{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.038 visninger | Oprettet:

Bruger busser og lastbiler vinterdæk {{forumTopicSubject}}

Ja, det lyder indlysende, at selvfølgelig bruger busser og lastbiler vinterdæk, men gør de nu også det ?

Ja kunne tænke mig at det var stor udgift at skifte dæk for en fragtmand samt for det offentlige .... .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bruger busser og lastbiler vinterdæk
  • #2   26. nov 2010 Bybusserne i Århus kører på sommerdæk hele året;)

• #3   26. nov 2010 det varierer meget , men mange de fleste kører med helårs dæk.

• #4   26. nov 2010 kun biler der køre i norge osv. hvor der er mere sne end ellers, hvor de får vinterdæk på.
    herhjemme er det bare helårsdæk, og ja de er ikke super i det vejr her

• #5   26. nov 2010 Helårsdæk...

Klar over hvad det vil koste for et vognmandsfirma at skulle skifte dæk på alle trækkere og trailere...

• #6   26. nov 2010 * Dennis * ... Ja, det ville koste kassen..

Må da være lidt spændene når sådan en lastbil pludselig begynder at trække sidelæns :S

• #8   26. nov 2010 Michael L
    det er ubehageligt, specielt med påhæng.
    men som biler, så sænker man farten og gør hvad man har lært for at holde den på rette kurs. smiley så er det ikke så galt igen (endnu smiley )

• #9   26. nov 2010 Ja, det kunne jeg forstille mig...

Har selv kørt med baghjulstræk (BMW) i en del år, så ved godt hvordan det er i glat føre, men kunne alligevel ikke tænke mig at prøve det med xx antal tons i ryggen ... puha

• #10   26. nov 2010 * Dennis * >> Det er dyrt at købe dækkene, men umiddelbart så kører de jo så det længere på dækkene, da de har to sæt dæk der skal slides istedet for et, så det går vel et eller andet sted ud på et?

Jeg ved det koster at få dem skiftet, men i det store og hele tror jeg ikke det er det væsentlige.
    Det vigtigste er vel også trækkeren/forvognen, da hængeren nok ikke har så meget at sige i det regnskab.

Fordelen ved lastbiler og busser er så at de er tunge, så de kan trykke sig lidt ned, men alligevel.

I sidste ende burde det være lov at alle køretøjer havde vinterdæk på, hvis de vil køre om vinteren. Det kunne være vi kunne undgå nogle af de ulykker og trafikpropper der opstår pga. de problemer.

• #12   26. nov 2010 Der jeg var mindre måtte vi sidde alle elever omkring baghjulene på bussen, når vi skulle køre op ad en bestemt bakke... hehe

• #13   26. nov 2010 per R >> Det kan da ikke være det store problem, de klarer det da fint i Norge og Sverige, og andre lande der har det meget værre end os. Der har de trods alt meget mere sne, og mange flere bakker (såkaldte bjerge/fjelde!), og de bruger da i hvert tilfælde ikke salt.
    De rydder og gruser på nogle af de større veje, og så har befolkningen dæk og udstyr efter forholdene, og kører ligeså.

• #14   26. nov 2010 er i fakta og vi havde en chauffør sidste vinter som fortalte at han havde skiftet til rene vinterdæk på hans trækker for at kunne komme rundt og så han ikke risikerede at køre fast ligesom mange andre.
    Hatten af for ham, for hold kæft hvor skal der ikke meget sne og is til for at de ikke kan komme op af afkørselsramperne på motorvejen.
    Forbandede mennesker som ikke gider skifte til vinterdæk.....
    ELSKER SNE OG ELSKER IS....

Kommentér på:
Bruger busser og lastbiler vinterdæk

Annonce