{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.603 visninger | Oprettet:

Skader på bil {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Nu er jeg ikke helt god til det med bilforsikring osv, så håber i kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg har fået en bule i siden på min bil, idet jeg ville undgå en kat og kørte ind i en garage stolpe i carporten. (Det blev en stor bule). Den anden ting er at jeg for noget tid siden parkerede i københavn, hvor en er kørt op foran mig og ind i min forkofanger(tror jeg det hedder????) Så er flækket nederst. Så det først da jeg kom tilbage til bilen og der var self ingen som havde lagt en seddel eller noget. Min selvrisiko er på de 9000 kr. Hvilket vil sige 9000 pr. skade.

Hvordan er det nemmest at takle det? at gå til en mekaniker uden at kontakte alka? Sådan så et eller andet jeg heller ikke kan huske hvad hedder stiger eller hvad?? håber nogen kan hjælpe eller kender en god mekaniker smiley

Undskyld for den lange smøre, men føler mig virkelig på bar bund smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skader på bil
  • #1   19. nov 2010 Først og fremmest syntes jeg godt nok det er en dyr selvrisiko smiley
    Jeg ville først gå ud til mekaniker/lakør, og finde ud af hvad din skade vil komme til at koste dig at få lavet hos ham, og hvis det er under de 9000, så er der vel ingen tvivl om hvad du vælger smiley

Nu ved jeg ikke hvor henne du forsikringstrin, men det kan også være værd at overveje om det kan forhøje din forsikringspræmie hvis du melder en skade. smiley

• #2   19. nov 2010 Ja, kontakt en mekaniker/pladesmed og få det lavet. Det kan ikke betale sig at køre det over forsikringen, når din selvrisiko er så høj.

• #3   19. nov 2010 hvis det kan laves under 9000 så er det da bedre, ellers lev med den har en stor bule/buler

hvis du melder det til alka så stiger du i premie

• #4   19. nov 2010 men har du en dyr bl til mange penge så skal du da i hvert fald ikke lave det selv men melde det til alka

• #5   19. nov 2010 Ja, det var nemlig lige det.. Så stiger jeg i premie i de næste to år .. har jeg heller ikke den store lyst til. Ih... men kan heller ikke leve med en bule i min bil, så jeg vil forsøge at finde en mekaniker. Men så skal det ikke meldes vel? og tusind tak for svar:)

• #6   19. nov 2010 Har en mazda 2 sport fra ny da den udkom.. den er omkring 3 år gammel.. ikke specielt meget værd tror jeg? smiley

• #7   19. nov 2010 Hvis du får det lavet hos en mekaniker/pladesmed/lakør, så skal forsikringen intet have afvide nej, du lader bare som ingenting smiley

• #8   19. nov 2010 Okay smiley Hvad er jeres selvrisiko på? og hvad betaler i for bilen? - jeg giver selv 5000 for min en gang årligt?

• #9   19. nov 2010 Er på trin 0. har en selvrisiko på 5 klik, og giver 13600 årligt smiley
    Dog stiger jeg et trin årligt, hvilket reducere præmien med 2000 for hver gang, de næste par år så vidt jeg husker. smiley

• #10   19. nov 2010 nå okay.. så giver du også 8.600 mere end mig årligt... kan det have noget med det at gøre

• #11   19. nov 2010 Konfangeren kan sagtens laves meget billigere... Bulen er svær at vurdere uden at have set den...

• #12   19. nov 2010 hvad tror i det koster med en ny kofanger?

• #13   19. nov 2010 Har nul og en dyr forstand på biler. Derfor jeg lyder blank

• #14   19. nov 2010 dyt*

• #15   19. nov 2010 piger giver vidst generelt mere end os "brianer" så vidt jeg ved smiley

En anden gang, så hvis du var på vej ind i en garage, så tror jeg sku nok at katten skal når at flytte sig inden du får kørt den over smiley

• #16   19. nov 2010 Nej ikke når katten er SÅ tæt på smiley Det er sgu ikke normalt. Mine egne katte løber men den kat sad der bare

• #17   19. nov 2010 Nogen gange kan det betale sig, Find en billig mekaniker og hør ham ad, Det kan være det bare er en ny forkofanger, ja eller hvis du kender nogen der kan lave det, Har også Alka, og en selvrisko på 9500,- og giver 14500 årligt. Men om ikke andet, kan du da prøve og se hvad mekanikeren siger, det er jo lovligt at køre flere forskellige steder hen og få priser.

• #18   19. nov 2010 Send nummerplade nr, i en pb, så skal jeg undersøge hvad en original kofanger koster... - Jeg kan ikke huske om der forskel når det er en sport...

• #19   19. nov 2010 Giver 4100kr hel årligt for for ansvar-kasko vejhjælp og glasskade, og har en selvrisiko på 4200kr....så det er til at overkomme, men jeg er jo efterhånden også en gammel stodder:-)

Prøv at køre ned til dit værksted og få et tilbud på de 2 skader, og så tag den derfra, det kan nok godt svare sig selv at betale, men det er jo svært uden at have set det:-)

• #20   19. nov 2010 Det er en fæl bule smiley

kun mig sådan noget kan ske for smiley

• #21   19. nov 2010 tror altså det nemmest du køre til mekaniker og få ham til og regne på det smiley
    man kan jo ikke vurdere en skade uden og se bilen. kan jo være det ikke er så galt.

men giver selv 4990 om året og en selvrisiko på 1600 smiley

og det på min almera 150hk gti

• #22   19. nov 2010 Har 0 kr i selvrisiko, og giver 3500 kr årligt. Kasko..

• #23   19. nov 2010 Sandra, Kan du ikke smide et billede op af skaden, så kan man da se om det er helt af h til.?

• #24   19. nov 2010 Alt for meget i forsikring og alt for meget i selvrisiko..

Men ved fra jeg ødelagde min egen forkofanger.. at det kostede 18K at få den udskiftet og larkeret. Ganske nemt valg smiley

• #25   19. nov 2010 du kan evt. være heldig at kunne køre de 2 ting som en skade, alt efter hvordan bulen ser ud, bare sig at der stod nogen foran bilen som du også lige ramte i samme omgang ;)..

ellers så find en mekaniker de har somregl autotakst (mener det staves sådan) og der kan de regne ud hvad det vil koste at lave, du kan godt tage den over forsikringen også selv betale det beløb som skaden løber op i, uden at det sp bagefter går ud over din præmie.

men var jeg dig ville jeg undersøge hvad det ville koste hvis du fik en selvrisiko på 2500 istedet.

vi giver ca. 4500 med fuld kasko og 2500 i selvrisiko.

• #26   19. nov 2010 Tak stadig for svar smiley men det er lidt for mørkt til at tage billede nu, da jeg kun har min telefon at tage billede med, men tager et billede i morgen som jeg ligger ind smiley det ser ikke særlig godt ud !! smiley

• #27   19. nov 2010 Først og fremmest er det nok en pladesmed og ikke en mekaniker du skal have fat i.
    Bulen kan muligvis rettes ud, alt efter hvor slemt det er, og så skal det selvfølgelig males.
    Kofangeren skal nok skiftes, eller en del af den, alt efter hvor slemt det er.

Der er dog alternativer, hvis bulen er på en forskærm eller en dør, så kan man muligvis finde en brugt ved en ophugger, og hvis man er rigtig heldig, så kan man finde en i samme farve, det burde være muligt nu bilen er tre år gammel. Hvis man tager den løsning, så kan man som regel få det gjort rimelig billigt.

Hvis du vil overveje at bruge forsikringen, så få vurderet den ved et værksted, hvor de har autotaks (fx, Mazda nu det er en Mazda). Og så gør de skaden op. Hvis det kommer til at koste 10.000 kr, så ville jeg selv betale, men hvis det er 20.000 kr, så ville jeg lige regne på hvad det vil koste, hvis du regner selvrisikoen (hvis vi går ud fra det kan dækkes under en skade), og så den præmiestigning du får indtil du er elitebillist. Det kan nemt koste 10.000 kr eller mere regnet over nogle år. Derefter må man vurdere hvad man vil.

• #28   19. nov 2010 Jeg ville sgu også bare køre til nærmeste hugger og se om de ikke har en bil i samme farve og så bare tage dele derfra. Kan du da i hvert fald spare rigtige mange tusind på.

Så hvis du ikke kan leve med bulen, så vælg da en hugger i stedet for alt det pladesmed-fis og forsikring.

Du er jo ikke tvunget til at melde en hatfis til forsikringen.

• #29   19. nov 2010 Kenneth C

ja for lad os da køre ud til en hugger og købe en bagskærm som hun nok ikke selv kan skifte, og skifter man en bagskærm så skal man jo også til at male bagefter...

ved ikke om det er en bagskærm, men hvis det er, så er det jo ikke "bare lige" at køre ud til en hugger.

Kommentér på:
Skader på bil

Annonce