1.724 visninger
|
Oprettet:
Pas på kørekortet ! {{forumTopicSubject}}
http://www.magacin.dk/biler/artikler/vis.php?elementID=1669
Når man komme ind i en by på landet, kan mit spedometer godt vise over 100 de første meter... Det tror jer ikke jeg er ene om.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 297
okt 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 69 Svar: 441
REGLEN ER STADIG som den gamle.
men nu er det betinget ved 100% overskridelse mener jeg det er sådan den er.
okt 2009
og
"Skærpelsen af færdselslovens § 126, stk. 1 gælder også, hvis der køres med en hastighed med 200 km/t eller derover. Også her vil der ske en ubetinget frakendelse af kørekortet."
som en skrev derinde
jan 2007
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 171
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 297
Alt dette:
"de forklare ikke reglen ordenligt derinde.
REGLEN ER STADIG som den gamle.
men nu er det betinget ved 100% overskridelse mener jeg det er sådan den er. "
Står næsten ordret derinde
jan 2003
Følger: 129 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 780 Svar: 7.990
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Så man skal tage det forfra, men de skriver ikek noget omkring hvor lang tid det er frakendt i, kun at det frakendes ubetinget.
Normalt plejer der at være en periode på mellem 3 måneder og til 1 år før man kan tage det igen, når det er frakendt ubetinget.
okt 2009
bare mig der ikke kan udtrykke mig xD heh. så NVM
jun 2004
feb 2010
Følger: 70 Følgere: 72 Biler: 13 Emner: 18 Svar: 165
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.028
Når du cruiser med 101km/t forbi et par kegler i nødsporet klokken 3 om natten, som er et såkaldt "vejarbejde" på motorvejen med 50km/t begrænsning, skal du bare tænke på at det er kun rimeligt at du får frataget dit kørekort hvis du i den grad udviser total foragt for andres sikkerhed
Amen
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
© LOCO 1337 ©
Flere og flere firmaer har faktisk fået en regel om at får du fartbøde eller bøde for uforsvarlig kørsel så bliver du fyret ... Flere bud firmaer bla. er begyndt på det
jan 2006
For det andet, så inden du kaster dig rundt i flotte ord om total foragt for andres sikkerhed, tænk, at man kan rent faktisk godt overskride hastigheden UDEN at være til fare for andet, end sit eget kørekort.
Men ja, man når langt med generaliseringer. Og ja, denne regel er helt fin, så længe de holder deres fartmålinger til de steder, hvor det virkelig trænger og ikke på øde veje, hvor man ikke kan lade være med at køre for stærkt
feb 2007
Udover det så koster 5kmt for meget 1600kr .. og man bliver knaldet for 5kmt for meget ... 50% overskridelse = farvel kørekort i 2 år 100% = 5 år og spjældtur
jan 2006
feb 2007
jan 2006
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 799
men, kør for stærkt i beboet områder er ikke bare dumt. det er ja.. intet ord for det
feb 2007
Jeg indrømmer gerne at jeg køre for stærkt .. Jeg piver dog ikke over lovgivningen eller bøderne .. Jeg bider bare i det sure æble og betaler de bøder jeg nu måtte få
Holder dog farten så langt nede at det ikke koster andet som kroner
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 487
Så lad være at brokke dig nu hvor du altid overholder loven..
Sæt dig ned og klap i dine små hænder over at de andre bliver straffet for at køre som idioter.
Smil og vær glad, det dør du sgu nok ikke af.
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
og ja man får vist ikke mulighed for at tage kørekortet igen.. sådan har jeg fået det forklaret at hvis det er 100% forstærkt/200 kmt så er det frakendelse på livstid!
hvorfor ikke bare overholde reglerne.. jeg køre aldrig mere end de 30% forstærkt. for gider ikke midste klip,
jun 2005
Følger: 131 Følgere: 171 Biler: 43 Emner: 305 Svar: 3.882
også køre jeg sku også på/i alt det jeg ikke har taget kortet til
Tro ikke det er på livstid for så går det helt i kage for de små politik spassere!
jan 2005
Følger: 101 Følgere: 99 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 465
aug 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 1.300
Men det er vel okay, vi skal vel holde de love der findes, mere eller mindre
sep 2006
Følger: 107 Følgere: 101 Biler: 17 Emner: 45 Svar: 212
men hva satan man skal vel støtte sit land med lidt... så skal man jo bare lave det mere SVÅT
don´t drive fast - FLY LOW
thumps up for 100% fart UDEN BØDER
jun 2004
Det vilel være for stor en omkostning at miste så mange skatte kroner på at folk skulle miste kortet på livstid.
Så går de jo glip af alle de afgifts indtægter som disse ofte velydende bilister kaster i kasen på forsikringer, brændstof osv.
Næst efter husejerne, så kommer bilejerne som de største stats ydere til stats kassen.
Ikke engang ham der fik taget sit kørekort op til 7 gange på den flugt i et beboer kvarter fik det frakendt på livstid, hvorfor skulle man så få det taget på livstid ved at køre eks. 200 på motorvej med en bil derer bygget til det og måske en som køre dette når forholdene tillader det (ingen bilister i øvrigt og på en lige vejstrækning)
Jeg kunne godt tænke mig at se den specifikke lovtekst, fordi at fratage dem det på livstid skaber kun flere problemmer med folk der køre uden kort end det reælt fjerne disse mennekser fra vejene som kan finde på den slags alligevel.
jun 2004
Du skylder dig selv et reality cehck på Dansk politisk lovgivning
Politiet siger jo slev at disse personer som laver disse grælle lovovertrædelser ikke er til at nå og fortsætter med at køre som de gør og altid har gjort.
Der vil sikkert blot være flere som køre uden kørekort, det viser statestikken jo.
Så hvorfor ønsker man at eskallere denne effekt i stedet for at prøve at forebygge nogle af disse tilfælde.
Man skal jo lovgive på forbyggende hvis og ikke som man i Danmark er så god til, at lave love til ildebrænds slukning når lovene er overtrådte.
Hvorfor ikke gå ind og lovgive omkring det at tage et kørekort noget bedre end blot at smide en masse timer på skemaet, når det i virkeligheden drejer sig om måden og ikke ydelsen hvorpå et kørekort erhverves.
Måske et kursus i sygologisk tankegang omkring det at sætte sig bag rattet i et redskab, som med den fart og vægt det har, er en sand dræber maskine hvis det ikke bruges med agtpågivenhed, frem for respektløshed over for konsekvenserne ved at misbruge det i andre medmenneksers nærdvær og til fare for deres liv og lemmer.
Denne respekt skaber man ikke med lovgivning om lovovertrædelser, det skaber kun respekt for at beholde kørekortet og alle ved at det som ingen andre ser har de helelr ikke ondt af, så alle vil misbruge det alligevel trods denne lovgivning, specielt denen gruppe man forgæves prøver at nå.
Få hellere forbygget med lovgivningen frem for at lave ildebrænds slukke redskaber, det betaler sig ikke i længden andet end for lovgivningens skyld og de penge der måtte være indvoldveret i det.
Respekt for lovgivning der forbygger men ikke for lovgivning der forsømmer at tage hånd om problemmerne "før" de får røder og bliver til et problem der ikke kan løses med lovgivning men som blot skaber nye problem stillinger med folk der køre uden kort.
jun 2004
Hvis man ville skabe frygt for kørekortet, så har man jo allerede gjort ved at sige over 160 og 60% reglen så er det ny køreprøve, hvis du mener folk ser det som en bagatel at generhverve deres kort, så er det mindst lige så tosset at tro at en ubetinget frakendelse vil gøre nogen forskæl.
Når du snakker om tilliden til lovgivning så synes jeg den er ret fair, men jeg tror mange er trætte af at der klart skal lovgives for dem som overtræder loven, men aldrig bliver fulgt på det med en lovgivning om også at forbygge problemmerne, du ved de ting der gør at problemmerne opstår.
Det andet er som at erkende der er et problem men ikke at ville gøre noget ved at stoppe det (strømmen af nye overtrædere.)
Det er heller ikke egentlig respekt som du kalder det, det kaldes "frygt" for at midste kortet og ikke respekt for farten som er hele problemmets kærne.
Der er uanset hvordan du så vælger at se det, en utilstrækkelig "behandling" og ikke en egentlig løsning.
Og så vil jeg gerne fremsætte påstulattet om, at lovgivningen så ikke tilgodeser en sikrer hverdag, så længe den ikke forbygger, jeg siger ikke mindre, men bestemt heller ikke sikrer, fordi så havde man også forbygget problemerne.
Og hvem føler sig sikker når vi som resultat får flere jernedøde bilister på vejene som ikke har noget kørekort og derfor skider dobbelt op på reglerne når der alligevel ikke er noget at tage frem dem længere!
Man giver dem pludselig en fribillet her frem for at lokke med at kunen behodle kortet og komme på ret køl som jeg ser det.
Nogle gange er straf ikke den bedste løsning, man burde gøre som med sprit bilister, sende dem til sygologisk køre undervisning ligesom dem der kommer til Sprit kurser når de har kørt og drukket.
Folk der køre for stærkt er mindst lige så afhængige af den blodrus som folk med en alm. afhængighed af alkohold.
Det er naivt at tro man kan straffe sig ud af specielt den "røde" gruppe mennekser, som man i forvejen har erkendt er uden for almindelig rækkevide, men klart der skal også straffes men ikke uden forbyggelse.
Man vil nok få en masse kørekort ud af spillet, men får man også personerne bag rattet ud af spillet, det påstår de jo selv ikke er tilfældet for denne gruppe hastigheds overtrædere og hvorfor så lovgive som man gør, det giver måske god pote i det politiske spild men ude på vejene taler erfaringen jo for det modsatte.
jun 2004
Da man skærpede reglen om betinget frakendelse af kørekortet til 60% da steg antallet af folk som kørte uden kørekort og som vel og mærke havde mistet det pga. fart. samtidig med at politikontrollerne blev færre!
Man får nok fjerne nogle helt klart, men får helt sikkert også skabt nogle flere problemmer.
Når folk køre så hurtigt i forvejen, så tænker de hverken på kørekort eller job, det er jo sjovt nok mange af disse folk som netop er afhængige af deres kørekort som laver disse grove overtrædelser fordi de netop mener de har overskudet og er bedre bilister end Hr. og Fru Danmark.
Så det holder ikke som enetydigt akument at det vil skabe respekt og folk vil tænke sig om, så havde loven om kontrolerende køreprøve ved allerede gjort sit indtryk ved 160 Km/t og over 60%.
Man deler blot den grå zone op og der vil komme flere hvide ja, men også flere sorte tilfælde.
Den røde gruppe som ikke kan nåes har man jo reælt aldrig prøvet at sætte sig ned og undersøge om hvorvidt det vil hjælpe at forebygge og hvilken forbyggelse der skulle til og ikke mindst men vigtigs hvor tidligt i forløbet der skal sættes ind,for at få fjerne denne gruppe, frem for blot at slå hårdt ned på dem når de som vi ved, igen og igen vil skabe problemmerne på vejene, forbrydere bliver heller ikke lovlydige af at komme i fængsel, det er som oftest blot en ny nærring til deres selvopfattelse om at de er og kan kun være forbrydere og over 90% af dem begår ny kriminalitet når de kommer ud igen.
Så nej hverken fængsel eller strængere love kan få bugt med problemmet, det er jo netop erfaringen!
Men hvis man nu dyrkede den interesse der er i det Danske land for motor sporten og fik lavede nogle muligheder for netop at dyrke den interesse som tusinder af både unge og ældre folk har i DK for fart, så ville det ikke være så sjovt eller "nødvendigt" at udøve den på vejnettet.
Og denne kultur kan man ikke lovgive sig ud af, den skal dyrkes så den kommer til rette de rigtige steder, for at slå den ihjæl det kan man ikke, det vil kun gøre problemmet større og respekten for dansk lovgivning endnu mere fattig.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 37
Og ja jeg køre for hurtigt også, er der sku nok mange der gør ! det kan altså ske for alle kom på motorvejen den anden dag 140 km/t vooom så kom der et skildt 50 km/t så nåde da ikke få farten ned, og var næsten forbi alligevel da jeg kom i tanke om det var jeg forbi........... Men ville da give ret i man godt kan køre 100 km/t også lige komme til og køre for hurtigt de første 100 meter efter by skiltet, har jeg da set mange gør, og hvis der er mørkt ser man ikke by skiltet før man er i byen jo
jun 2004
Der er rigtig mange vejarbejder der skider på denne regel...
Mange steder må man jo køre 130 og hvis de så bare knalder et skilt op med eks. 80 Km/t. så skal man klage over en bøde da man vil få retten på sin side i og med at man ikke har haft tilstrækkelig tid til at nedsætte hastigheden.
Det samme som når de pludselig banker den ned på 50 Km/t. uden først at gå fra 110 ned til 90, fra 90 ned til 70 før end de sætter et 50 Km/t skilt op.
Maks spring på motorvej er 20 Km/t. ned men op må man klart nok gøre det fra 50 til 130 hvis man vil.
Det er noget andet på landevej fordi man i forvejen køre maks 80. og er mere opmærksom grundet de flere ting man har at holde øje med, kontra på motorvejen.
Så bare husk denne regel, rigtig mange vejarbejder er i disse dage valgt ud fra billigste pris og det bringer den værste besparelse af alle frem, netop der hvor sikkerheden skal være i orden for bilisterne og ikke for dem selv.
Afmærkning, skiltning og korrekt brug af vejarbejds udstyr stinker simpelthen i forhold til før kommune sammenlægningerne/krisen.
Så jeg forstår godt der blvier kørt for stærkt i vejarbejder, med den ringe sikkerhed og tid man bruger på vejens forløb og udstyr.
folk der køre ind i asfalts maksiner og dør samt folk der bliver dræbt mod betonklodser fordi man glemmer at ændre vejens forløb korrekt osv.
Men det får åbenbart ikke konsekvenser, de får underligt nok fortsat lov til at hærge vejene med deres ringe sikkerhed.
Så ja der er nok mange der får det nuppet og mange som føler sig unfairbehandlet og måske ikke kan undværre en bil og derfor fortsat blot vil køre uden kortet.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 37
Pas på kørekortet !