{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.822 visninger | Oprettet:

Ford Focus TDCI, 1,6/1,8 og erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er ude efter en fornuftig familie stationcar.
Jeg har indsnævret det til enten;
Skoda Fabia 1,9 TDI combi, eller en Ford Focus 1,6/1,8 TDCI.

Hvad er jeres erfaringer med Focus´en ?
Der er tale om en 2005-2008 model.

Er der nogen grund til at tage 1,8´eren? Det virker ikke til at være den store kraftforskel 109hk på 1,6eren til 115hk på 1.8.

Jeg er meget nysgerrig på at høre jeres erfaringer (gerne 1.hånds erfaringer).

Synes umiddelbart selv at man får en del for pengene, og mine kriterier er følgende;
Diesel
Stationcar
Max 175tkm
Max 130.000,-kr

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Focus TDCI, 1,6/1,8 og erfaringer
  • #1   7. aug 2010 kender en som har købt en 1,6 som børnecontainer. og han har fortrudt han ikke købte en 1.8 eller en 2.0 for sådan en 1.6 er sku død siger han

• #5   7. aug 2010 Jeg har selv lige erhvervet mig en skoda favia 1,9 tdi som jeg får på onsdag. Og nu har jeg en focus c-max. Som minder lidt om en alm focus..

Det fornuftige valg er efter mine erfaringer med begge mærker/modeller en skoda. Den går du altså aldrig galt i byen med.

Det praktiske valg er en ford focus. Her tænker jeg på volumen af bagagerummet.. Der er ford's stc er skridt foran de fleste konkurrenter.. Både focus og mondeo.

Jeg ville vælge en 1,8 hvis du tager focus smiley Den bliver du glad for.. Især på motorvejs kørsel eller hvis du har noget tungt på trækkrogen..

Håber det hjalp lidt? smiley

• #6   7. aug 2010 Tak for alle de rigtig gode svar.

Det er dejligt at se noget seriøsitet til afveksling.

Jeg har været ude at prøve 307 HDI SW, og synes at den kørte ganske fornuftigt.
    Så fandt jeg så siden; www.mandagsbil.dk
    Her blev jeg meget afskrækket, for hold da op der er mange dårlige erfaringer med netop den model.

Så har jeg været rundt omkring og kigge. Synes at den gamle Astra er for gammel, og Citröen er bare ikke mig. Avensis´en er efterhånden også en oldning på markedet, og bærer virkelig præg af 90´er styling, særligt i kabine. Naturligvis er det en evighedsmaskine, men en bil betyder mere end det smiley

Jeg har kørt meget en en 110hk Passat TDI i mit gamle arbejde, og det er en meget velkørende bil. Vi havde den dog ofte på værksted, og må indrømme at min tiltro til VW ikke er hvad den har været.

Så nåede jeg netop frem til Fabia og Focus.

Jeg kørte til Lillehammer i Norge til jul sidste år i en 1.9 TDI Fabia, og det er her at jeg fik kendskab til bilen. Det er en VIRKELIG velkørende bil, og har en fantastisk mekanisk feel. Der er bare 2 minus ved den (IMO). Den er ikke særlig køn, og den er ikke særlig stor.
    Jeg har ikke behov for en minivan, men der må gerne være en barnevogn, og en masse andre ting i bilen uden at skulle være ingeniør for at pakke den.
    Focus er større, og særligt bredere. Det er en langt pænere bil i mine øjne, men jeg har hørt slemme rusthistorier om FORD. Det er jo trods alt ikke en ny og det giver mine bekymringer.

Men priserne på 90hk 1,6 TDCI, 109hk TDCI og 1,8 115hk TDCI, er jo meget lig. Så kunne man jo lige så godt vælge den store, og have lidt overskud.

Igen, mange tak for jeres svar.

• #7   7. aug 2010 Ja der har været og er mange rust historier and ford. køb en model fra 2005 og frem samt en der har fået pava eller dinetrol smiley så er det intet problem. min har ikke rust nogen steder. forhandleren som tager min nuværende cmax i bytte på onsdag til fordel for fabiaen har ikke set en så velholdt og uden rust længe (her snakker vi self. 2004 og nedefter). passer man på sine ting har man dem længere smiley se dig for og du bliver en glad mand smiley

Kommentér på:
Ford Focus TDCI, 1,6/1,8 og erfaringer

Annonce