{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Vinterbil til min mor... hjælp! :D {{forumTopicSubject}}

Min mor kører til dagligt rundt i en e46 325 cab.. og hun vil helst have den i garagen her til vinter, dels pga. den er rimelig lav, og hun ikke vil have den som sneplov, og samtidig.. baghjulstræk selvfølgelig..

Så har kigget lidt rundt, og hun vil gerne have en med 5 sæder, og aut. gear.. og så skal det ikke være nogen dyr bil..

Hvad siger i til denne her?
http://www.dba.dk/jeep-cherokee-40-aut-st/id-67697126/

Er det noget der holder sådan en vinter over? og hvis i kender til selve bilen om de kører okay osv.?

Mvh Tino.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinterbil til min mor... hjælp! :D
  • #1   1. sep 2010 og det skal være en stor 4x4 siger hun tilmed..

• #2   1. sep 2010 Såen en jeep er perfekt på vinter føre .. hvis man elllers vil ofre det ordentlige dæk koster..

RWD og vinter er iøvrigt ikke farligt..Man skal bare lære at køre med det

granberg Hvis man er vant til auto gear så er det intet problem.. Køre selv i extrem vintervejr med auto gear og det er ikke noget problem

• #3   1. sep 2010 hun har kørt masser af baghjulstræk i vinterføre, men hun synes ikke det er særlig fedt når man ikke kan køre op af nogen bare minimale stigninger uden bilen sejler rundt ..

Sidste år kunne hendes 120d ikke engang komme ud af indkørslen med et lille lag sne på 5-10cm..

Men sådan en jeep der er et okay valg?

• #4   1. sep 2010 vild nok mor du har dig hehe

• #5   1. sep 2010 Tino B

Jeepen er her OK .. den har en god vægt og 4x4 Skal bare have ordentlige dæk på

Og husker man ellers at smide lidt vægt i røven på en rwd så kommer den faktisk op af stejlere bakker som en FWD.. En spørgsmål om chaufføren´s evner til at køre bil

Køre selv taxa et godt stykke oppe i Norge så taler af egen erfaring

• #6   1. sep 2010 jeg taler også af erfaring.. de sidste par rwd biler vi har haft har sgu ikke kunnet en skid da..

jo min fars 750i fra 2006, var der ingen problemer med sidste år overhvoedet...

men tror ikke hendes e46 vil klare sig godt i sneen.. og samtidig er den altså utroligt lav.. så mere derofr hun tænker i de baner om en 4x4, for hun savner sin x5 somme tider..

Men jeg siger tak for hjælpen.. tror vi skal prøve at se på den Jeep er engang..

Tino

• #7   1. sep 2010 Tino B somsagt lidt vægt i røven + ordentlige vinterdæk (Som er nærmest umuligt at skaff i DK) og en chauffør der har lært vinterkørsel så klare en RWD større stigning som FWD

Kørte selv en del i en rwd vito her i vinters.. Klarede de samme stigninger som caravellen med 4wd

Kommentér på:
Vinterbil til min mor... hjælp! :D

Annonce