{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Motorstart, Godt eller skidt ? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har købt min første bil, men er ikke 18 endnu..

Mit spørgsmål til jer er:
Har bilen bedst af lige at blive startet en gang eller 2 om måneden, hvor den bare star i garage. Eller skal jeg bare lade være med at starte den ? Den er købt i juli 2010 men får først kortet til januar. 2010.
Nogle af mine kloge venner siger at Bilen bestemt ikke har godt af at blive koldstartet, hvis ikke den bliver kørt med til dagligt. Mens andre siger at den har godt af lige at blive startet en gang imellem.. Jeg vil gerne have nogle grunde for eller imod hvis i kan forklare mig hvad man skal gøre ville jeg blive glad..

På forhånd tak smiley

Hilsen kristian.. Tjek gerne min profik ud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorstart, Godt eller skidt ?
  • #1   22. nov 2010 det er jo svært at starte den varm, hvis man ikke har oliefyr

• #2   22. nov 2010 Det er max 3 måneder den skal stå, det kan knapt betale sig at tage batteriet fra.. Lad vær med at gå og start den i tide og utide, det gør man ved ældre biler der står i garage altid for at få olie rundt i motoren, men det er bestemt ikke nødvendigt når kun gælder om få måneder.

• #3   22. nov 2010 tjek olie stand og vand,
    start den engang vher 2. måned eller hvor længe du kan lade den være smiley
    lad den blive varm og giv den lidt gas,
    ingenting har godt af at stå stille, det bedste var lige at køre den lidt frem og tilbage

• #4   22. nov 2010 den har godt af at blive startet en gang i mellem og blive drift varm. med mindre den står i en varm garage

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #5   22. nov 2010 Der er ikke ret mange motorer der har godt af at stå i tomgang i længere tid, da det generelt soder stempler, forbrændingskammer, ventiler osv til, og slider mere end det gavner...

• #6   22. nov 2010 derfor den skal ha lidt vendinger smiley

• #7   22. nov 2010 Det med tilsodning at stempel, ventiler, osv har jeg også hørt som et agument, Det lyder jo rigtigt nok, men igen ?

Er der ikke en grund til at den har godt af lige at stå i tomgang 1 gang i mellen lige for at gøre den varm.. ?

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #8   22. nov 2010 Som bare slider endnu mere på motoren... den har bedre af at blive kørt varm, ved ganske normal kørsel...

• --- M
    --- M Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 100
    #9   22. nov 2010 små opstarter hvor bilen ikke bliver ordenligt gennem varm , det danner fugt i lejrne,og det kan blive meget dyrt

• #10   22. nov 2010 motoren tager ikke skade af ikke at være startet i 3md. så hvis du alligevel ikke kan køre en tur i den så bare lad den stå. men det beste ville være lige at køre en lille tur så at bremserne ikke ruster helt sammen.

• --- M
    --- M Tilmeldt:
    sep 2010

#11   22. nov 2010 skift olien og smid en lader på batteriet med en timer på 1 time om dagen, u med tændrør og en dråbe olie i hvert hul.
    op på bukke med bilen og husk den skal stilles ind mens det er tørvejr. eller renses godt, ellers ruster bremserne meget nemt,.

• #13   22. nov 2010 Hvis du "får" kortet i januar 2010 og har købt bilen i juli 2010. Hvorfor helvede kører du så ikke i den i stedet for at lade den holde i garagen?

• #14   22. nov 2010 olietryk er der heller ikke meget af i tomgang så nej tomgang er ikk godt til din bil den har bedre af du lader den stå og så tager den frem når du skal bruge den igen ,og så køre stille og roligt til den er varm . og så bund gas til at blæse den ren med he he.
    det står faktisk i flere indstuktions bøger at bilen ikke må holde i tomgang i længer tid.

• #15   22. nov 2010 Den har absolut ikke godt af at stå i tomgang til den bliver varm som tidligere skrevet.. Det slider enormt på motoren..
    Hvis den startes skal den også køres for at blive varm ellers vil varmen heller ikke brede sig serligt meget og derved vil der alligevel dannes kondens bla i gearkassen og udstødningen.
    Giv den en god køretur inden du sætter den i "vinterhi".
    Bare lad den stå. til du skal bruge den når det ikke drejer sig om længere tid. Pil batteri polen af så du har et opladet batteri når du skal bruge bilen.

Det optimale er at lade den stå indendøre hvor den står og er fri for fugt. Så ruster bremserne lidt mindre.

• #16   22. nov 2010 ha ha M... op på bukke..... hvad fanden skal den der op og stå for

• #17   23. nov 2010 FUPtuning

Det er godt set, min fejl jeg får self. kortet januar 2011

• #18   23. nov 2010 man sættre den på bukke for at hjulene ikke skal blive 4 kantet af at stå stille på samme sted så længe.

• --- M
    --- M Tilmeldt:
    sep 2010

#19   23. nov 2010 nemlig ningo.

• #20   23. nov 2010 Det er 3 måneder vi snakker om ?? Det er da overhovedet ikke nødvendigt med bukke, og starte den i tide og utide osv.. Bare pil batteripolerne af, og så er den skid slået...

• #21   23. nov 2010 men nej jeg sætter heller ikke min på bukke for så kort tid , men hvis den skal står i flere år så gør man det. jeg propper tilgengæld ca 5 bar i hver hjul for at undgå at de skal hoppe ved forårs start.

• #22   23. nov 2010 Ja, men som oplyst er det kun måneder det handler om

• #23   23. nov 2010 det er da det dårligste jeg har hørt længe... en bil er da lavet til at stå... man pumper da bare dækkene op, det er noget nemmere, men nu skal den ikke stå stille i flere år jo, mine sommer biler holder stille fra okt. til may mdr. altså 8 mdr... og har ingen problemer, og pumper ikke engang dækkene... sådan har jeg gjort de sidste 16 år... har aldrig haft problemer.... !! hvis du har det rette dæktryk i dine dæk, sker der intet, noget andet er, hvis dæk trykket er for lavt, ja så kan du ødelægge dine dæk

Kommentér på:
Motorstart, Godt eller skidt ?

Annonce