{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Hjemmemekanikker diesel eller benzin {{forumTopicSubject}}

Hej igen,

Jeg er maskiningeniør og ikke mekaniker. Men, jeg har en drøm om selv at kunne vedligeholde/renovere min næste bil. Det bliver en gammel bil pre 1990, dvs. 85-89.

Måske en mercedes 190. Nu går mit spørgsmål så på om, hvad der er nemmest at vedligeholde/justere og skifte ting i motoren på (hvis det bliver nødvendigt).

En Mercedes 190 2,5 uden turbo eller en 2,0 benzin med indsprøjtning.

Hvad er nemmest at skrue? Jeg spørger fordi jeg har hørt at en diesel er svær at justere rigtigt, selv om det er en mere simpel motor en benzinmodellen.

Mvh

Claus the future mekanikker

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmemekanikker diesel eller benzin
  • #1   23. nov 2010 Hvad har du af forudsætninger for at skrue i motorer? (:

Havde selv taget benzineren ihvertfald.

• #2   23. nov 2010 Diesel holder vel bedre og er en bedre motor syntes jeg personligt og er lige så nem at have med at gøre som en benzin motor

• #3   23. nov 2010 Benzin er mest simpel at skrue i selv. Både ved gamle og nye biler. (der er mere nyt i diesel biler og ofte svære at lave og dyere)

• #4   23. nov 2010 Diesel er IKKE til hjemmemekkeren

• #5   23. nov 2010 Hvis du vil lære noget om motorer, så tag benzinen... Diesel motoren kan stortset ikke ødelægges smiley Der er ikke ret mange dele som kan gå istykker såsom tændrør, strømfordeler, motorstyring, spjældhus osv

• #6   23. nov 2010 Golf 2, 1.6 D, dog kommer du ikke til at lære så meget, for den køre til man går i kisten :), ahhh måske hopper der lige en toppakning i dens levetid.
    Super nem bil at skrue i.

• #7   23. nov 2010 jeg syns nu Diesel er næmste, for der er ikke en tændning der kan drille eller alt sådan noget el pis, for sådan en gammel diesel er der "kun" en pump og nogen dyser

• #8   24. nov 2010 Køb en gamel spand med turbo.
    Turbo motore har alle de lækre detaljer man kan gå og rode med og som får den til at gå så meget bedre.
    Her er nogle stikord:
    Hjemme svejst turbomanifold, køling, trykrør, intercooler, turbo, wastegate, blow off, under spulet stempler.......
    Volvo, Saab, Mercedes, Audi mm. og så er det bare igang....
    Sådan en fin vogn er der mange muligheder i.
    Hvad med en weekend baneracer på plader og lovlig, eller en øko turbo der køre 50% længer på en liter benzin end da den forlod fabrikken for 25 år siden.
    Samtidig med at den kan snuppe 99% af de biler du møder i trafikken...

• #10   24. nov 2010 Jeg valgte helt klart også diesel motoren, jeg kan slet ikke se hvordan en benzin motor skulle være mere simpel, benzinmotoren indeholder langt flede følsomme dele der kan fejle.

Diesel er langt det mest stabile og lige til at rode med.
    Eneste der ikke er for begyndere er dieselpumpen, den får man i værstefald renoveret ude i byen, ellers er resten uhyre simpelt, og en diesel kan altid starte, eneste krav er gløderør, diesel og kompression.

• #11   25. nov 2010 Hej alle,

Tak for de mange forskellige svar.
    Der lader ikke til at være enighed om emnet.

Jeg lader mig dog overbevise om at en gammel diesel motor er det mest simple at skrue i, da det stemmer med hvad andre har fortalt mig.

mvh
    Claus

Kommentér på:
Hjemmemekanikker diesel eller benzin

Annonce