{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.380 visninger | Oprettet:

Audi A4 1,8 / 1,8T ris/ros {{forumTopicSubject}}

Jeg vil have mig en audi A4.

Jeg har kigget på to.

En 1,8 fra 96 i flot stand. 245.000 km. Nysynet til 34.000 kr

En 1,8 Turbo fra 95 i flot stand med lidt rust i forskærme. 212.000 km. 2 ældre ejere. Fuld servicebog. et år til syn. til 39.000 kr.

1,8'eren uden turbo har kørt mere, men er et år nyere samt den er nysynet. Og så har den også elruder, hvilket turbo modellen ikke har ...

Jeg vægter meget på at det er en bil som er blevet kørt pænt, og det ved jeg med sikkerhed at den med turbo har..

Trækmæssigt ved jeg godt at turbomodellen får jeg meget mere ud af .. Men det generer mig faktisk ikke vildt meget at få den uden turbo..

Hvd ville i vælge.. Er de ekstra 5.000 kr værd at give, eller syntes i den anden er et smartere valg ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi A4 1,8 / 1,8T ris/ros
  • #1   1. jul 2010 hehe ja i know...

Men jeg tænker også lidt på forsikring... der vil den være merkant dyrere for mig. Og benzinøkonomien er vel også en smule anderledes kunne jeg forestille mig..

Har du erfaring med A4'eren med en af disse motorer ?

• #2   1. jul 2010 Benzinøkonomi:
    Forskellen på den to motorer er marginal. Jeg mener 1.8 er opgivet til 13,2 hvor 1.8t er opgivet til 12,7. Så der er næsten ingen forskel.

Angående 1.8 motoren, så er det en motor som aldrig blev særlig populær og motoren blev taget af motorprogrammet i 2000. Jeg mener den blev introduceret i 1995.

Det skyldes at motoren larmer utrolig meget og så er benzinøkonomien ikke imponerende.

Hvis man deriod kigger på 1.8t motoren så er den blevet benyttet til helt op til 2007-2008 ( seat ibiza fr) og har vist så en 13-14 år været på motorprogrammet hos forhandlerne.

Derudover er vægtafgiften den samme, så hvis din forsikring ikke bliver tårnhøj af at vælge en 1.8T'er så ville jeg gøre det smiley

• #3   1. jul 2010 Der er INGEN problemer med nogen af dem, jo en turbo bliver slidt, men det gør alle sliddele.
    Har jaft 1.8, den køre sgu godt, ingen tvivil om det. var godt tilfreds.

• #4   1. jul 2010 Turbo-modellen er bare <i>så</i> meget federe. Den tror jeg, du bliver mest glad for.

• #5   1. jul 2010 Enig, køb Turboen, især når du ved at den er blevet kørt ordentligt. Min 1.8T kører i snit 11,5 km. pr liter.

• #6   1. jul 2010 Rasmus H, 1.8T bliver altså stadig produceret.

Min kollegas forældre har lige købt en ny A4 med 1.8T og 180hk.

• #7   1. jul 2010 okay .. Den er bare meget pænere den audi med 1,8 motor. Samt den er nysynet og billigere..
    Jeg tror vi snakker omkring 4-5.000 kr i ansvarsforsikring på 1,8 og 7-8.000 kr på den med 1,8T. Og vægtafgift er det samme, da de er fra før 97, og derfor bliver udregnet ud fra vægt.

Samtidig med det har den med 1,8 motor elruder og el spejle, hvor den anden har ingen af delene..

Tror mit valg falder på 1,8'eren. Så vigtig er det ikke for mig at have en turbomotor..

Og ang 1,8 motoren, så kan jeg ikke se hvorfor den skulle være ringere end en 1,8 T, da de jo er fuldkommen ens. Det eneste er da bare at der er turbo på den anden smiley Så hvorfor skulle den holde dårligere. Tværtimod tror jeg da at den med turbo bliver hurtigere slidt..

• #8   1. jul 2010 <3<3 1.8T <3<3: Den motor som er i dine forældres nye audi kan på inden måde sammenlignes med den der sidder i en Audi A4 B5.

Den motor din forældre har købt er en 1.8 TFSI motor med 16 ventiler og direkte indsprøjtning.

Den der sidder på en Audi A4 B5 har 20 ventiler og ikke direkte insprøjtning.

Der er selvfølgeligt også andre forskelle smiley

• #9   1. jul 2010 Rasmus søde skat smiley

Den motor der sidder i MIN KOLLEGAS FORÆLDRES nyindkøbte bil, fra 15/6/2010 er en 1.8T
    Ingen TFSI, for det er en helt anden motor.

Der sidder en 1.8T i deres audi, samme model motor, som der blev brugt i TT'eren med 180hk.

Det er bare at løfte knoglen, og ringe ind til en autoriseret Audi/VW forhandler, og så få det bekræftet, hvis ikke du tror mig ;o)

Derudover så er der kæmpe forskelle fra en 1.8 20v og en 1.8 20v turbo.
    -1,8 20v Turbo er flere og mange klasser bedre end 1.8 20v.
    Der er både forskel på oliebrug, forurening, vedligehold, toppakning, brændstof, støj osv osv

• #10   1. jul 2010 1.8T kan du ikke lige smide mig et link? Det virker nemlig ikke til at audi forhandler en a4'er med den motor du snakker om. i hvert fald ikke ifølge deres hjemmeside.

• #11   1. jul 2010 De har jo ikke alle deres modeller stående på nettet, hvilket også ville være dumt, når du ikke kan købe en bil online alligevel.

De laver forresten også den nye model Passat med 1.8T har jeg lige ladet mig fortælle.

Jetta blev også lavet med denne motor.

Så motoren bliver altså stadig produceret, ikke den mest miljømæssige motor, da den ikke kører så langt på literen som f.eks. deres nyere 1.4TSI, som jeg ser som deres store flagskib lige pt.

• #12   1. jul 2010 1.8T: ja for søren det ville være dumt at fremvise det man sælger på sin hjemmeside. Det er jo ikke fordi folk kigger på bilmarkedet ud på nettet inden de tager ud til forhandleren.

Ifølge Audi's hjemmeside sælges der ikke 1.8T 20V motorer overhovedet.

Ifølge Wikipedia blev udgik motoren hos audi da deres B7 model udgik.

Hos bilbasen er der ikke én 1.8T 20V motor i en A4 nyere end 2007 til salg til trods for at der er 140 A4'ere til salg hos forhandlere derinde.

Jeg har lidt svært ved at tro dig. Jeg kan ikke finde ét sted på nettet hvor den motor ligger i en 2010 A4 B8.

Kan du ikke finde mig et link? det må kunne findes, hvis det er sandt smiley

• #13   1. jul 2010 Men tilgengæld er der lavet en A4 2.0TFSI med præcis 180hk. Tror du ikke det er den motor der er tale om i din kollegas forældres bil?

• #14   1. jul 2010 Rasmus, det er SIKKERT den 2.0 TFSI motor, fabrikken har bare sat et 1.8T emblem på motoren og bagklappen.
    Læs Ironi....

Smut du bare ud og hør om ikke du kan få en ny audi med den motor.
    Så får du et rungende, "ja selvfølgelig kan du det!"

• #15   1. jul 2010 kammerat. 1.8T står der på alle bagklapperne på 1.8TFSI motorerne....

Men du kan jo ikke komme med så meget som et eneste konkret bevis på at det er sandt til trods for at jeg har flere kilder som tydeligt viser at det ikke eksisterer.

Og selvfølgelig kan du ikke gå ned til Audi og sige "HEY, den audi der kunne jeg godt tænke mig med en AAA 2.8VR6 motor i".

Men hyg dig. man får ikke meget ud af denne diskussion smiley

• #16   1. jul 2010 Jf. http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A3 blev den sidste 1.8T-Audi lavet i 2003...

• #17   2. jul 2010 Vælg 1.8T. 1.8 20v (uden turbo) er uharmonisk, støjer ad helvedes til og bruger sindssygt meget olie, næsten på Peugeot 1.8 16v niveau.

Sjovt nok er det en meget bedre motor med turbo.

Ovenstående er i øvrigt grundene til, at man erstattede den fire år gamle 1.8 20v med en konstruktion fra halvfjerdserne (2.0 8v).

• #18   2. jul 2010 Og som de øvrige allerede har påpeget, så er 1.8T-lovah som sædvanlig fuldstændigt galt afmarcheret.

Den nuværende 1.8T har fire ventiler pr. cylinder. Lad mig se, fire gange fire, det gi'r 16. 16 ventiler må den så ha'.

Den gamle 1.8T havde fem ventiler pr. cylinder. Hmm, fem gange fire, det må være 20. Altså, 20 ventiler. Gad vide om det er grunden til, at den hedder 1.8T 20v?

Kommentér på:
Audi A4 1,8 / 1,8T ris/ros

Annonce