{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fusk med bilens speedometer
  • #1   25. dec 2010 Og det skulle være noget nyt?

• #2   25. dec 2010 Nej det er det ikke , men det er særligt udbredt herinde

• #3   25. dec 2010 Det er ikke særligt nemt at tjekke når folk slører deres nummerplade ?

• #4   25. dec 2010 Eksempel herinde fra:

Audi a3 TDI, kørt 244000km, jeg beder om stelnummeret , ringer efterfølgende til Vw/audi og beder om historiken på det stelnummer , hvor efter Værkføren informere mig om at bilen har fået skiftet tandrem ved 273000 på vw/audi i oktober måned 2005 , dvs for over 5 år siden havde bilen kørt 273 og nu har den så kun kørt 244000km.....

• #6   25. dec 2010 Har også selv prøvet det så kender alt til det.

Men det ville bare være fint hvis folk ikke slørede deres plader så kunne man bare tjekke det uden noget.

Du har selv en Bora tilsalg hvor nummerpladen er sløret på ? Er der nogen speciel grund til det for der ligger da ikke en syg turbomotor eller lign i ?

• #7   25. dec 2010 Altså at blive snydt for hårdt. Med en Passat 20vt..

• #8   25. dec 2010 det er da såe simpelt, bed om det gamle regnr, eller stelnr, nægter manden tja så ligger der nok et eller andet bag, dog skal det siges at selvom sælger opgiver stelnr eller rehnr er det stadig alt for nemt at fuske med spedometeret, hvis ved sidste syn bilen har gået 300000 og man efterfølgende skifter spedometret til et der har gået 150000, derefter køre man til en anden synshal og tada bilen har gået 150000 km, den gamle fil hvor bilen har gået 300000 bliver så erstattet af den nye, det bliver så rette til på bilviden og de andre sider hvor man kan tjekke disse ting, så mit råd er at droppe bilkøb hvor der ingen dokumentation for kørte km forefindes, dvs biler uden servicebog bliver ikke købt af mig ihvertfald

• #9   25. dec 2010 Du kan jo få oplyst km ved alle de syn den har været til så kan du jo se at der er skiftet speedometer i den.

• #10   25. dec 2010 tja det er vel svært at komme til livs medmindre folk dummer sig som i lars tilfælde men det kan jo også være at sælger sælger i god tro da bilen måske havde kørt 150k i følge den forrige sælger der spolede den tilbage
    så det er jo umuligt at gøre noget ved det

• #11   25. dec 2010 tjoo det er selfølgelig rigtigt men hvis bilen nu ser rigtig fin ud er det da ikke sikkert man lige tænker over det, ved en servicebog tja der kan man jo se hvis den mangler noget.

• #12   25. dec 2010 det er korrekt, der har da været nogle biler herinde som jeg fandt interessant, men ved nærmere søgning på nettet fundet ud af at de havde gået 200k mere end det som de stod til, i sidste ende er der jo kun en til at betale og det er jo køberen, lav jer en god slutseddel hvor sælger skriver under på at km er rigtig og ved tvivl tja tjek den ved et fdm testcenter det koster 350kr og er da godt givet ud.

• #13   25. dec 2010 Det eneste problem der er, er at man som køber skal bevise at sælger var klar over at den have kørt flere km. Så derfor er det ikke nemt.

• #14   25. dec 2010 service bogen mangler jo næsten altid ;O) men så ved man jo også altid at der er noget galt på den ene eller anden måde

• #15   25. dec 2010 Ja, den A3 der var til salg , blev slettet og nu har han sat den til salg igen og oplyser at den har kørt 250000km til trods for at jeg har fortalt ham om at den er fusket, manden håber åbenbart at han kan sælge den og tage røven på en anden

• #16   25. dec 2010 det er jo det med den service bog, hvis sælgeren ikke kan dokumentere antal kørte km må han jo give et afslag i prisen og så man jo tage den som den er, og igen hvis man er i tvivl så brug dog de 350 og få den gået igennem hos et testcenter så er bilen da i det mindste tjekket igennem af fagfolk

• #17   25. dec 2010 jeg kan kun give thomas ret
    men de fleste folk er bare alt for kloge til at vil lytte efter så gode råd
    og sådan et tjek siger mere om bilen end km tal

• #18   25. dec 2010 Det er jo ikke "bare 350kr" , det er osse en dag der skal hives ud af kalenderen og man skal have fri , og det er ikk ensbetydende at den er tjekket igennem fordi den har været hos FDM

• #19   25. dec 2010 Dan R: ja hvis at man fatter hat af biler , så kan man bruge FDM, ellers er det sku spild af tid og penge , og hvorfor betale for check af hele bilen når dette kun drejer sig om fusk med speedometeret??

• #20   25. dec 2010 og hvis man stadig er intr i bilen så har man et godt argument for en lavere pris
    og så er det jo også sjovere at miste 500 kr for en test end 10k til en ny motor eller lign

Kommentér på:
Fusk med bilens speedometer

Annonce