{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.673 visninger | Oprettet:

Rasmus D
Rasmus D
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16

Er det fusk? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal købe ny bil.

Jeg har fundet en Renualt Megan Scenic som jeg er meget lun på.

Den er i kanon stand. Den ser så godt som ny ud i kabinen. Lakken er pæn, enkelte ridser og en rust lapning.

MEN: Der er ingen servicebog eller papire af nogen art på bilen. Kun en flink mand som fortæller at tandremmen er skiftet ved 146.000km. Den har haft 1 ejer siden 1998, blev solgt til en forhandler som pågældene, som nu vil sælge, har købt den ved for 3 måneder siden til 35000kr.

Den er så flot og min tanke er at hvis den er velholdt indvendigt så må den også være behandlet pænt ved bilens vitale dele.

Men det lugter bare en smule af der INGEN papirer er med den.

Det eneste vi har er et nummer til ham som har serviceret bilen - Bilgården, Roskilde. Som vi har prøvet at ringe til, men ikke kan få fat på idag.

Dette er bilen:
http://www.dba.dk/renault-scenic-i-20-rt-1998/id-72062495/

Hvad er jeres syn på sagen?

Vil det være nok at få bilen kørt til syn og hvis den går igennem der uden anmærkninger så købe den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det fusk?
  • #2   9. apr 2011 Er der ingen registreringsattest så skal du holde dig langt væk fra den, det lugter af fusk smiley

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #3   9. apr 2011 Bare du får registreringsattesten med, så skulle der vel ingen problemer være? Der er sgu mange brugte biler i den alder, hvor servicebogen er væk og der ikke eksisterer yderligere papirer end registreringsattesten.

Man kan dog godt undre sig over, at det lykkedes folk at få smidt noget så simpelt som en servicebog væk. Den skal jo bare ligge i handskerummet og så ikke videre... smiley

• #4   9. apr 2011 Hvorfor er der ingen papirer på den?? Giver ingen mening. Find en anden.

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#5   9. apr 2011 Han har papir på at han har afleveret nummerpladerne. Men den står uden plader lige nu så er der jo ingen registreringsattest på den.

han har heller ikke en egentlig kontrakt på købet af den, fra forhandleren. Kun en lap hvor der står han har købt bilen, men den er bare skrevet med kuglepen og det virker underligt hvis det er en forhandler der har solgt.

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#6   9. apr 2011 Så vidt jeg kan se er det, det samme tlf. nummer på begge annoncer??

Det er en mand med alternativ pigmentering smiley mellem 25 og 30år gammel..

• #7   9. apr 2011 jens H Danske fuskere er sku ikke en skid bedre end indvandre, er man fusker er man fusker

• #8   9. apr 2011 Jens H - Det er desværre også min erfaring - over to gange endda.
    Men man skal passe på med at generalisere.

• #9   9. apr 2011 Hold dig væk. Selvfølgelig er der en registreringsattest, den aflevere man ikke hvis man aflevere pladerne smiley

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#10   9. apr 2011 Alene pigmenteringen på sælgers hud er nok til at jeg trækker mit tidligere indlæg tilbage. Personer der handler efter sydlandske forhold, gider jeg bare slet ikke!

• #12   9. apr 2011 Rasmus D

Hold dig langt væk - når man afmelder pladerne stempler skat din registreringsattest og den får du retur.

Enten er han et rodehoved uden lige ellers er du "på vej" til at købe noget lort.

• #13   9. apr 2011 Nu må du holde op så du sidder og siger alle indvandre er fusker, sikke en gang fis at lukke ud, handler med indvandre dagligt i min virksomhed og er aldrig blevet snydt smiley

• #14   9. apr 2011 Jens H: Og hvad mener du så? det er da heller ikke alle indvandre der fusker!!
    jeg har da ALDRIG snydt nogen...

prøv lav en søgning i forum med folk som er blevet snydt af nogen, og er de fleste blevet snydt af en dansker...

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#15   9. apr 2011
    Det er meget suspekt alt sammen, synes jeg selv. Men bilen er bare i SÅ fin stand.

Men det er så underligt at alle papirer bare er væk.

Vi har nu fundet tidligere ejer på krak og vi prøver nu at ringe til ham. Han er i hvert falde rimelig dansk at hører på, på tlf-svare... smiley

• #16   9. apr 2011 prøv lav en søgning i forum med folk som er blevet snydt af nogen, og er de fleste blevet snydt af en dansker............

Ja vi skulle også gerne være i overtal her i Danmark !

• #17   9. apr 2011 uden reg.att skal du nok ikke købe den, det lugter lidt...

• #18   9. apr 2011 ham kender jeg...ikke sådan personligt men alligevel.
    kunne aldrig nogensinde i mit liv forstille mig at han har sådan én der. han kører audi cabriolet og audi A4.

• #19   9. apr 2011 jan: det var ikke for at ramme nogen som helst, bare fordi jan siger at dansker ikke snyder. jeg handler da både med dansker og nydansker, og er aldrig blevet snydt af nogen, endnu...

• #20   9. apr 2011 hvis det er en jalla så hold dig langt væk, de er nogle svindlere

• #21   9. apr 2011 Så nu sidder du og siger at alle de værksteder og andre virksomheder der er registreret i cvr registeret ikke betaler skat, ja måske 5% gør det ikke, det er jo så hellere ikke alle, og fortæl mig lige om en dansker der ikke har arbejdet sort, så i bund og grund snyder vi sku nok lige meget smiley

• #22   9. apr 2011 Selvom pladerne er taget af så skal der foreligge en reg. attest. Uden reg. attest skal man da aldrig købe en bil.

Mht servicebog må du bruge din sunde fornuft. Har sgu haft masser af biler uden servicebog. Der er sgu mange i dagens danmark som ikke får stemplet i servicebogen. Det gør jo ikke bilen ringere.

Kig om bilen, sæder og andet ser ud som om kilometrene passer. Lyt til motor og gear. Mærk hvordan den kører. Syntes du om den og er tilfreds med prisen så nap den da. Forudsat at der er en reg. attest.

• #23   9. apr 2011 Wow, et uskyldigt spørgsmål om en sælgers legitimitet er blevet stillet helt om til et racespørgsmål.
    Snævertsynede, småskoede, forudindtagede røvhuller er hvad i er. Nogle indvandrere snyder, ja. Nogle danskere snyder, ja. Man skal ALTID være varsom når man handler med biler. Jeg taler af bitter erfaring. Det er ikke altid let at se ud over den lækre vogn der holder foran næsen på en til en fantastisk pris.

Hvis han ikke har papirer på den, kontakter du skat og spørger om stelnummeret. Tag den forbi et købstjek hos FDM og tag den derfra. Hvis det hele stemmer, køber du bilen. Sværere er det ikke.

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#24   9. apr 2011 Alex: Hvordan ved du alt det her?

han fortalte at han havde haft bilen i 3 mdr. Men nu skulle flytte til sverige og ville købe en bil derovre. Han havde valgt en Scenic da han godt kunne lide "store biler" som var hans egne ord. Tror han mente godt med plads.

Bilen kører helt fint.

Det er IKKE en egentlig reg-attest vi har. Men kun et bevis på han har afleveret pladerne.

Alex: Fortæl gerne i en PB hvad du ved om ham...

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#25   9. apr 2011 Hvad kan skat oplyse om?

vi har overvejet bare at få den synet. For papiret fra synet sidste år er også væk og den skal jo have de papirer for at kunne få plader på..

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#26   9. apr 2011 Hvis kagen lugter af lort, så smager den med garanti ikke af glasur!

Hvis du allerede HAR en dårlig fornemmelse, så se om du ikke kan finde en anden bil. Der er helt sikkert andre af samme model, i samme stand, til samme pris.
    Hvis der IKKE er det, så er der 100% sikkert andet end mel i sælgers kage. Og så skal du IKKE tage en bid smiley

• #28   9. apr 2011 De kan af- eller bekræfte hvad sælger fortæller dig. De kan også sende en ny reg-attest til den seneste registrerede ejer af bilen i tilfælde af at den er bortkommet.
    Du skal ikke betale en krone før du har en reg-attest på bilen.

• #29   9. apr 2011 den koster skide 26000, inden i er færdig med og diskutere kunne du havde tjent pengene på ærligvis smiley

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#30   9. apr 2011 hahah!

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#31   9. apr 2011 Det kunne være man skulle ringe til ham og spørge lidt ind til alt det her. Bare for at hører hvad han så ville svare... smiley

• #32   9. apr 2011 Har du et stelnummer?

Men hold dig væk!

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#33   9. apr 2011 Jeg har et stelnummer ja...

• #34   9. apr 2011 Vil ikke nedlade mig til at kommentere omkring racisme, men her hedder han Jesper!

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/partner/18-combi/634753

• #35   9. apr 2011 husk... hvis det lyder for godt til at være sandt, er det, det sikkert også smiley

Hvorfor er det lige begge biler koster 26000?? smiley

• #36   9. apr 2011 Får du ingen registreringsattest bliver bilen aldrig din (ifølge lov) Så jeg forstår slet ikke du gider bruge flere kræfter på det der.

Drop den bil og find en anden, som mange af de andre siger så er der jo nok en grund til prisen.

• Rasmus D
    Rasmus D Tilmeldt:
    apr 2009

#37   9. apr 2011 Det er også droppet. Der er simpelhent for meget der er mærkeligt ved den sælger...

• #38   9. apr 2011 Haha, I'm with Jens H.!

• #39   9. apr 2011 Køb ny bil ..:)

• #40   10. apr 2011 hold dig fra Renault...

• #41   10. okt 2013 Hold dig fra bilgården i Roskilde, har selv købt bil derude for 2 måneder siden og har kørt en sag imod dem som vi vandt, så ville aldrig anbefale nogen at købe bil derude

• #42   10. okt 2013 Martin a

Det er sku en gammel sag du er ALT for sent på den

Kommentér på:
Er det fusk?

Annonce