{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Partikel filter ??
  • #4   29. dec 2010 også hvis man ikke kan få en partikel filter på den ???

    det drejer sig om en E30 diesel... efter hvad skat siger koster den 2210 hvert halve år men kan ikke rigtig finde ud af det med filter bøden ?


  • #6   29. dec 2010 av av av smiley

  • #7   29. dec 2010 Det begyndte først at være standard generelt omkring 2008-modellerne, der er nogle der har det tidligere, men flere fik det i 2008.

    Men afgiften gælder alle dieselbiler uden partikelfilter på hvide plader, varebiler er undtaget hvis de er indregistreret før marts 2009.

    Men ja, det er 1000 kr/år oveni, hvor afgiften på hvide plader ofte er meget dyr i forvejen på de ældre biler...


  • #8   30. dec 2010 Brian D: min 406 fra 2002, har partikelfilter.. og det koster en røv af en jæger for at få et nyt filter

  • #9   30. dec 2010
    G40 Power V >> Jeg skrev også at der er nogle der har det tidligere, men det blev almindeligt efter 2008, før det var det som regel tilvalg.
    Og ja, det koster en bondegård og få skiftet og endnu mere at få eftermonteret.


  • #10   30. dec 2010 Partikelfilter er roden til alt ondt og bunker af problemer på dieselbilerne jeg ville hellere betale de 500kr halv årligt ende have det døje. Det som undre mig er dem der renser og brænder overmættede filtre rene specielt på lastbiler busser mv. Alt sod og partikler bliver blæst ud og suget direkte ud i det fri? hvad var pointen så ved at have dem på bilerne har set flere af de maskiner med fri udsivning.

  • #11   30. dec 2010 B4ndit: det skal bare lyde så fornemt med sådan et filter og ikk en skid andet

Kommentér på:
Partikel filter ??

Annonce