Pas på kørekortet!!! {{forumTopicSubject}}
Så kommer de 130 på motorvejene - undtagen dem i Storkøbenhavn (hvorfor ikke?). Samtidig indføres et Gestaposystem med endnu højere bøder og mistet kørekort ved - hold nu fast - grinagtige 160 km/t !!! (Det er min normale cruisinghastighed på motorvej).
Hende den kære Lene Espersen fører radikal politik. Skuffende.... især med tanke på at det er en borgerlig flertalsregering vi har. Er jeg den eneste bilglade dansker, som er fuldstændig nede over det her? Mit kørekort er ihvertfald i stor fare med de nye regler.
Men farten dræber jo....eller gør den? I Tyskland går det jo egentlig godt nok. Måske er det i virkeligheden mange andre ting, der virkelig batter? Men det kan de inkompetente folk i Rådet for større færdselssikkerhed jo slet ikke få øje på. De tænker KUN på fart. Hvor konstruktivt - NOT.
Øv hvor er jeg skuffet over det her bilhaderland. Jeg søger sgu snart asyl i Tyskland. Tak, skulle bare af med noget brok. Pas på kortet!
mar 2003
Følger: 109 Følgere: 104 Biler: 5 Emner: 21 Svar: 204
apr 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 10 Svar: 30
Hvis vi istedetfor havde den sammen bilpark som i tyskland hvor alle min. kør en audi A6 eller tilsvarende, var der ´nok ikke så mange der døde i trafikken, når en LUPO blir total smadret ved at køre galt på en parkeringsplads!
jan 2003
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 112
De var enige i at fart på motorvejen ikke dræber (ikke alene ihvertfald)... det gør de dårlige billister (og det er danskerne)...
Trafikmoralen i danmark er meget dårlig..
Der ligger typisk en masse biler i overhalingsbanen uden at de nødvendigvis har gang i en overhaling... og de bremser de trafikanter der kommer bagfra...
En del af den nye trafikpakke gør at man fremover SKAL blinke når man overhaler på motorvejen... (det gør de i tyskland).....
Til det med frakendelse af kørekortet... så synes jeg STORE bøder kunne være nok til at afskrække... hvis bøden er stor nok, så har vedkommende ikke råd til bilen og så er man i mange tilfælde ude af problemet alligevel...
Men at tage kørekortet ved 160km/t...det er latterligt!!
Byg nogle bedre motorveje og lad få nogle bedre biler(billigere)... så dræber trafikken ikke nær så meget!!!
Til den sidste kommentar med en LUPO... på trods af størrelsen så vil jeg hellere sidde i sådan en end en 2cv/gammel skoda...
jan 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 6
Og jeg synes bøderne er for små, det skulle være som i Norge hvor man ahr en mindste bøde på 5000 kr for at køre 10 km for hurtigt og 25000 for at køre 20 km for hurtigt på motorvej. Tænk jer dog om inden i kører, ikke tænk med foden med med hjernen der sidder inde i jeres hoved. I kører ikke bare ihjel jer selv men også andre mennesker når i "Cruiser" i 160 derudad....
JJ
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
Tror du jeg kører 160 i tæt trafik? Tror du jeg ignorer vejrforhold, sigtbarhed m.m.? At køre hurtigt BEHØVER ikke nødvendigvis at være farligt (man skal blot bruge fornuften). Ellers er jeg ihvertfald en meget heldig person. I 9 år har jeg overtrådt de komplet urealistiske fartgrænser. Jeg har ikke været involveret i ulykker. Mange andre kan sige det samme.
Manglende opmærksomhed er een af de ting, som man burde tage fat på! For det er i alvorlig grad et problem på danske veje. Placering ligeså. Flettereglen trænger også til en opfrisker hos mange ( f.eks. skal man ikke blinke, når man kører ind på motorvejen).
Hvis fartovertrædelser skal straffes hårdt hvad så med andre overtrædelser? Der findes utrolig mange farlige bilister, der ALDRIG overtræder fartgrænsen!!! Det har Rådet for større færdselsenøjethed slet ikke opdaget. Man kan sagtens være farlig i trafikken UDEN at køre hurtigt. Et fakta, der i høj grad ignoreres af politikere m.fl.
Mange beslutningstagere aner ikke, hvad de taler om, når det drejer sig om fart og trafik. Hvor meget tror i folk fra Enhedslisten ved om bilkørsel? Jeg skal med glæde tage en politiker med på en køretur og demonstrere at fart ikke nødvendigvis er farlig.
Hvis man tog fat om de helt grundlæggende problemer, kunne man sagtens køre hurtigt på motorvejene, men i Danmark tager man ikke problemerne ved roden. Her laver vi altid lappeløsninger. Sørgeligt.
apr 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 10 Svar: 30
igen. hvis man kigger statestikker, så er der procentvis flere færdselsuheld i DK end der er syd for grænsen! hvorfor aner jeg ikke, det kan kun være danskers manglede evne til at passe på hinanden i trafikken.
Til mikkel: problemet med folkene fra enhedslisten er at de aldrig har ejet en bil, og sikkert ik engang har kørekort. Jeg ville også meget gerne køre en tur med keld albrechtsen og vise ham at fart altså ikke dræber på en motorvej, men derimod uopmærksomme og dårlige bilister. Men som du sir, tyr politikkerne til løsninger som er helt hen i skoven.
apr 2003
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Problemet er ikke at køre 130 på motorvejen. Nej problemet ligger i at man bliver fartblind så man kommer til at køre hurtigere på landevejene og det er her der sker ulykker.
Man kunne nu godt efterlyse nogle baner hvor man kunne få lov til at køre hurtigt under sikre forhold. MNen ind til da må man glæde sig over at hvis man skulle cykle ville det jo tage en evighed at komme nogen steder så hvorfor ikke bare respektere hastighedsgrænserne!
nov 2002
Fordi de er bagstræberiske. Antikke. Fordi de er fastlagt af inkompetente personer (der i visse tilfælde er nærmest barnligt interesserede i at genere bilister for enhver pris). Fordi verden går videre (alt går hurtigere end for 30 år siden, undtagen bilerne).
Og til sidst den personlige grund til overtrædelse:
Jeg elsker at køre hurtigt. For mig er det livskvalitet. Hobby. Afkobling. Vitaminer for sjælen. Kald det hvad du vil. Et møde med 200 km/t en sjælden gang imellem gør mig glad. Og vi har jo ikke rigtigt Nürburgring lige om hjørnet....
nov 2002
Men jeg forstår bare ikke:
Hvorfor skal mit kørekort tages fra mig, fordi jeg en søndag morgen kører 170 på en øde motorvej? Hvis det ikke kan påvises, at jeg i den givne situation har været til fare (det skulle man før i tiden), hvorfor skal jeg så miste kortet? Det virker en anelse overdrevet.
Man får jo heller ikke 5 års fængsel for butikstyveri.
jan 2003
Nu skal det dog lidt intiligens til for at forstå dette, så jeg taler nok for døve ører her i DK.
Eksempel: Når jeg blinker og vil ud for at omkøre en collega i en langsomerekørende LV, ser de der kommer bag mig dette umiddelbart og blinker med lyset for at lade mig forstå at de laver plads for mig, men i DK og syd for grensen betyder det at blinke med lyset til mig " Flyt dig din idiot her kommer jeg!!! "
Så hvor er den trafikdorståelse og opmerksomhed som i så fint taler om????
Det er også mange der åbner sin tagluge og viser sin finger til mig hvis jeg ikke har flyttet mig. Det siger dog mere om den der viser finger end om min trafikforståelse, men i " Halvhjærner " ville nok gøre det samme eller hva??
JJ K
jan 2003
Nu skal det dog lidt intiligens til for at forstå dette, så jeg taler nok for døve ører her i DK.
Eksempel:
Når jeg blinker og vil ud for at omkøre en collega i en langsomerekørende LV, ser de der kommer bag mig dette umiddelbart og blinker med lyset for at lade mig forstå at de laver plads for mig, men i DK og syd for grensen betyder det at blinke med lyset til mig " Flyt dig din idiot her kommer jeg!!! "
Så hvor er den trafikdorståelse og opmerksomhed som i så fint taler om!!????
Det er også mange der åbner sin tagluge og viser sin beskidte finger til mig hvis jeg ikke har flyttet mig. Det siger dog mere om den der viser finger end om min trafikforståelse, men i " Halvhjærner " ville nok gøre det samme eller hva??
JJ K
jan 2003
Eksempel:
Når jeg blinker og vil ud for at omkøre en collega i en langsomerekørende LV, ser de der kommer bag mig dette umiddelbart og blinker med lyset for at lade mig forstå at de laver plads for mig, men i DK og syd for grensen betyder det at blinke med lyset til mig " Flyt dig din idiot her kommer jeg!!! "
Det er også mange der åbner sin tagluge og viser sin beskidte finger til mig hvis jeg ikke har flyttet mig. Det siger dog mere om den der viser finger end om min trafikforståelse, men i " Halvhjærner " ville nok gøre det samme eller hva??
JJ K
jan 2003
Eksempel:
JJ K
jan 2003
Tror jeg...
Pas på kørekortet!!!