{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i bilen.
  • #1   14. okt 2010 ikke hvis den er i bur smiley

  • #2   14. okt 2010 Den var alligevel ny for mig, må jeg sige ...

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #3   14. okt 2010 Både og du skal bare have bur / transportboks så skulle den være gangbar, det er hvertfald hvad vi fik af vide af sheriffen herude

  • #4   14. okt 2010 Hvad menes der med den skal være gangbar? smiley

  • #5   14. okt 2010 Nej jeg mente da at hvis den var i bur var der ingen ko på isen. Da jeg havde min Mondeo på gule skiver havde jeg da næsten altid hunden med i bur bag i, og jeg blev da stoppet mere end en gang uden de sagde noget.

  • #6   14. okt 2010 Gangbar = Lovligt/ i orden med policen.. smiley

  • #7   14. okt 2010 falsk...er blevet stoppet masser af gange med hundene i bag...og min polo har bare et tværgående gitter...

    når du kører bil tæller hunden som gods, og skal derfor være forsvarligt fastspændt..og eftersom det er gods på lige fod med en værktøjskasse eller en pose gulerødder så er jeg 100 på at det er helt legalt...



  • #8   14. okt 2010 "Justitsministeriet kan oplyse, at det følger af færdselslovens § 82, stk. 1, at personer eller gods (som f.eks. hunde) ikke må være anbragt på en sådan måde, at føreren ikke har frit udsyn og tilstrækkelig mulighed for at manøvrere køretøjet.



    Der er ikke herudover fastsat nærmere regler i færdselslovgivningen om, hvordan man transporterer hunde i personbiler, herunder f.eks. påbud om særlige seler eller andet til transport af hunde."

    samt:



    Færdelslovens kaptitel 13:

    Køretøjers belæsning

    § 82. Personer eller gods må ikke være anbragt på en sådan måde, at føreren ikke har frit udsyn og tilstrækkelig mulighed for at manøvrere køretøjet. Gods skal anbringes således, at den tegngivning, der nævnes i § 32, stk. 2 og 3, eller påbudt lygte eller nummerplade ikke skjules.

    Stk. 2. Passagerer må ikke medtages i et sådant antal eller være anbragt på en sådan måde, at der kan opstå fare for dem selv eller andre.

    Stk. 3. Gods skal være anbragt således, at det ikke kan frembyde fare for personer eller medføre skade på ejendom. Det må endvidere ikke kunne slæbe eller falde af på vejbanen, forårsage forstyrrende støvdannelse eller lignende ulempe, vanskeliggøre færdslen eller volde unødig støj.

    Stk. 4. Trafikministeren kan fastsætte bestemmelser om anbringelse af last og om fastgørelse af denne samt om afmærkning af langt eller bredt gods.

    Stk. 5. Trafikministeren kan fastsætte bestemmelser om transport af farligt gods, herunder om tvungen ansvarsforsikring til dækning af erstatningsansvar, der opstår i forbindelse med transport af sådant gods.


Kommentér på:
Hund i bilen.

Annonce