{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mindre fælge på VW polo end standard?
  • #1   3. nov 2010 ja ingen problem i det

• #2   3. nov 2010 tjoo hvis bremserne kan være der? smiley

• #3   3. nov 2010 Det lyder super.

hehe, nå ja. Kunne være jeg lige skulle tjekke det en ekstra gang inden jeg sætter dem på. smiley

Tak for jeres svar..

• #4   3. nov 2010 Det skal lige kunne være der, hvis det er fx en Polo 6R 1.6 TDI Highline så kan der ikke være mindre end 15" på den, mens der på en Polo 6R 1.2 TDI BlueMotion nemt kan være 14" (eller måske endda mindre).

Bare for at give et eksempel.

• #5   3. nov 2010 Brian D-> Det var da næsten skræmende smiley Det er en Polo Bluemotion jeg har købt mig, og den kommer vist her midt i december.

og har lige købt et sæt nye dæk til den gamle golf som jeg køre i nu, så ville det jo have været oplagt at smide de dæk over på et par andre fælge som passer på. Men det er sgu kun 13" fælge..

Pis pis.. smiley Der skal nok lige tænkes lidt igen så..

• #6   3. nov 2010 Kenny B >> Din gamle golf, hvor gammel er den ? For Polo 6R er også 5x100, hvor du skal have en Golf 3 GTI/VR6 eller nyere før hulafstanden passer. Og når det er stålfælge så kan det være ligemeget med indpresning.

Du skal nok ikke regne med at de passer over.

• #7   3. nov 2010 Det er en helt gammel golf 2, men havde nu tænkt mig bare at smide dækket over på et par stål fælge hvor der var 5x100.

Men kan godt være at jeg ender med at skulle invester i et par 14" eller 15" i stedet for.. smiley

Men tak alligevel. smiley

• #8   3. nov 2010 Jeg tvivler på at du får mindre end 14" på din bluemotion også, men tag da og få dem til at smide nogle Conti eller Michelin vinterdæk på de originale fælge til din BlueMotion, og så få fat i nogle fine aluhjul til sommer, eventuelt snak med dem om det ved forhandleren. Det er ikke så dyrt igen. Jeg fik i hvert tilfælde nogle fine tilbud.

Jeg har selv en Polo 1.6 TDI Highline, og har nu kørt omkring 13.000 km i den, dejlig bil, jeg valgte den pga. udstyr, sæder og så at den var lidt mere kvik end BlueMotion, men måtte også vente fra November til April før jeg fik den.
    Jeg har de originale 15" på her til vinter, og 17" til sommer.

Men jeg tog fejl før, det er faktisk 15" der sidder på BlueMotion også, men de kan ikke være på en Highline (det prøvede en bekendt, men det lykkedes ikke). Jeg tror muligvis du kan få 14" på BlueMotion, men nok ikke mindre...

• #9   3. nov 2010 Fra Volkswagen.dk om Polo BlueMotion:
    - 4 stk. letmetalfælge "Greenland" 5½Jx15" med 185/60R rullemodstandsoptimerede dæk

Min mening er Vinterdæk på de baljer, og så nogle fine sommerhjul, så er du kørende.
    De andre hjul til din Golf 2 vil du ikke få til at passe alligevel på nogen måde, så sæt dem til salg, hvis de er forholdsvis nye, eller sælg dem med bilen.

• #10   3. nov 2010 Hvis din forhandler ikke er til at handle med, så prøv www.billigalu.dk de har gode priser, og pasningsgaranti, men tror ikke de har overvejet Highline i deres sortiment, for de foreslår 14" til alle Polo 2009-> og det ved jeg ikke kan være på min bil smiley

• #11   3. nov 2010 Det har du faktisk helt ret i ja.. Det må det nok også ende med. Nu de har kortet ca 2 måneder af leveringstiden så må man jo ikke klage over at skulle ofre lidt på vinterdæk til de hjul. smiley
    Og så kan de originale dæk da altid gemmes hvis det skulle være.

smiley

• #12   3. nov 2010 Ja, gem de originale dæk (eller sælg dem), så kan du have nogle fine hjul til vinterfælge, dog er det lidt mystiske med den der plastic-kant de har, men ikke desto mindre er de fine som vinterhjul.

• #13   3. nov 2010 Men sørg for at få nogle ordentlige dæk.

Kommentér på:
Mindre fælge på VW polo end standard?

Annonce