{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer køb af Seat Altea 2.0 TDI??
  • #1   16. nov 2010 De KAN have tilbøjelig svagheder til:

    Topstykke
    Turbo
    Gearkasse
    Kobling/svinghjul
    Pumpedyser

    Ellers en kanon bil ( synes jeg )


  • #2   16. nov 2010 Jeg havde sådan en som min første bil, min var med dsg, og hold kæft hvor var jeg glad for den. Den kørte bare. Super lækker bil synes jeg.

  • #3   16. nov 2010 ja okay, men alle biler har jo deres svagheder.
    nogen flere end andre selvfølgelig.

    hartmann, hvorfor syns du det er en kedelig bil??


  • #4   16. nov 2010 Mathias, den jeg har kig på er uden DSG. har prøvet en touran med dsg, og det er godt nok lækkert at køre med.
    Har dog ikk prøvet en uden endnu.


  • #5   16. nov 2010 alt kan jo smadre hvis man køre som en nar.!

    men køre man ordentligt og ikke vold tæver den, holder service osv så har du en konge bil.!

    men ja de har altså lidt problemer med 140hk 2.0 tdi motorene, de smadre topstykker, og dyser, og koblinger. men som sagt folk tror jo de kan holde til man køre som colin mcrae, og så skal alt jo gå i stykker.

    men mit bud er køb sådan en bil hvis du vil have sådan en, men det er satme en lækker vogn.!


  • #6   16. nov 2010 Jeg ville til enhver tid købe en 1.9..........140hk 2.0 vil tømme din konto på rekord tid !!



  • #7   16. nov 2010 Hold dig fra ALtea, det er ikke pengene værd og ja som Casper M skriver så har de mange svagheder, selv med deres dsg gearkasse, den kan give problemer!!..

  • #8   16. nov 2010 Jeg købte en for 14 dage siden.. er super glad for den

  • #9   16. nov 2010 Ja det jo klart de ikk holder til alt smiley Regner nu heller ikk med at jeg skal ud og kører tosset.
    Syns det er en dejlig bil, men ville jo lige høre andres erfaringer med den.


  • #10   16. nov 2010 Syns godt nok der er blandet meninger.

  • #11   16. nov 2010 Man skal jo også lige tænke på hvor mange 2,0- 140 hk biler der kører, jo flere jo flere fejl vil der jo også være!

  • #12   16. nov 2010 Motoren er kendt for at være dårlig. VW har jo heller ikke haft den på programmet ret længe - og den leveres mig bekendt ikke længere i en ny bil.

    Mine forældre har haft sådan en. Deres turbo røg efter 120.000 km - og DSG gearkassen gik efter mindre end 100.000 km.

    Det er desuden en dårlig forretning, hvis den er på gule plader. Den vil have et enormt værditab.


  • #13   16. nov 2010 Jeg har haft mig i knap år 3 nu - aldrig været det mindste alvorlige problem... Super glad for den, dog er den sat til salg grundet jeg ikke bruger den pga firma.
    Alle kender en der lige kender en som siger det er noget lort og ikk kan holde osv osv. Sådan er det med alle biler i dagens dk og SPECIELT med folk på denne side.
    De første 140 hk modeller har dog lidt problemer med topstykket. Passer man DSG boksen er det ikke værre end andre biler..


  • #14   16. nov 2010 Har en 2.0 FR TDI, ingen problemer. Har fået skiftet en eller anden føler til partikkelfilteret eller hva det nu er tre gange, alle tre på garantien, ellers ingen problemer.
    Min er en 2007 med 92500km bag sig og den har ikke været skånet, dog heller ikke kørt råddent.
    Er stadig rigtig glad for den...


  • #15   16. nov 2010 Thomas C
    Der kører langt flere 1.9'ere. Og de har langt fra lige så mange fejl. Man kan være heldig med 2.0'eren, men det er ikke nogen god motor.

    1.9'eren kører desuden mere harmonisk - og kan chippes til 150 hk, hvis man mangler kræfterne.


  • #16   16. nov 2010 Øj, fik den fra ny, så knap 4 år...

  • #17   16. nov 2010 Jeg siger heller ikke 2,0 er en god motor, jeg har selv haft en 1,9 og den kørte bare. 1,9 er også den "bedste" diesel motor vw har lavet. De nye 2,0 common rail-motorer skulle være meget bedre end de første da de er 16v. Og der sidder dyserne fast med 2 bolte så de ikke revner i topstykket modsat de første 2,0 motorer!

  • #18   16. nov 2010 Sorry for offtopic, men låner lige din tråd da vi snakke altea, kigger slev på en men det er en 2,0 fsi. hvordan er den så ?

    mvh audi power smiley


  • #19   16. nov 2010 Deres 2.0 TDI PD var også 16V, så det kan ikke være det, der gør forskellen smiley

  • #20   16. nov 2010 Sådan en 2.0 FSI er en ok motor, men den mangler sgu tryk! Den er lidt kedelig til så stor en bil smiley

    Men det er jo en smagssag. Hvis du kan "nøjes", så er den fin.


  • #21   16. nov 2010 Er du 100% sikker på det ?

  • #22   16. nov 2010 At det er en 16V? Ja, det var da det, der var den store forskel på 1.9 og 2.0 smiley

    Det er vel også derfor, der er så enorm forskel i motorgangen på de to motorer...


  • #23   19. nov 2010 arbejder til dagligt med seat. Har aldrig set en manuel gearkasse gaa i stykker. Men 2,0 har mange problemer med pumpedyse elementerne. Eller er der ikke noget at komme efter paa dem, hvis du behandler den ordenligt!

  • #24   19. nov 2010 VW mekaniker
    Både turbo og topstykke er også relativt svage. Det er et velkendt problem ved dem.
    Men jeg har nu heller aldrig hørt om problemer med man. gear. Kun kobling, især hvis de chippes.


  • #25   19. nov 2010 Det synes jeg ikke de er, tror du har set nogle enkele tilf;lde, har aldrig skiftet en turbo paa en 2,0 tdi. Kobling belastes jo ogsaa mere saa smiley naar den chippes.

  • #26   19. nov 2010 Som sagt er det et velkendt problem, både med turbo og topstykke. Jeg har talt med flere, som har oplevet det - inkl. mine forældre - og man lån desuden læse i alle fora på nettet osv., at folk har samme problemer.

    Det var jo heller ikke specielt mange år, de brugte motoren i deres biler. Der var nok en grund til, de tog den af programmet igen smiley


Kommentér på:
Overvejer køb af Seat Altea 2.0 TDI??

Annonce