{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Hjemmemekanikker diesel eller benzin {{forumTopicSubject}}

Hej igen,

Jeg er maskiningeniør og ikke mekaniker. Men, jeg har en drøm om selv at kunne vedligeholde/renovere min næste bil. Det bliver en gammel bil pre 1990, dvs. 85-89.

Måske en mercedes 190. Nu går mit spørgsmål så på om, hvad der er nemmest at vedligeholde/justere og skifte ting i motoren på (hvis det bliver nødvendigt).

En Mercedes 190 2,5 uden turbo eller en 2,0 benzin med indsprøjtning.

Hvad er nemmest at skrue? Jeg spørger fordi jeg har hørt at en diesel er svær at justere rigtigt, selv om det er en mere simpel motor en benzinmodellen.

Mvh

Claus the future mekanikker

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmemekanikker diesel eller benzin
  • #1   23. nov 2010 Hvad har du af forudsætninger for at skrue i motorer? (:

Havde selv taget benzineren ihvertfald.

• #2   23. nov 2010 Diesel holder vel bedre og er en bedre motor syntes jeg personligt og er lige så nem at have med at gøre som en benzin motor

• #3   23. nov 2010 Benzin er mest simpel at skrue i selv. Både ved gamle og nye biler. (der er mere nyt i diesel biler og ofte svære at lave og dyere)

• #4   23. nov 2010 Diesel er IKKE til hjemmemekkeren