Betaling af depositum - ved import {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeg har importeret en bil, som jeg har fået toldsynet og registeringssynet og har alle papire klar til SKAT nu.
Men jeg er efter samtale med SKAT blevet i tvivl om man kan betale depositum længere og hvor lang tid det tager? (:
I torsdags da jeg hentede prøveplader, så bilen kunne komme til syn osv. snakkede jeg med en over ved SKAT. Hun sagde det ville tage 4 - 5 timer for SKAT at regne depositumet ud og at jeg bar kunne komme med papirene til hende og hun ville scanne dem ind og sende dem til Odense så jeg ikke behøvede at kører det ekstra.
Jeg synes 4 -5 timer var lidt lang tid at vente, så i morges ville jeg lige ringe og hører om det kunne passe. Efter 18 minutter venten, tager en person ved SKAT telefonen og jeg spørger om deposium. Hun påstår, at man slet ikke betale deposium længere og at jeg bliver nødt til at vente de 3 uger på de kører sagen igennem.
Nu er jeg helt i tvivl om man kan betale depositum?
Har i eller kender i nogen som har betalt depositum og fået plader på bilen inden for den seneste tid?
Eller har i hørt om man ikke kan betale depositum længere ved import?
\\ Henrik S (:
Tak på forhånd..
nov 2004
Følger: 81 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 575 Svar: 3.383
dec 2006
Følger: 107 Følgere: 100 Biler: 5 Emner: 156 Svar: 1.030
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 139
Det tager 15 minutter før jeg kommer igennem, og bliver sikkert kun mere forvirret fordi de siger noget helt nyt
jun 2007
Jeg har importeret en bil fra Tyskland.
Jeg vil gerne have plader på nu her - Derfor vil jeg betale depositum
Men dem inde ved SKAT kan ikke blive enige om jeg kan eller ikke kan (:
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 154
Den der med at køre ned til Skat i f.eks Haderslev går desværre ikke længere, alle sager bliver vurderet i Odense idag.
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 154
dec 2006
Følger: 54 Følgere: 59 Biler: 4 Emner: 682 Svar: 3.430
Måtte vente i 2 sure måneder
jun 2007
Hvis du har behov for at få køretøjet indregistreret, før SKAT har fastsat den endelige værdi og afgift, vil du blive afkrævet en sikkerhedsstillelse/depositum, som fastsættes af SKAT. Ved indsendelse af anmeldelsen skal du derfor gøre opmærksom på, at du ønsker at stille sikkerhed i stedet for afvente den normale sagsbehandling
Det er fra SKAT.DK
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
Det værste man kan gøre er at være nærig og prøve alle mulige smuthuller for at spare, for det bliver trukket i langdrag og ender tit med at koste mere både penge og tid...
jun 2007
Regnede heller ikke med det skulle være bøvlet.
Havde bar tænkt mig at kører til Odense og betale det de nu forlanger i depositum og så få pladerne.
Men det sagde hende ved SKAT i morges ikke man kunne mere.
Og det tror jeg ikke er helt på var rigtigt. (:
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
Så det er bare over og smide det de forlanger hvis man vil have den på plader.
Nogen gange koster det bare desværre lidt mere end beregnet, og nogen gange får man lidt igen... og det bliver ALDRIG så billigt som man tror. Og nej en supra mk4. koster ikke 65-70 i afgift osv
Betaling af depositum - ved import