{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækker forsikring ved tuning?
  • #1   19. okt 2010 Skal man oplyse at den er tunet?

• #2   19. okt 2010 vrøvl... de vurdere om tuningen hat noget med skaden at gøre.. hvis de mener den har dækker de naturligvis ikke. men hvis det ikke har noget med tuningen at gøre dækker de. hvis nu du feks, skulle køre ind i et eller andet med 50 km/t vil de nok ikke mene at det er fordi du har skruet i den.

• #3   19. okt 2010 - De lede efter det mindste, så de kan undgå at betale..?

• #4   19. okt 2010 forsikringen dækker ihvertfald ikke med deres kasko, hvis en Toyota Corolla 1.6 GSI har en blacktop motor i og bliver stjålet. har spoiler på og 2.5" udstødning. (Topdanmark)

• #5   19. okt 2010 Søren S : du får vel stadig dækket en normal Corolla GSI ? det andet skal veæ være forsikret som ekstra udstyr eller lignende ?

• #6   19. okt 2010 Andreas K: Nej det gør de nemlig ikke. det er brud på aftalen at den motor ligger i den, Det er bare øv bøv. man kan bare håbe den bliver fundet, og that´s it.

• #7   19. okt 2010 Det kan vel ikke komme bag på nogle at et forsikrings selskab skal vide hvad det er de har forsikret. Som udgangspunkt har de lavet en forsikrings pris på en standard bil, men ændrer du den med styling, tuning eller stort anlæg skal det oplyses, og i nogle tilfælde skal der betales ekstra for at det er dækket ind.

Min forsikring steg 200kr da jeg oplyste at min Golf 2 16V var bygget om til 2.8 VR6, det var der ingen problemer i.

• #8   19. okt 2010 som med alt andet hvad ingen ved har ingen ondt af, men hvis du sender et brev til dem og siger du har tunet bilen 2000 % og kørt en børnehave ihjel, ..ryger dækningen nok

• #9   19. okt 2010 Dvs jeg kan bare tune min bil fra 100hk til 150hk. og hvis jeg så siger det til forsikringen så er jeg dækket ind?

• #10   19. okt 2010 Nu har jeg så været i bilbranchen i over 10 år, og set gu ved hvor mange taksatorere mv. og har til dags dato ikke set nogen nævne det mindste om en bil var tunet, kun noget med stel nr. fusk, og km fusk m.m aldrig tuning

• #11   19. okt 2010 skrev også i første indlæg at det var mere end 20 %

• #13   19. okt 2010 forsikringe KAN nægte at dække hvis bilen er i lovlig stand...

Havde forlede en med 4 blankslidte dæk... De må trække 25% fra pr ulovligt dæk.. = Kunden fik hele regningen for hans unoder = Autoværn, lygtepæl, 4 biler og så ku han sådan set selv bestemme hvornår han havde råd til at få lavet hans bil for et par hundrede tusinde smiley

Synes det er helt fair...

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #14   19. okt 2010 Michael H og Morten hvor er i forsikret?

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#17   19. okt 2010 Morten D

Har du læst punkt 1.3 i dine betingelser? Som alle andre selskaber ønsker de oplyst hvis du ændre antal HK

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#19   19. okt 2010 Morten D

Din forsikringsmand har vist udtalt sig om noget, han ikke ved så meget om. Forsikringsselskabet er principielt ligeglade med hvorvidt din bil er ulovligt iht. 20% reglen. De ser alene på hvorvidt effektforøgelsen ligger i en anden præmiekategori - altså om du skulle/skal betale mere i forsikringspræmie.

Såfremt du har betalt eks. 20% for lidt i præmie, er du uforsikret for 20% af de skader du forvolder osv.

Kommentér på:
Dækker forsikring ved tuning?

Annonce