Kærlighed til en bil.... {{forumTopicSubject}}
Suk..
Jeg elsker sgu min gamle møgspand - men jeg er samtidig også ULIDELIG træt af den
Hver gang et eller andet går i stykker, så skifter jeg det - de sidste 3 år har jeg nok brugt 60k på min daihatsu...
Nu er karossen så ved at være så færdig at den er lettere farlig at køre i...
Men ca ALT der KAN skiftes af mekaniske dele, er blevet skiftet....
Og så kan jeg overhovedet ikke beslutte mig for om jeg skal sælge den som reservedelsbil, eller om jeg skal finde en karosse og proppe tingene over i ?
Sælger jeg den så mister jeg vildt mange penge...
Finder jeg en anden karosse, så har jeg BILLIG bil i 2 år (måske mere)....
Jeg har før prøvet at sætte den til salg - men når en så er interesseret, så fortryder jeg i sidste øjeblik.
Når jeg er træt og gnaven og bilen driller, så får jeg lyst til at sælge den med det samme.
Men når den kører, så er jeg SÅ glad for den...
What the f*ck to do????? :S
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
jun 2005
Følgere: 37 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 410
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
Og ja, jeg kender det skam godt. Hver gang noget går galt i min egen spand overvejer jeg lidt at sælge den. Men så igen. Når tingene er fikset giver den totalt meget køreglæde og jeg kan ikke komme i tanke om en bil som er sjovere at køre i uden den koster 500000kr.
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 170
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
det er hvad den står mig i totalt - køb + dele + vedligehold.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.509
nov 2005
ja - det er mere eller mindre også en hobby - men et eller andet sted har jeg svært ved at retfærdiggøre at min hobby skal koste SÅ meget tid, penge og frustration...
Karossen er FÆRDIG - den skal have lavet tårne (for 3. gang), hvis den skal synes næste år - der skal laves rust ude foran, da den er revnet og rødnet op i det nederste stykke af hjulkasserne - samtidig skal der skiftes nogle andre småting, som man normalt ikke skifter på sådan en her (benzinpumpe fx)
Den kan IKKE synes igen - karossen har kørt 351.000km - det er den 5. motor der ligger i - det er den 4. gearkasse - inden for de sidste 2,5år har jeg skiftet:
motor
gearkasse
generator
kobling
komplet bremser (kalipre, rør, skiver, klodser, tromler, håndbremsekabler, cylindre, bakker, bremsevæske)
remhjul
kilrem
servorem
tandrem
kølervæske
køler
benzinfilter
kabineblæser
forrude
forlygter
derudover er der alle de her "specielle" dele, som sænkning, bøsninger, sæder, rat osv osv osv - som i og for sig er værdi for mig - affektionsværdi...
Så det ER faktisk bare selve karossen...
nov 2005
det er den mere eller mindre nu - jeg har sgu købt mig en cykel - for første gang siden jeg har været 17år
Den kører ca en gang om ugen.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
Men kører du ikke mere i den, havde jeg da beholdt den
Kærlighed til en bil....