Ang. privat salg af bil. {{forumTopicSubject}}
Godaften alle.
Jeg har søgt lidt rundt på nettet, og i forum. Men er stadig ikke 100 % sikker.
Hvis jeg har en bil tilsalg, og en køber kommer. Hvordan er den sikreste fremgangsmåde så?
En slutseddel, med informationer, køber/sælger og underskifter.
Så har jeg forstået at køber skal have et forsikringsbevis med, og man så udfylder registringspapirerne med købers navn.
Jeg kan så køre op og omregistrere den til at stå i købers navn, og en ny reg.attest bliver sendt til køber. Men hvad gør jeg med den original attest med mit navn, under handlen? Og skal køber bare køre fra stedet kun med slutseddel, og altså ingen form for reg. attest?
Mvh
aug 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 2.121
dette sys jeg er den sikreste måde gøre det på .. så du sikker på ingen kører i dit navn uden omreg til tiden osv osv .. og du sikker på have noget på hvem der har købt bilen hvis der sku ske noget
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 474
maj 2007
Følger: 52 Følgere: 51 Biler: 5 Emner: 165 Svar: 427
Efterfølgende kører jeg så ned og omregistrere bilen til at stå i hans navn, og den nye reg. attest bliver sendt til ham med posten.
Hvad gør jeg med den gamle? Skal den bare smides væk?
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 260
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 49 Svar: 292
Faldt lige over det her inden jeg kom herind.. Det kan være du kan få lidt inspiration der
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 6 Emner: 5 Svar: 459
Det samme gør jeg når jeg køber privat, vil de ikke være med til det, så vil jeg ikke købe eller sælge.
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 6 Emner: 5 Svar: 459
Ja det kan godt være du mener det er den mest firkantade måde at gøre det på, men det tager 30 min og så er alt papir lavet og man er sikker på der ikke er nogen der bliver snydt.
Men du har sikkert en mere smart og sikker måde at gøre det på, må vi høre.
Ang. privat salg af bil.