{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

Betaling af depositum - ved import {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg har importeret en bil, som jeg har fået toldsynet og registeringssynet og har alle papire klar til SKAT nu.

Men jeg er efter samtale med SKAT blevet i tvivl om man kan betale depositum længere og hvor lang tid det tager? (:

I torsdags da jeg hentede prøveplader, så bilen kunne komme til syn osv. snakkede jeg med en over ved SKAT. Hun sagde det ville tage 4 - 5 timer for SKAT at regne depositumet ud og at jeg bar kunne komme med papirene til hende og hun ville scanne dem ind og sende dem til Odense så jeg ikke behøvede at kører det ekstra.

Jeg synes 4 -5 timer var lidt lang tid at vente, så i morges ville jeg lige ringe og hører om det kunne passe. Efter 18 minutter venten, tager en person ved SKAT telefonen og jeg spørger om deposium. Hun påstår, at man slet ikke betale deposium længere og at jeg bliver nødt til at vente de 3 uger på de kører sagen igennem.

Nu er jeg helt i tvivl om man kan betale depositum?
Har i eller kender i nogen som har betalt depositum og fået plader på bilen inden for den seneste tid?
Eller har i hørt om man ikke kan betale depositum længere ved import?

\\ Henrik S (:

Tak på forhånd..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betaling af depositum - ved import
  • #1   19. jul 2010 Da jeg hentede min bil i tyskland, da fik jeg bilen synet og samme dag kørte jeg op til skat i haderslev, jeg betalte pengene kontant og så var den skid slået, det tog cirka 30min fra det blev min tur til jeg sad i bilen igen ..

• #2   19. jul 2010 Ring derind igen.. Snak med personen , få personens navn og evt få personen til af sende det skriftligt til dig smiley Så har du dit på det rene ..

• #3   19. jul 2010 Jeg gider ikke ringe derind igen smiley

Det tager 15 minutter før jeg kommer igennem, og bliver sikkert kun mere forvirret fordi de siger noget helt nyt smiley

• #5   19. jul 2010 Henrik B

Jeg har importeret en bil fra Tyskland.
    Jeg vil gerne have plader på nu her - Derfor vil jeg betale depositum

Men dem inde ved SKAT kan ikke blive enige om jeg kan eller ikke kan (:

• #6   19. jul 2010 Jeg har sendt papirene til Skat for 8 uger siden og har stadig ikke fået svar så jeg håber da for dig at man kan betale depositum hvis du vil ud og køre her til sommer smiley
    Den der med at køre ned til Skat i f.eks Haderslev går desværre ikke længere, alle sager bliver vurderet i Odense idag.

• #8   19. jul 2010 Jeg fik intet oplyst om depositum da jeg skulle betale afgift.

Måtte vente i 2 sure måneder smiley

• #9   19. jul 2010 Indregistrering mod sikkerhedsstillelse/depositum

Hvis du har behov for at få køretøjet indregistreret, før SKAT har fastsat den endelige værdi og afgift, vil du blive afkrævet en sikkerhedsstillelse/depositum, som fastsættes af SKAT. Ved indsendelse af anmeldelsen skal du derfor gøre opmærksom på, at du ønsker at stille sikkerhed i stedet for afvente den normale sagsbehandling

Det er fra SKAT.DK

• #10   19. jul 2010 Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så bøvlet. jeg har alle dage bare taget til odense og så betalt hvad de har forlangt og så ventet på afgørelsen... DEN kan godt tage lidt tid, men selve betalingen er oftest overstået på en halv time... og har for det meste fået penge retur efter fastsættelsen. så ingen ko på isen der.

Det værste man kan gøre er at være nærig og prøve alle mulige smuthuller for at spare, for det bliver trukket i langdrag og ender tit med at koste mere både penge og tid...

• #11   19. jul 2010 .ortega.

Regnede heller ikke med det skulle være bøvlet.

Havde bar tænkt mig at kører til Odense og betale det de nu forlanger i depositum og så få pladerne.
    Men det sagde hende ved SKAT i morges ikke man kunne mere.
    Og det tror jeg ikke er helt på var rigtigt. (:

• #13   19. jul 2010 nej nu heller ikke møntet på dig Henrik, Men man har vel til afgiften hvis man køber en bil hjem og vil igang med det..

Så det er bare over og smide det de forlanger hvis man vil have den på plader.

Nogen gange koster det bare desværre lidt mere end beregnet, og nogen gange får man lidt igen... og det bliver ALDRIG så billigt som man tror. Og nej en supra mk4. koster ikke 65-70 i afgift osv smiley

Kommentér på:
Betaling af depositum - ved import

Annonce