{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.090 visninger | Oprettet:

omlakering af bil :) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

jeg står her ude på arla en kedelig torsdag nat og er blevet enig med mig selv om at nu vil jeg prøve at omlakere min bil..

Så jeg havde tænkt mig at gøre følgene:

Skille bilen ad (døre, lister, sæde, instrumentbræt (som jeg også vil male) og bagklap osv.)
slibe den gamle maling af med fint sandpapir
grunde bilen
slibe ned og grunde igen
og så til sidst male bilen og delene

er det skudt helt forbi eller ? evt. nogen som kan give gode råd omkring maling, sandpapir osv ?

Kristian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  omlakering af bil :)
  • #1   1. jul 2010 du har aldrig malet en bil før

• #2   1. jul 2010 nej det er derfor jeg spørg ?
    jeg ved godt det tager lang tid og at der er meget arbejde i det.

Men kunne i ikke svare i stedet for det der ? smiley

Den bliver vel lilla ? ?????

• #3   1. jul 2010 Det er ikk helt forbi, men ret lige buler og dybe ridser inden du maler... Der går mange timer når det er første gang... Tror mig er selv igang:S Og tiden løber sku bare der ud af:)

• #4   1. jul 2010 alstå du har selvfølgelig fanget ide'en og du er meget godt på sporet..
    har du et sted du kan låne kabine og malergrej eller skal det være hjemme

• #5   1. jul 2010 Agerskov: Ja det er vel næsten en selvfølge når man nu alligevel er igang smiley hvordan går det med dit projekt ?

GHOST: En af mine gode kammerater har sprøjtepistol og så har vi vores lille værksted hvor det ikke gør noget, at der kommer lidt maling her og der smiley

• #6   1. jul 2010 okay jamen ring til en maler du plejer og kunne lave en go deal med lidt maling.....
    personligt hehe betalte jeg mig fra der er et kæmpe arbejde har malet mange biler og da volvoen skulle males røg den vil volvo ja kostede 30 jern men hva det vær ...

men 100 % held og lykke med projektet glæder mig til at se billeder af det hehe

• #7   1. jul 2010 ja nemlig 30 store.. det vil jeg ikke give for det og så synes jeg også det kunne være meget sjovt at prøve selv hehe smiley

Synes det er fedest hvis folk selv tuner og gejler deres biler i stedet for at et firma lave sådan en standart procedure (til en mio) hehehe

der skal nok komme en masse dele af både styling og tunings projektet smiley

• #8   1. jul 2010 må give dig ret syntes selv det er fedest og få snavsede finger hehe..

• #9   1. jul 2010 helt sikkert smiley

så vil jeg sgu hellere købe bajer' for 30k fremfor at få malet min bil smiley

• #10   1. jul 2010 Slib kun med korn 500 - 800

Korn 240 - 320 ved opretninger (spartel)

Og undgå alt hvad der kan støve når du sprøjter farve på.

Blæs delene af med lufttryk og klud efter slibning, og undgå alt fedtet og alle silikoneprodukter under arbejdet.

Afrens bilen i fortynder inden du begynder at slibe den, og husk maske og handsker.

• #11   1. jul 2010 Jeg går i lære som vognmaler, jeg kan godt hjælpe dig med det værste.. hvis der er behov?

• #12   1. jul 2010 Støv er din værste fjende..

Støv i lakken, og du skal slibe ned og male op igen.. Ellers ligner det pis..

Husk det når du skal igang med at male. ;o)

God fornøjelse..

• #13   1. jul 2010 Michael G: Gode råd, dem vil jeg lige skrive ned og huske på smiley
    Tak Jonas G

Steffen PB er sendt smiley

• F1 .
    F1 . Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Svar: 29
    #14   1. jul 2010 ... du skal bare huske på, at din bil falder meget i værdi, og er svær at sælge hvis du selv gør det.... hilsen maleren....

• #15   1. jul 2010 hvordan kan det være ? smiley

Hvis det nu bliver flot / ligeså flot smiley ?

• #16   1. jul 2010 har endnu ikke set en ufaglært laver en bil ligeså pænt som fag lært men har lavet mange hjemme malet biler om...
    men er da friskt nok du går i gang men husk lige på der er en grund til malere har en kabinen til ca en halv mill....

• #17   1. jul 2010 Hva med om du selv sliber den og giver den farve og så får en faglært med kabine til at give den klarlak. Det er nemlig der det går galt. Det mindste støv der kommer i lakken og du kan starte forfra.

• #18   1. jul 2010 jeg plejer at sige man skal lave det man er go til, kender man ik til det, skal man ik lave det, for så bliver det noget lort, men okey.. hvis det er en gammel kasse, du er ligeglad med, ja så er det da bare at komme igang... det er ik bare at male en bil..... ligesom det er ik bare at tune en bil, som du skriver, det er ik noget man lige gør, men kræver meget erfaring

• #19   1. jul 2010 Brian L: fuldstændig enig...

Lars C: uanset hvad du gør vil der altid komme lidt lort i lakken, og det skal selvfølgelig ikke laves om pga det... det skal bare vandslibes væk og poleres op...

• #20   1. jul 2010 lars :
    Hvis han selv sprøjter farve og der er skidt i dækker klarlakken det ikke.
    ser det hver gang folk kommer med en de selv har slebet når så de henter bilen kan de ikke forstå der er huler og ridser i .......................
    lakken fylder intet så bunden skal være 100% i orden og det er helt fra afvaskning af bilen .................

• #21   1. jul 2010 Brian L.. er helt enig. men hvis man aldrig prøver får du aldrig erfaring i det - forstå mig ret smiley Det er ikke en smadderkasse som jeg bare skal prøve på, derfor har jeg også snakket med en vognmaler om at han måske kan male og vi så selv sliber ned osv osv..

Men fedt at i allesammen svarer ærligt i stedet for det der "prøv at hoppe ud i det, du finder ud af hvis du laver fejl.." (Y) tommelfingeren op af smiley

Kommentér på:
omlakering af bil :)

Annonce