{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.867 visninger | Oprettet:

Angel Eyes og syn ?! {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart have bilen synes her i Oktober måned, og min far og jeg har diskuteret om bilen kan synes med mine Angel Eyes som de er nu (Alt lys er aktiv).
Det er Sonar Angel Eye CE certificerede og E-mærket.

Han er værkfører ved VW og derfor har han hørt synsmanden om hvad reglerne er for syn mht lygter.
Han siger, at der IKKE må være flere forskellige lyskilder aktive i lygten på een gang.
Dvs at Angel Eyes'ne IKKE må været aktiveret under kørsel ej hellere de små dioder der sidder i lygten.
Okay jeg kan forstå hvis Angel Eyes skal være slukket under kørsel, selvom jeg er lidt skeptisk.
Yderligere må mine dioder slet ikke være tændt ved almindelige positionslys - det er enten Angel Eyes ELLER dioderne der er tændt.

Jeg synes ærlig talt at det lyder meget mærkeligt, da jeg her på BG har set at mange skriver at de fint har fået bilen synes selv med Angel Eyes/dioder aktive mv.

Så nu er jeg temmelig forvirret... jeg vil ikke rulle bilen ti syns og så få den kasseret bare pga det (alt andet er i orden på bilen - lige et stenslag i front ruden der skal svejses).
Hvad er jeres erfaringer ? med Angel Eyes + dioder og syn ?

Jeg tænker mest på bare at pille lygterne af og sætte de gamle i.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Angel Eyes og syn ?!
  • #1   30. aug 2010 e-mærket, så må de flette og acceptere så vidt jeg ved og har erfaret smiley

  • #2   30. aug 2010 Hvorfor så ikke bare sætte de gamle lygter i og så være sikker? Det tager kun 7 min jo. smiley

  • #3   30. aug 2010 I princippet har han ret.. Der må kun være et positionslys i hver lygte.. Og da der både er ringe og dioder er det ulovligt.. Så helt efter bogen har han ret! Men erfaringen siger mig at det ikke altid er bogen der følges smiley

  • #4   30. aug 2010 Daniel K. - okay, det ville være rart hvis man kunne finde sådan en "guideline" for reglern,e da det jo lader til at det er meget individuelt om de ryger igennem eller ej. Har læst at andre har fået synet dem selv hvor Angel Eyes'ne er aktive under nær/fjernlys.

  • #5   31. aug 2010 Reglen "hed" der må kun være en lyskilde til positionslys.. men hvad med så med de nye Audier der har en hel række hen? Så er spørgsmålet hvordan man tolker det, nogle siger at lyskilden så er en "type lys" og dermed enten angeleyes ringe eller dioder, men reglerne er så uigennemskuelige de ikke selv kan finde ud af dem desværre!

    Men hvis lygten er E-Mærket og godkendt så må de sku flette, hvis de har et problem må de klage til den instans der udsteder e-mærkningen og sige de ikke skal e-mærke lortet hvis ikke det opfylder kravene....


  • #6   31. aug 2010 Efter reglerne, har han ret.
    Men i virkeligheden skal den nok gå gennem syn.

    Der er de sidste par år kommet rigtig mange dayline forlygter, sååeh, den skal nok gå igennem


  • #7   31. aug 2010 Jeg er med René H J på den der.
    Før i tiden sku vi også dække "cornering lights" af med refleks folie på Cadillac limoerne for ikke at få en betinget godkendelse.
    Nu på min SeVille siger de intet fordi Volvoer mfl. også har en lamper der lyser op i den side man blinker til.
    Men at det er synet betyder ik nødvendigvis altid at den er lovlig smiley
    Men slå ihvertfald lige dioderne ihjel, så tænker de sku ikke over ringene, da positionslys er så udbredte at ha i alle former og udgaver efterhånden.


  • #8   31. aug 2010 Og vil du være HELT sikker på at køre igennem første gang kører du ud og viser dem lygten og hører om den går igennem smiley
    Det den eneste måde du ved om du kan få det synet uden at decideret bare køre direkte til syn.


  • #9   31. aug 2010 har lige haft min til syn med Angel Eyes monteret og der var ikke nogen problemer med at havde dem i.

  • #10   31. aug 2010 reglerne er at der som udgangspunkt ikke må være mere end en lyskilde til positionslys i hver lygte.
    Ingen regler uden undtagelser: hvis bilen er typegodkendt med en anden type lyskilde, er dette undtaget fra reglerne..


  • #11   31. aug 2010 Jeg har nu fået at vide fra synshallen, at de har haft en Polo igennem til syn med samme lygter men den blev kasseret pga. lysene i Angel Eyes'ne ved nær/fjernlys. Yderligere måtte der enten kun være lys i dioder eller i Angel Eyes ved positionslys., Så den Polo var forbi værkstedet for at få det pillet fra og så kørt til omsyn hvor den så gik igennem.
    Så det lader til at lygertne bare må blive pillet af til syn og så sat på igen når det er overstået.


Kommentér på:
Angel Eyes og syn ?!

Annonce