{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

første bil? honda civic {{forumTopicSubject}}

hej bg
har overvejet stærk en honda civic 1,6 vti. 160hk std
jeg synes den er:

den er forholdvis billig i benzin.
forholdsvis billig i reservedele.
forholdsvis billig i indkøb.
forholdsvis billig i forsikring som 18årig.

men ville lige høre om der er nogle andre biler som har de samme fordele men er nogenlunde lige så hurtig og det? men lidt billigere og bedre måske?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  første bil? honda civic
  • #1   29. nov 2010 faktisk en fin bil at starte med smiley der er bare det at de brænder meget olie af.

• #2   29. nov 2010 Billig i forsikring? smiley 160 HK ??? ! sig du lige til hvis du kan finde det billigt som 18 årig smiley uden noget snyd igennem ens forældre eller noget.

• #3   29. nov 2010 Honda Civic 1.6i LS med 114 hk er lige en bil for dig. smiley

Billig i benzin
    Billig i dele
    Billigere i forsikring
    Overrasker mange

Gjorde min ihvertfald:)

• #4   29. nov 2010 forholdsvis?! Ja hvis man har penge nok... Du kommer til at mærke det i pengepungen - det er altid dyre end man regner med

• #5   29. nov 2010 nicolai w

omkring 15000 i ansvar om året? det er ikke så galt smiley

mads h
    ja der er esi'erne der har det med at bruge olie. har ikke hørt vti'erne gør det.

julius
    den er bare ikke nær så hurtig og sjov

• #6   29. nov 2010 Vent og se smiley

• #7   29. nov 2010 jeg har ringet rundt og hørt om det. og de siger omkring 15000 om året i ansvar. så regner da ikke med de siger det for sjov ?

• #8   29. nov 2010 Mads H: en vti bruger ikke olie jeg har ikke nogle problemer med min det er esi´er der bruger olie ..

• #9   29. nov 2010 Jeg skulle give mellem 15.500 og 23.000 kr årligt i ansvar for min 1,5 ils 14hk i starten .. Det endte dog med jeg Kom ned på 11000 efter et glat bane kursus.. Så tror lige du skal være sikker på forsikringen og få et tilbud tilsendt fra dem som bevis hvis de nu giver dig en anden pris når du køber bilen .. smiley forsikringselskaber er som gribbe om døde dyr, når det kommer til unge mennesker smiley

• #10   29. nov 2010 når man ringer rundt plejer man at få en fast pris.. men kan sige så meget. jeg har haft bil i et år nu. og jeg skal give 21000. i ansvar med en selvrisiko på 10500.kr. og jeg bor ude på landet.

• #11   29. nov 2010 ja det var os det jeg mente daniel p.
    er det ellers en fin bil sådan en vti?
    er der andre som måske er billigere i de ting som jeg har nævnt?

• #12   29. nov 2010 Christian B
    15000 i ansvar? Hold da kæft, er du født med guldske i røven eller betaler Moooaar og faaar?
    Du har Intet at bruge 160hk til i noget der muligvis er din første bil. Lær nu St køre bil først.
    En 1.6i LS er en virkelig god motor, jeg har overrasket mange i min gamle, skulle give 13500 med kasko for den.

Hvis du VIL HAVE EN HONDA, så tag den model.
    Ellers Corolla 1.3-1.6
    Corsa B eller lignende. Fornuftige biler men kan stadig fåes med en sjov motor.

• #13   29. nov 2010 Og det skal lige siges jeg havde haft en polo i et år før jeg fik civicen smiley

• #14   29. nov 2010 jimmy k
    det kommer os meget an på hvor man bor henne og sådan. jeg bor i en by som ikke har haft mange uheld osv. så det gør det os billigere.
    og det passer hvertfald ikke du skal give så meget. hvis jeg feks tager trygs beregner siger den 21.051 om året for en civic 1,6 vti 160hk. som 18årig

jimmy p
    puha det var dyrt.

• #15   29. nov 2010 julius.
    ikke toyota. en kammerats kammerat skulle have gevind undervogn til sådan en corolla. det kostedet 8000. og det kostede 1800 til feks en golf. så de skulle vidst være pænt dyre i reservedele.

og det er uden kasko. og den kommer til at stå i mit eget navn for omkring 15000 årligt ja.

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #16   29. nov 2010 en beregner giver kun cirka tal, ingen præcisa udregninger

de kommer an på dit postnummer og andre ting.

jeg faldt fra 4800 til knap 3800 i ren ansvar årligt, bare fordi jeg flyttede fra byen smiley

men jeg er så 29 og altid haft bil, min brors første bil var en sierra 1.8 og den kostede 16.000 i ren ansvar hehe

• #17   29. nov 2010 Haha, du sammenligner en gevindundervogn med at være en prissætter for om den er dyr i reservedele? morsomt smiley

En corolla er skam ikke dyr i reservedele, ikke mere end andre biler.

Jeg syntes også det er vildt mange penge at give i forsikring..
    Min første bil var en Golf 1 fra 83, den kostede mig 11k i ansvar og jeg følte mig tørret.
    Året efter, købte jeg corolla GTi og skiftede selskab, væk fra tryg, og så skulle jeg kun af med knap 9k.

• #18   29. nov 2010 Christian
    Jamen så skal du da heller ikke have en Honda :). En ordentlig koster også I det prisleje.
    Du lyder fast besluttet på at købe en VTI, hvorfor spørger du så til inspiration til andre biler?
    Tror du fortryder dit førstekøb, hvis den falder på en VTI :).
    det er voldsomt mange penge at smide i forsikring på hvad?
    1. Sker der en ulykke på ansvar risikerer du at skulle punge ud alligevel.
    2 sker der ikke noget har forsikringen tager røven på dig alligevel pga præmiens størrelse.
    3. Du skal først lære at køre bil nu og hvis du er som alle unge, 18 år med hurtig bil og hovedet under armen så kan det gå galt. Du føler dig måske som Tom K, men det er du ikke :).

Tænk dig om, man er kun ung 1 gang :).

• #19   30. nov 2010 billig i reservedele?? arghh det kan man ikke lige frem sige..

• #20   30. nov 2010 dyr i forsikring

dyr i reservedele

dyr i benzin

• #21   30. nov 2010 den er ikk billig i benzin eller reservedele heller

en toyota er billigere i reservedele end honda

jeg gav 7400 om¨året for civic 1,6i LS 116hk det er noget billlige stadig vældig sjov som start

• #22   30. nov 2010 Montana
    Det er ved at være et par år siden Honda Danmark sænkede priserne med op til 15% procent til private og op til 21% til forsikrings selskaberne så det ikke helt rigtigt.

En bagbremse kaliber til min gamle Honda var 118 kr billigere end til en alm golf 2?

• #23   30. nov 2010 jeg er nok til at sige, at jeg nok bedst selv ved hvilke priser jeg fik oplyst for 4 år siden da jeg købte bilen!!
    om du vil tro det eller ej, rager mig sådan set.. du stillede et spørgsmål, og var flink at svare....

• #24   30. nov 2010 Anders G
    Så bliver du da også bollet i røven smiley

• #25   30. nov 2010 Gav 6000 i ansvar for min gamle Astra som ny billist. Start i den billige bil ende og fin en fin bil der er nem og billig at lave.

• #26   30. nov 2010 har haft en 1,5 LSI ok bil overraskende godt træk 3,500 kr i ansvar om året

• #27   30. nov 2010 anders g

nu skal du os tage i betragtning din bil har 106hk. en civic har 160hk std. og så hedder den ''vti'' så bliver den os lige lidt dyre.

men jimmy du er blevet taget i røven hvis du har givet mellem 15.500 og 23.000 kr årligt for en civic 1,5 ils.
    når anders kan forsikre en helt ny bil til 12000 årligt. + han bor i århus. hvilket jeg kunne forstille mig er en by med mange uheld. og han har os lav selrisiko.

vendelbo racing.
    ja, men ved bare jeg bliver træt at bilen hvis den ikke er så hurtig og kedelig at køre i. bar da jeg fik min første knallert. gik der 2 uger tror jeg. så skulle der lige større cylinder på. osv med tiden.
    vil gerne have så jeg kan have min første bil i lang tid. og ikke bar et halvt år.
    fordi jeg ville ærge mig hvis jeg fik baghjul hver lyskryds osv.
    siger ikke jeg skal ud og køre mig selv ihjel. man kan godt køre pænt ligesom alle andre. men i må give mig ret i ligemeget hvilken bil man har. skal den ud og have nogle klø engang imellem.

• #28   30. nov 2010 Christian B .. Honda er nu ikke den billigste bil når det gælder reservedele. Og hestekræfter får man aldrig nok af. Om du så køber en bil med 300 hk så ender du med at du vil tune den til 400hk. Syntes du tænker lidt forkert på den side. Men self. er det op til dig. De 160 Hk Hondaen har bliver du nok også træt af efter et stykke tid så kan det være ligemeget med at købe den måske?

• #29   30. nov 2010 samo o

der vil jeg ikke give dig helt ret. for så er det jo ligemeget hvilken bil man køber? man kan godt nøjes med det. men jo mindre hk. jo hurtigere træt af den. har forresten været ude og køre i en kammerats civic 1,6 vti.
    det eneste der er gjort ved den er kn filter, banan manifold. og hartmann udstødnings system.
    sådan en bliver man ikke lige sådan træt af. og slet ikke vtec lyden! smiley

• #30   30. nov 2010 når undskyld. havde ikke set det var en tsi'er smiley

hehe endeligt en der siger go for it til en vti som 18årig smiley

har da set nogle stykker med en vti som første bil. om en bil så har 500hk så er det jo ikke ensbetydning med man skal ud og fyrer rundt i den.

hvad gør de rigmandsbørn som får en fin corvette eller bmw m5 eller hvad ved jeg? den har sku os kræfter. jeg tror ikke de kører galt bare lige sådan fordi den har så mange hk.

og jeg tror os jeg kan forsikre sådan en vti'er rimeligt billigt. jeg bor i christiansfeld. og der siger de der storset ikke sker nogen uheld. så det er billigere.

• #31   30. nov 2010 Christian B
    Alene pga dine udtalelser ville jeg råde dine forældre til at tvangskøbe en Fiesta med en 1.1 motor.
    Det ikke en racerbane du skal ud og køre på, det offentlig vej så den med hvert lyskryds syns jeg ikke passer ind i dine begrundelser for at det skal være en VTI.

• #32   30. nov 2010 har du prøvet thisted forsikring ?

Havde en 405 T16 forsikret der, 220 hk og tryk.. 9800 i ansvar .. smiley
    Det er da billigere ihvertfald smiley

• #33   30. nov 2010 mike

det var da biligt ja smiley

er det som 18årig og første bil? du kan få det med den pris?

• #34   30. nov 2010 det var sådan priserne var for 4 år siden.
    men hvis du kan undgå at blive røvpulet af forsikringsselskaberne, er du sku den første 18 årige der kan det.. for det koster kassen og sådan har det altid været!!!!

• #35   30. nov 2010 Christian B jeg har selv en honda.. Og du siger selv at du blev hurtig træt af din knallert osv. Tro mig du skal nok tænke anderledes efter du har haft en bil med 160 heste eller hvad der nu er hurtigt for dig. Man kan aldrig få nok heste.. Jeg kender selv Vtec lyden så det behøver du ikke forklarer mig.

• #36   30. nov 2010 ja men så er det jo ligemeget hvilken bil man køber? så hvorfor ikke en med 160hk?

jo flere hk jo mindre træt bliver man af den. jo bedre optræk jo mindre træt bliver man af den. vil gerne have en bil jeg kan have et par år og ikke kun få måneder.

derfor vil jeg gerne have den bedste lige når jeg fylder 18. selvfølgelig ikke den bedste på den måde. fordi så ville det nok være en helt anden prisklasse. os dyre i benzin osv.

• #37   30. nov 2010 Så gør ord til handling...

• #38   1. dec 2010 Tror du det er gratis at gøre rundt i en VTI'er. Den kan også være lidt dyre i benzin og reservedele hvis din højre fod er TUNG. Men helt op til dig selv som Nicolaj W siger gør ord til handling.

• #39   1. dec 2010 ja men ifølge data går den 12,8km/l det er da okay. og man jo selv bestemme.
    under 5500rpm billig og økonomisk bil. over 5500. dyr i benzin. da ventilerne åbner sig mere. så den får mere at leve af.

• #40   1. dec 2010 Christian
    Vi ved jo godt typer som dig skal høre Vtec lyden hver gang du er ude at køre;).
    Min gamle 1.6i LS kørte omkring 15-16 på literen ved normal kørsel og aldrig under 12.

• #41   1. dec 2010 Christian B
    Tror du lever lidt i en glædesrus over den bil. Alt er perfekt, men det er det ikke..

• #42   1. dec 2010 12,8 literen er sku da ikke økomomisk. Men som før sagt gør ord til handling IK SÅ MEGET SNIK SNAK KUN ACTION.

• #43   1. dec 2010 Christian B: Du hører jo alligevel ikke efter hvad der bliver sagt til dig herinde, så tag da og køb bilen med det samme i stedet for at spilde tiden her.

15.000,- i ansvar er satme mange penge og det bliver du rigtigt hurtigt træt af at skulle af med. Som der før er blevet forslået, så tag en 1.5 lsi i stedet for. De kører rigtigt godt og overrasker mange og så er de billige.

Kommentér på:
første bil? honda civic

Annonce