60 radiostationer indenfor de næste 3-5 år", siger Christian Kjeldsen.

    Selv tager Christian Kjeldsen hele diskussionen omkring DAB med ophøjet ro:

    "Der er bestilt DAB Digital Radioer til de i familien, der står for tur i år. Jeg vil nødigt ende sidst i køen og ikke få de radioer, familien har ønsket sig til jul - fordi modellerne var udsolgt op til jul", siger Christian Kjeldsen.


  • #5   12. jun 2010 Okay tak for oplysningen så kan jeg jo roligt købe mig en DAB hu!

Kommentér på:
DAB radio

Annonce