Audi A4 1,8 / 1,8T ris/ros {{forumTopicSubject}}
Jeg vil have mig en audi A4.
Jeg har kigget på to.
En 1,8 fra 96 i flot stand. 245.000 km. Nysynet til 34.000 kr
En 1,8 Turbo fra 95 i flot stand med lidt rust i forskærme. 212.000 km. 2 ældre ejere. Fuld servicebog. et år til syn. til 39.000 kr.
1,8'eren uden turbo har kørt mere, men er et år nyere samt den er nysynet. Og så har den også elruder, hvilket turbo modellen ikke har ...
Jeg vægter meget på at det er en bil som er blevet kørt pænt, og det ved jeg med sikkerhed at den med turbo har..
Trækmæssigt ved jeg godt at turbomodellen får jeg meget mere ud af .. Men det generer mig faktisk ikke vildt meget at få den uden turbo..
Hvd ville i vælge.. Er de ekstra 5.000 kr værd at give, eller syntes i den anden er et smartere valg ?
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 15 Emner: 272 Svar: 746
Men jeg tænker også lidt på forsikring... der vil den være merkant dyrere for mig. Og benzinøkonomien er vel også en smule anderledes kunne jeg forestille mig..
Har du erfaring med A4'eren med en af disse motorer ?
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 857
Forskellen på den to motorer er marginal. Jeg mener 1.8 er opgivet til 13,2 hvor 1.8t er opgivet til 12,7. Så der er næsten ingen forskel.
Angående 1.8 motoren, så er det en motor som aldrig blev særlig populær og motoren blev taget af motorprogrammet i 2000. Jeg mener den blev introduceret i 1995.
Det skyldes at motoren larmer utrolig meget og så er benzinøkonomien ikke imponerende.
Hvis man deriod kigger på 1.8t motoren så er den blevet benyttet til helt op til 2007-2008 ( seat ibiza fr) og har vist så en 13-14 år været på motorprogrammet hos forhandlerne.
Derudover er vægtafgiften den samme, så hvis din forsikring ikke bliver tårnhøj af at vælge en 1.8T'er så ville jeg gøre det
dec 2005
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 415 Svar: 2.059
Har jaft 1.8, den køre sgu godt, ingen tvivil om det. var godt tilfreds.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
jul 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 710
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
Min kollegas forældre har lige købt en ny A4 med 1.8T og 180hk.
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 15 Emner: 272 Svar: 746
Jeg tror vi snakker omkring 4-5.000 kr i ansvarsforsikring på 1,8 og 7-8.000 kr på den med 1,8T. Og vægtafgift er det samme, da de er fra før 97, og derfor bliver udregnet ud fra vægt.
Samtidig med det har den med 1,8 motor elruder og el spejle, hvor den anden har ingen af delene..
Tror mit valg falder på 1,8'eren. Så vigtig er det ikke for mig at have en turbomotor..
Og ang 1,8 motoren, så kan jeg ikke se hvorfor den skulle være ringere end en 1,8 T, da de jo er fuldkommen ens. Det eneste er da bare at der er turbo på den anden
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 857
Den motor din forældre har købt er en 1.8 TFSI motor med 16 ventiler og direkte indsprøjtning.
Den der sidder på en Audi A4 B5 har 20 ventiler og ikke direkte insprøjtning.
Der er selvfølgeligt også andre forskelle
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
Den motor der sidder i MIN KOLLEGAS FORÆLDRES nyindkøbte bil, fra 15/6/2010 er en 1.8T
Ingen TFSI, for det er en helt anden motor.
Der sidder en 1.8T i deres audi, samme model motor, som der blev brugt i TT'eren med 180hk.
Det er bare at løfte knoglen, og ringe ind til en autoriseret Audi/VW forhandler, og så få det bekræftet, hvis ikke du tror mig ;o)
Derudover så er der kæmpe forskelle fra en 1.8 20v og en 1.8 20v turbo.
-1,8 20v Turbo er flere og mange klasser bedre end 1.8 20v.
Der er både forskel på oliebrug, forurening, vedligehold, toppakning, brændstof, støj osv osv
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 857
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
De laver forresten også den nye model Passat med 1.8T har jeg lige ladet mig fortælle.
Jetta blev også lavet med denne motor.
Så motoren bliver altså stadig produceret, ikke den mest miljømæssige motor, da den ikke kører så langt på literen som f.eks. deres nyere 1.4TSI, som jeg ser som deres store flagskib lige pt.
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 857
Ifølge Audi's hjemmeside sælges der ikke 1.8T 20V motorer overhovedet.
Ifølge Wikipedia blev udgik motoren hos audi da deres B7 model udgik.
Hos bilbasen er der ikke én 1.8T 20V motor i en A4 nyere end 2007 til salg til trods for at der er 140 A4'ere til salg hos forhandlere derinde.
Jeg har lidt svært ved at tro dig. Jeg kan ikke finde ét sted på nettet hvor den motor ligger i en 2010 A4 B8.
Kan du ikke finde mig et link? det må kunne findes, hvis det er sandt
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 857
maj 2007
Følger: 32 Følgere: 95 Biler: 3 Emner: 298 Svar: 1.320
Læs Ironi....
Smut du bare ud og hør om ikke du kan få en ny audi med den motor.
Så får du et rungende, "ja selvfølgelig kan du det!"
nov 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Biler: 4 Emner: 116 Svar: 857
Men du kan jo ikke komme med så meget som et eneste konkret bevis på at det er sandt til trods for at jeg har flere kilder som tydeligt viser at det ikke eksisterer.
Og selvfølgelig kan du ikke gå ned til Audi og sige "HEY, den audi der kunne jeg godt tænke mig med en AAA 2.8VR6 motor i".
Men hyg dig. man får ikke meget ud af denne diskussion
jul 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 710
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Sjovt nok er det en meget bedre motor med turbo.
Ovenstående er i øvrigt grundene til, at man erstattede den fire år gamle 1.8 20v med en konstruktion fra halvfjerdserne (2.0 8v).
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
Den nuværende 1.8T har fire ventiler pr. cylinder. Lad mig se, fire gange fire, det gi'r 16. 16 ventiler må den så ha'.
Den gamle 1.8T havde fem ventiler pr. cylinder. Hmm, fem gange fire, det må være 20. Altså, 20 ventiler. Gad vide om det er grunden til, at den hedder 1.8T 20v?
Audi A4 1,8 / 1,8T ris/ros