{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Forsikring.. Pris? - Har kørt 2 år. {{forumTopicSubject}}

Har lige fået regning på forsikringen hos GF, og den lyder på 7000,- for ansvar på min picasso 2.0 hdi...
Synes det lyder fuldstændig vanvittigt.
Har godt nok kun kørt knap 2 år uden skade, men alligevel, synes sku det lyder vildt.

Er det mig der tager fejl, eller har jeg ret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring.. Pris? - Har kørt 2 år.
  • #1   28. dec 2010 det ´koster det ´jo desværre.. har du prøvet at ringe rundt ?

• #2   28. dec 2010 Det er ikke så slemt som det kunne være.
    Jeg har dog selv lige skiftet til tryg, men har også 6 års skadefri nu, jeg smider 2700,- om året på bilen i ansvar.

• #3   28. dec 2010 jeg giver 7400 for fuld kasko, falck vejhjælp, og nogle andre ting ved alka, for min focus 2.0.
    er sat til 15.000 km om året.
    er elite billist.
    så det passer vel fint nok med din pris.

• #4   28. dec 2010 Jeg har en Golf 4 Gti turbo hos dem, som hos dem går under kategorien "special bil" til 5800,- om året for ansvar.
    Jeg har 0 år med bil i eget navn, kun 7-8 måneder, men det giver jo intet.
    så har jeg min Yamaha R1 motorcykel hos dem, med 2½ år i eget navn, men det vil de ikke give noget for til bil.

så jeg tror da jeg har golfen med 0 års anciennitet eller hvordan det staves.

• #5   28. dec 2010 Sorry.. Jeg er 22 år

• #6   28. dec 2010 når jeg skriver dem, er det fordi det er GF som du selv har, undskylder lige for fejlen.

• #7   28. dec 2010 Det kan du vidst ikke sige noget til...

...og så får du jo nok lidt penge tilbage...mener jeg da man gør hos GF

• #8   28. dec 2010 Du får det ikke billigere. Jeg har 5 år og giver 4500 med vejhjælp osv

• #9   28. dec 2010 Husk på det kommer meget an på hvor du bor i dk

• #11   28. dec 2010 det må da kunne gøres billigere, hvis du har 2 års kørsel og jeg har 0, vi er begge 22 år, og jeg bor i københavn, det er tit en del dyrere. og min bil bliver smidt under Special bil, det gør din picasso vel ikke ?

• #13   28. dec 2010 Tror bare su skal være glad. har haft bil siden jeg var 18 er 22 nu. og giver 14708 for kasko på min celica incl. respekt for fart kursus dog med forsikret ekstra udstyr for 70.000

• #14   28. dec 2010 Ahh...så først nu at det var ansvar...så synes jeg det er lige i overkanten...

• #15   28. dec 2010 Ellers skal du prøve noget der hedder HF, Holbæk forsikring.
    dem har jeg lige skiftet til efter jeg købte ny bil.

Jeg har lige købt en 2009, Seat Leon Cupra Van. 2.0 turbo med 240 HK. den ville GF nemlig ikke kasko forsikre fordi den var for hurtig, men de tog med glæde min Yamaha R1 motorcykel, hahahhaa, giver ingen mening men ok.

De fleste selskaber jeg ringede til var mellem 40 og 50.000,- om året for kasko på min Cupra. Så fik jeg fat i HF forsikring, den snupper de altså for 16.800,- om året med kasko. dog skal man tegne en indbo's forsikring til 11-1200,- tror jeg det var.

Alka sagde at jeg ikke kunne bruge respekt for fart til noget hvis jeg tog kurset. og har så efterfølgende hørt det kun gælder op til enten 2.0 liter eller 150 HK. så måske du kan bruge Alka til din ?

ellers prøv at hør HF ad.

• #17   28. dec 2010 Andreas K: det med det kursus der er vist kommet en masse regler. der må heller ikke være ekstra udstyr for mere end 30.000 menere jeg det var og det er med effekt lak osv.

• #18   28. dec 2010 Tak for alle de svar.

Jeg skiftede fra ETU til GF forsikring da jeg købte min picasso fordi jeg vidste at efter 3 års skadefri kørsel, bliver man elitebillist.
    Men jeg synes bare den regning her er ekstrem høj. Jeg ved godt der ikke er nogen forskel på om man har kørt 0 år, eller 2 år, man går stadig bare under kategorien "nybillist".

Jeg bed mærke i det du, Andreas K, skriver længere oppe omkring din golf. Jeg havde nemlig min tidligere Polo 6N 16v forsikret hos GF til samme præmie som dig, 5400,-

Men deres undskyldning er at prisen er så høj pga vægten på bilen.
    Synes bare stadig det lyder mega højt.

Det skal siges jeg bor i Herning(Midtjylland)

• #19   28. dec 2010 Morten M : min golf vejer 1300 kg, er det ikke ca. det samme som din Picasso ? og min har træk, det ville de jo også have lidt ekstra for, når jeg jo helt sikkert var mongol til at køre med trailer. skal aldrig bruge det andet end 1-2 gange 4km til genbrugs pladsen. men ok, det koster. kan bare ikke forstå din er dyrere, når du er fleres års kørsel, vi er lige gamle, og jeg er 100% sikker på dit postnummer er en del billigere end mit smiley så skal det være udelukkende pga. din har større volumen end min på 1.8 liter, men min er stadig en GTI osv.

Morten D : Jeg syntes helt sikkert ikke cupra er et dårligt eksempel. men den pris Morten M har fået ( 7000 i ansvar ) skal han da regne med noget i omegnen af det samme jeg skal give i kasko på min Cupra, hvis han vil have kasko på hans Picasso f.eks. og så er det da klart at se at prisen er alt for høj.

• #20   28. dec 2010 Søren S : ja jeg har godt hørt alt muligt fis med regler osv. 30.000 i ekstra udstyr kommer man jo ikke langt for efterhånden. og alt muligt med motor størrelse osv.

• #21   28. dec 2010 ja de går efter vægt..

• Kristoffer  B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    okt 2003

Følger: 1 Emner: 89 Svar: 316
    #22   28. dec 2010 Jeg er 26 og har en gammel carina e 2,0 fra 95. Har også hus osv. Er elite hos gf og må altså slippe 4500kr om året for den gamle potte. Havde en altea 2.0tdi før og den stod i 8500kr hos gf. Så jeg sys du har en fair nok pris der.

• #23   28. dec 2010 Men prøv at ring rundt, det må kunne gøres billigere. evt. giv HF et forsøg.

• #25   28. dec 2010 det var jo sådan set bare det jeg mente smiley
    med 7000 i ren ansvar skal han i hvert fald gange med to, hvis nu han ville have kasko. og lad os sige 14.000 for kasko på en Picasso og 16.800,- for mig på en cupra, som både er lidt vildere, men også væsentlig dyrere og erstatte for selskabet, hænger jo SLET ikke sammen.

Morten M er jo på papiret en bedre billist end jeg, og hans postnummer gør også at risikoen for sammenstød er mindre, i hvert fald på papiret smiley
    det var sådan set det eneste jeg mente med det.

• #26   28. dec 2010 ja hvis man har alka, og respekt for fart, så må man maks have enten 2.0 eller 150 heste.
    hvis man vælger at forsikre en bil OVER 2.0 eller 150 heste, så "virker" det respekt for fart ikk.
    men derfor er det stadig muligt at forsikre en hurtig bil til fornuftige penge.
    fx før jeg købte in focus, havde jeg kig på en subaru impreza gt turbo, og den skulle jeg give 9600 kr. for om året MED fuld kasko, falck vejhjælp osv. og det er UDEN respekt for fart fordi den overstiger de regler med 150 heste.

• #28   28. dec 2010 Morten D : jamen jeg er bare dårlig til at formulere mig, desuden skal jo jo vide hvad jeg mener ikke hvad jeg skriver smiley hehe.
    men på min Golf til 5800 i ansvar, ville den stige til 12.300,- hvis der skulle kasko på. så 2500,- i dit tilfælde er ikke ret meget på så dyr en bil, kontra min gamle golf.

så nu satte jeg det bare i perspektiv i forhold til hvad GF's priser stiger med fra ansvar til kasko.

Dr. Love : Alka ville have 26.000 for min cupra med 15.000km og de ville også have sådan en snot boks i min. GLEM det.

giver 16.800,- om året med fri km og det hele, uden nogen boks.

• #29   28. dec 2010 morten D: jeg var 22 dengang og havde kørt i 4 år. ( på papiret 6 år, da jeg har respekt for fart) er 23 nu. så ved ikk om prisen er anderledes nu.
    men ja nu du snakker om den boks, så ville de oz have en i den subaru. så forsikring på 9600 og den boks til 5-6000. så det er ca 15.000-16.000 det første år.

Kommentér på:
Forsikring.. Pris? - Har kørt 2 år.

Annonce