{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

Vinter Alu eller Stål {{forumTopicSubject}}

hey folkens

Jeg er simpelthen så pisse heldig at mit ene vinterdæk er sprunget i kassen, jeg køre pt på std Bmw stål fælge 15"

MEN jeg lakerede et sæt 17" her i sommers som var planen skulle bruges til vinter når dem,jeg køre med nu var døde..

Nu er jeg så pludselig blevet i tvivl, for er det ikke noget med at det faktisk er bedre at køre på nogle lidt tyndere stål ind nogle brede aluer?

For ej at forglemme pris forskellen på et 15" vinterdæk til et 17":)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinter Alu eller Stål
  • #1   30. nov 2010 Breden ved jeg ikke. Men 17" vil jeg accelere en smule langsommere end 15", så det ville da være et plus + at du kører lidt mere økonomisk med 17".

• #2   30. nov 2010 17 brede vintrdæk er ikke n fordel det bedste er altså at følge std størrelserne nårdet er vinter

• #3   30. nov 2010 Rasmus:
    Var også det jeg mente, men var ikke helt sikker hehe

*MIN GOLF ER BLEVET STJÅLET* Sven J: Det jo bar et spørgsmåpl om ikek at træde alt for hårdt på speederen smiley og den har også antispind så hvis det skulle ske hjælper det da lidt smiley

• #4   30. nov 2010 jo smallere dæk, jo nemmere går det igennem sneen. det er meget logisk . nemmere at få et cykelhjul igennem sneen, end fx et fra en trillebør smiley
    og bredere/større hjulomkreds giver kun dårligere brændstoføkonomi .. når jeg skifter fra 205/40 16" alu til 185/65 14" stål, går min bil ca 2 km længere på literen..

selvfølgelig ser der jo langt pænere ud med brede alufælge, end stålfælge generelt. men det er jo et luxusproblem smiley

• #5   30. nov 2010 nu har jeg i de sidste 2 år kørt på 205/65-15 dæk igennem vinteren og synes bredden fungere upåklageligt og det er det min bmw e34 næsten er født med på de 15" bmw alu'er jeg har på nu. Faktisk skal det være helt efter bogen så burde der sidde 225/60 eller 65-15 dæk på dem så har de nøjagtige dimensioner som da bilen forlod forhandleren i tidernes morgen.

Jeg har ydermere endnu et år tilbage på en 530 jeg kørte i haft 225/45-17 på et sæt andre fælge og det fungerede også uden nogen former for problemer Jeg har til dato ikke siddet fast endnu med de brede dæk på nogen måde. Ja de har lidt nemmere ved og gøre det pga bredden men køre man fornuftigt og efter forholdene og husker og sætte igang i andengear osv synes jeg ikke problemet med og komme frem er der ej heller på steder der ikke er ryddet.

Men smalle dæk er da det bedste uden tvivl men fornuftig kørsel og man kan godt køre på noget der er bredere.

• #6   30. nov 2010 Man køre ikke mere økonomisk med større tommer fælge. :S

• #7   1. dec 2010 skal siges at første gang jeg får chancen så er jeg tilbage på og køre på 17" fælge i gennem vinteren :-). Mange biler er jo født med store vinterfælge bla chrysler 300 cc mener jeg det er.

Kommentér på:
Vinter Alu eller Stål

Annonce