{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.208 visninger | Oprettet:

Lægeerklæring til kørekort. {{forumTopicSubject}}

landet ligger sådan at jeg har diabetes type 1, og derfor skal lægeerklæringen sendes rundt alle mulige steder, og det tager sikkert omkring 3 uger hvis ikke mere. og eftersom min egen læge er på ferie til starten af september, tænkte jeg på om den erklæring kan hentes andre steder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lægeerklæring til kørekort.
  • #1   10. aug 2010 Burde vel kunne hentes ved nabo lægen, da du jo skal udfylde hvad der er galt og ligge kigges igennem af lægen, det er vel lige meget om det er den en eller anden læge der gør det.. Med diabetesen ved jeg så ikke om der kan opstå problemer ved den anden læge..

• #2   10. aug 2010 Nej, du skal have den fra din læge, da det er ham/hende der skal skrive under (:

• #3   10. aug 2010 er der ikke andre læger end din egen der hvor du har læge

• #4   10. aug 2010 du ringer bare til en læge . mener også din læge skal henvise dig til en anden når han har ferie.

• #5   10. aug 2010 er da ligemeget. ska bare ha fra en læge.

• #6   10. aug 2010 Jeg ringede altså rundt da jeg skulle have styrekort. mest fordi min egen læge ville have 550kr for en og så fik jeg fandt i mine bedsteforældres læge som ville lave den for 200kr.

• #7   10. aug 2010 Hvis du har diabetse 1 så skal din behandler evt. sygehus lave den i mangel på din egen læge, men den læge der træder i stedet for din egen læge, (burde) kunne udfylde den...., hvis din læge da har dine dataer i sit system....

Lægeerklæringen skal kun afleveret sammen med din kørekort ansøgning, og de klarer selv at kontakte enbedslægen, da han har det sidate ord om du må føre bil eller ej...

Du kommer til at skulle forny dit kørekort minimum hvert 5. år, og har du havt tilfælde af følinger er det slet ikke sikkert at du kan få kørekort, hvis din egen læge har norteret det...

Men din egen læge holder jo heller ikke ferie i en evighed, så vent evt. til han kommer tilbage, for det kan jo ikke haste så meget, da du ført skal have kortet eller hvad...
    Men en god ide at få undersøgt om du KAN få kortet inden du begynder på undervisningen, men vel også derfor du skal sende det flere steder...
    For ellers er det normalt nok at du afleverer det sammen med ansøgningen....

• #8   10. aug 2010 tak for de nyttede oplysninger allesammen, må lige ringe rundt imorgen smiley
    Heidi: har haft sukkersyge i omkring 4 år, og følinger har jeg altid kunne mærke i rigeligt god tid, til at rette op på det, og er aldrig besvimet eller andet af det så kunne ikke se det skulle være et problem lige i mit tilfælde smiley håber jeg ikke ihvertfald. og nej, det haster vel egentlig ikke, men det er bare lidt irriterende at skulle udskyde det en måned, hvis man kan undgå det.

• #9   10. aug 2010 *nyttige

• #10   11. aug 2010 Ja men du vil jo få et midlitertidig kørekort alligevel...., men prøv at kontakte sygehuset du går til kontrol på det kan være at de kan hjælpe dig..

Jeg har heller ikke selv haft tilfælde hvor jeg skulle have hjælp, og har diabetes 2,,, men alligevel valgte embedslægen at begrænse mit kørekort til fornyelse hver femte år, ligesom mit srhvervskørekort skal fornyes hvert andet år....

Selv om jeg ikke har hant nogle tilfælde...

Men det gode er at ved kommunen(borgerservice) skal man ikke betale noget for at få fornyet sit kørekort, men lægeerklæring og billede slippe man bare ikke for....

Hvis man skal have fornyet sit erhvervskørekort skal man dog betale 100,-kr...

Men det er ofte din behandler der skal udfylde lægeerklæringen da de har den nærmeste kendskab til dig, og når du har diabetes1, så er du jo sikkert til kontrol på et ambulatorium,, så prøv evt. at kontakte dem i din læges fravær,,, men ellers burde din egen læges stedfortræder kunne klare det problem...

Men fremover skal du nok være lidt mere OBS på at du skal have tingene klaret i god tid, da hver gang jeg får fornyet kørekort så går der nemt op til en måned til halvandet før embedslægen og politiet har sendt papirene mellem hinanden, og det midlertidige kørekort gælder jo kun en måned, og ofte skal man ned og have det fornyet pga. nøl fra det offentliges side... ;-))

• #11   11. aug 2010 hvem bestemmer om det skal være hver 2. eller 5. år det skal fornyes

• #12   11. aug 2010 det bestemmes af hvad du fejler samt din alder

• #13   12. aug 2010 Embedslægen så vidt jeg er imformeret.....

Kommentér på:
Lægeerklæring til kørekort.

Annonce