{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.739 visninger | Oprettet:

P-afgift for at holde foran port {{forumTopicSubject}}

Godaften BG

Jeg har netop modtaget en p-afgift for at ud foran en port.
Jeg skulle aflevere et møbel for en bekendt og var der i omkring en halv time.

Mig bekendt er det ikke muligt for en kommunala ansat parkeringsvagt at give en sådan p-afgift. De skal istedet kontakte politiet som derefter skal udstede en p-bøde.

Tager jeg helt fejl i denne situation ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P-afgift for at holde foran port
  • #1   16. nov 2010 *holde ud foran en port

• #2   16. nov 2010 holdte du ikke ulovligt parkeret?

• #3   16. nov 2010 hvis ikke han må gi dig en p-afgift for det...hvad helved skulle han så måtte gi dig en for?

• #4   16. nov 2010 en p vagt må gi bøder lige så snart en bil holder ulovligt parkeret.. eller standser på et hjørne eller mindre end 10 meter fra et hjørne.. og ligeså foran en port...

nej du kan ikke slippe... så du må betale, kald det er lektion her i livet.

• #5   16. nov 2010 Bøden skal gi's for at bilen holder til ulempe for andre, og det er de ikke uddannet i at vurdere, derfor er det politiet som skal ind over. Så vidt jeg har fået at vide ?

• #6   16. nov 2010 Lige den der må de godt giver dig en afgift for. Så du må til lommerne...

• #7   16. nov 2010 Det er skægt folk altid mener de kender ALLE lovens finurligheder, regler og undtagelser når de HAR fået bøden - men samtidigt ikke magter at parkere lovligt i en halv time. :o)

• #8   16. nov 2010 Alle ved da man ikke må holde foran en port.. i hvert fald hvis du er fra københavn.. smiley

• #10   16. nov 2010 Du må parkere 8.81 meter fra et hjørne.. Uden at få bøde..

Du må parkere skide ulovligt i 4 min.. og så vente på p-vagten skriver bøden og gå hen til ham og sige hej og køre.. Han SKAL eftergive den hvis du ser ham skrive den.. smiley

Men i dit tilfælde.. Du må hellere punge ud smiley

• #11   16. nov 2010 Fik du bøde, eller afgift? Hvis det er bøde, så ER det politiet. Hvis det er afgift, så er det p-vagter

• #12   16. nov 2010 Nææ.... det er 10 meter... og IKKE mindre..

men i kan jo selv læse her eller klille på linket

http://www.kk.dk/Borger/ByOgTrafik/Parkering/PRegler/faq.aspx

Sp.: Må jeg holde helt op til en cykelsti-udkørsel?

Sv.: Nej, du skal holde minimum 5 meter fra udkørslen.

Sp.: Må jeg holde helt op til et fodgængerfelt?

Sv.: Nej, du skal holde minimum 5 meter fra fodgængerfeltet.

Sp.: Må jeg holde helt op til en spærrelinje?

Sv.: Nej, der skal være en afstand på 3 meter fra siden af bilen til spærrelinjen og en afstand på 5 meter fra fronten af bilen til spærrelinjen.

Sp.: Må bilen holde 5 meter fra hjørnet, hvis der af- eller pålæsses varer?

Sv.: Nej, bilen skal i alle tilfælde stilles minimum 10 meter fra vejkryds.

Sp.: Må jeg holde med to hjul på fortovet i Københavns Kommune?

Sv.: Nej, kun hvis der er afmærket til det. Hvis der ikke er afmærket, skal bilen parkeres ved kørebanens yderkant.

Sp.: Må jeg parkere min motorcykel på fortovet?

Sv.: Ifølge færdselsloven må du ikke standse eller parkere på fortove, dog med undtagelse af cykler og tohjulede knallerter. P-vagterne kan pålægge en afgift ved overtrædelse af dette forbud.

Du må parkere motorcyklen i en afmærket MC-bås eller parallelparkere den langs kantstenen. Vær opmærksom på, at du ikke må parkere i en afmærket bås til biler.

Sp.: Hvor står skiltene, der viser, at jeg er i en betalingszone?

Sv.: Der er skiltet på samtlige af zonernes indfaldsveje.

Sp.: Hvor tæt må jeg holde ved en port?

Sv.: Du må holde helt op til porten, medmindre der er gul kantstenslinje.

Sp.: Har kommunen pligt til at male cykelsti-udkørslerne gule?

Sv.: Nej, der er ikke nogen regler om, at udkørslerne skal være opmalede. Københavns Kommune yder dog borgerne den service at male dem hvide, så de er mere synlige.

Sp.: Hvorfra opmåles et vejkryds?

Sv.: Vejkryds opmåles fra den tværgående kørebane eller cykelstis nærmeste kant.

Sp.: Hvilken vej gælder pilene på et skilt?

Sv.: Forstil dig, at du lægger skiltet ned i kørselsretningen. Så ser du, hvilken vej pilen peger.

Sp.: Kan en trailer få en p-afgift?

Sv.: Ja, det kan den, da den betragtes som et selvstændigt køretøj.

Sp.: Kan jeg få en p-afgift, selv om der sidder en person i bilen?

Sv.: Ja, parkerings- og standsningsforbud gælder for køretøjet med eller uden fører.

Sp.: Må jeg parkere i en gågade?

Sv.: Nej, i gågader og på opholds- og legeområder er der parkering forbudt uden for afmærkede områder.

Sp.: Skal jeg betale for at parkere, hvis jeg har invalideskilt?

Sv.: Nej, det er gratis for biler med invalideskilt at parkere i København

Sp.: Hvorfor er p-vagterne på arbejde om aftenen?

Sv.: Da færdselsloven og betalingsparkeringen er gældende hele døgnet, er p-vagterne på arbejde døgnet rundt for at sikre, at reglerne bliver overholdt.

Sp.: Er p-vagterne provisionslønnede?

Sv.: Nej, p-vagterne er fast lønnede og får ingen provision.

• #13   16. nov 2010 Jeg fik en afgift.

• #14   16. nov 2010 http://www.bt.dk/danmark/saadan-snyder-du-p-vagten

Læs igen..

"F.eks. skal du ikke holde ti meter fra et vejkryds. Afstanden er kun 8,80 meter. Der skal nemlig tages højde for, at bilisten ikke helt kan gennemskue, hvor langt ti meter egentlig er. Derfor er der en margen, som p-vagterne skal tage hensyn til."

"Desuden så kan du parkere så ulovligt, du overhovedet vil, i fire minutter. P-vagten skal nemlig overvåge din bil i fire minutter, før han kan give dig en bøde."

http://www.bt.dk/danmark/afsloeret-her-er-de-hemmelige-p-regler

"Du skal heller ikke skændes mere med p-vagten, hvis han udskriver en bøde til dig. Han skal nemlig eftergive dig bøden, hvis du når at fange ham ved bilen, mens han udskriver bøden."

Om du så ikke vil tro det eller ej, det dig valg.. smiley

men har selv undersøgt sagen nærmere, og den er sgu god nok..

• #16   16. nov 2010 nu har jeg jo hever reglerne ned fra københavns parkering...

det link du smider er på 112 sider... det gider jeg sku ik at læse igennem for at finde en linie..

men jeg ved så af erfaring at de fåe en bøde hvis de holder 9,5 meter fra tværvejen.. har 3 i firmaet der har fået bøder for det...

derudover er de begyndt på at lave små gule pile 10 meter fra hjørnet, så alt tvivl er fjernet.. så lad nu være med at give et falsk håb..

men lad det nu ligge... spørgsmålet gik jo på parkering foran en port.. og går ud fra vi er enige om at det er ulovligt uanset hvad..

og hvis der er parkering forbudt ne standsning tilladt (som jo er 2,59 minut) så skal bilen ikke observeres i 4 minutter.. dette skal heller ikke ske hvis der er standsning OG parkering forbudt. da det jo er et totaltforbud.. så der skal ikke tages tid på en fuldt ud ulovlig handling.. tidtagningen gælder kun på almindelig steder hvor der er tidsbegrænsning, billetkøb eller andet..

• #17   16. nov 2010 Det lyder vel fair nok, at du har fået en afgift for det.

Kender ikke reglerne præcis, men synes det lyder rimelig nok og synes det lyder meget mærkeligt hvis du mener, at de skal kontakte politiet hver gang de skal give sådan en afgift.

• #18   16. nov 2010 olsen, syntes du burde få en bøde hvis du holde mere end 8 meter fra KANTSTENEN smiley

det er sent, du burde sove

• #19   16. nov 2010 hehe.. lyder godt nok nederen, men ved ikke hvor du skal køre fra..

men stadigvæk lyder trist når det er med trailer..

• #20   17. jan 2015 Anton N

Du tager grumt fejl..

standsningsforbud bliver du skrevet for med det samme.. 0min.

Parkeringsforbud skal observeres i 4min.

p-vagten skal intet eftergive..
    har han udskrevet afgiften er den at betragte som pålagt, og han vil i det fleste tilfælde overrække dig afgiften eller sætte den i din forrude, optræder du truende bliver den dog eftersendt, kører du fra stedet og nægter at tage imod afgiften bliver den også bare eftersendt.

du må holde 10meter fra et vejkryds, kbh har dog valgt at udvise borgerne den service at de giver "rabat" til 8.8meter.

• #21   4. okt 2017 Som tidligere pvagt i familien er det rigtigt med de 8.8m. Det bare kommunen der runder op.. vi eftergav hvis folk sagde andet... Ellers kunne de jo klage på mail... Det er politiet regler de "næsten"følger....

Kommentér på:
P-afgift for at holde foran port

Annonce