{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. privat salg
  • #1   18. mar 2011 ja det er sikrest

• #2   18. mar 2011 Omregistrerer med det samme, det er mest sikkert. Eller sig til ham du afmelder pladerne dagen efter.

• #3   18. mar 2011 Det er også det jeg har sagt til folk, når de har haft ringet, men det virker som om at det virkelig kommer bag på dem og så er de pludselig ikke så interesseret i bilen alligevel.

• #4   18. mar 2011 jeg plejer at sige til folk at jeg omregistrere så jeg sikker på deet bliver gjord

• #5   18. mar 2011 Tror der er mange der køber biler for så at kunne køre "gratis" i det korte stykke tid, forsikringsmæssigt. er i hvert fald min erfaring

• #6   18. mar 2011 Plejer at lave en købsaftale som man plejer. Når han så er kørt ringer jeg til forsikringen og siger bilen er solgt idag!

Så er min sti sku ren.

• #7   18. mar 2011 Martin B: Jamen kan man godt det, uden at køberen er med?

• #8   18. mar 2011 Kasper D: Det er også lidt min opfattelse...

• #9   18. mar 2011 Dem der så ikke er interesseret er dem der ville ha fortsat med at køre i DIT navn i lang tid, mege useriøst!
    Få fat i en seddel til omreg af bilen, få de 380,- og et forsikringsbevis, og gå selv på Skat og få det fixet!

• #10   18. mar 2011 Køber har tre uger til at omreg. Basta

• #11   18. mar 2011 xxx X:

Ja, men man kan jo godt lave en aftale med ham, og sige du har i morgen til at omregistrerer, for der afmelder jeg den.
    Hvis han ikke går med til det, så er det nok fordi han evt bare vil køre rundt i den gratis. Ellers skal han fandeme have en god grund.

• #12   18. mar 2011 Ja laver også bare en slutsedl fra FDM og så er der 3 uger til at ordne skittet i. De to gange ud af 25 biler eller noget er bilen bare afmeldt forsikring efter 3 uger og politiet reg bilen som uden forsikring. Bliver ny ejer så stoppet tager de pladerne.

Ud over dette undgår du p-bøder med en slutsedl med dato osv.

• #13   18. mar 2011 Du hæfter selv for P bøder og andet han laver, hastigheds blitz osv, det kan blive meget bøvlet. Hellere omreg på stedet, hvis ikke de vil det så glem dem bare!
    Tag også gerne et foto af dem og deres bil samt af køber der holder sit kørekort op, gør jeg altid!

• #14   18. mar 2011 Tak for de hurtige svar, drenger! Jeg får bare bilen omregistreret med det samme med køber. Det er vidst langt det nemmeste.

• #15   18. mar 2011 Nu har jeg haft købt to biler, begge er hentet i weekend, og mandag morgen har jeg ringet til forsikringen og fået dem omreg..

• #16   18. mar 2011 Så længe du har købers underskrift på en slutseddel så kan du afmelde køretøjets forsikring, efter den aftalte tid til at omregistrere, hos skat.

Du skal bare udfylde en formular og vedlægge en kopi af slutseddel også er bilens forsikring afmeldt, nemt og smertefrit har selv prøvet det en enkelt gang.

• #17   18. mar 2011 Du hæfter da ikke for en skid hvis du har en slutseddel der beviser du har solgt bilen.

Har selv fået en fartbøde fra en fotofælde med et fint billed af køber, et opkald til politiet også var det løst

• #18   18. mar 2011 Det nemmeste er at omregistrere sammen, men jeg plejer at få fat i omregistreringspapirerne, og så få dem underskrevet, sammen med en slutseddel, og så tilbyde at slå halv skade om omregistreringen. Således kan jeg selv gøre det om mandagen. Man skal lige høre hvilket forsikringsselskab de har, hvis ikke de har forsikringsbevis med. Eventuelt kan man hente en ved en bilforhandler, men så vidt jeg husker skal alle oplysninger bare udfyldes på forsikringsbeviset (cpr, navn, adresse osv.), så jeg tror man klarer den lille del uden underskrift.

Men omregistrer den sammen, hvis i har muligheden. Ellers sørg for selv at gøre det, hvis det kan lade sig gøre. Men det vigtigste er en slutseddel, med navn, adresse, cpr og kørekortnummer. Samt telefonnummer, så man kan komme i kontakt med dem. Så kan man altid få bilen afmeldt.

• #19   18. mar 2011 Du behøver ikke vedlægge en kopi for at få afmeldt forsikringen, for når du afmelder forsikringen er køber stadigvæk dækket af sælgers forsikring de første 3 uger.

• #20   18. mar 2011 lav en slutseddel med dato osv. gerne en FDM slutseddel, så har du din ryg fri, kommer der bøder eller andet viser du dem bare en kopi af den så kan de pænt smutte igen, efter 3 uger går du ned til skat og afmelder bilen hvis den ikke er afmeldt/omreg. har selv lige været turen igennem med en herinde fra..

• #21   18. mar 2011 Kennet L: Lige præcis.. også sådan jeg plejer at gøre.. En god slutseddel, og der er intet at kommer efter, hvis der skulle ske ting og sager efter købsdato.. Og så er det bare at tvangsafmelde efter 3 uger hvis køber ikke har omregistreret..

• #22   19. mar 2011 Nej, omreg på stedet, det eneste der virker 100%!
    Google, FDM og slutseddel..............

• #23   19. mar 2011 Allan

hvorfor mener du så ikke at slutseddel virker 100%?

• #24   20. mar 2011 Fordi folk ligger og kører rundt i sælgers navn, P bøder og bllitz bliver sendt til dig, du skal til at sende kopier af slutseddel ind osv! Når folk IKKE vil købe pga den skal omreg med det samme er det sgu da fordi de ikke har rent mel i posen!

• #25   20. mar 2011 Engang meldte jeg en plade efterlyst, pga manglende omreg, polisen sagde at jeg bare måtte hente den selv!!!! I Voldsmose, ja tak! Men gik på forsikringen og opsagde den, de meldte den så af på motorkontoret! Heldigvis ingen bøder fra den kant!

• #26   20. mar 2011 Allan R

ja man skal sende slutseddel ind osv. men derfor hænger man jo stadig ikke på noget, altså virker det fint med en slutseddel!

• #27   20. mar 2011 ligesom Allan skriver, så plejer vi at sige at de skal have forsikringsbevis med, eller spørger hvilket selskab de vil have (skal ingen underskrift på, så kan selv udfylde det bagefter) og så har jeg reg papir liggende, som køber udfylder og så beholder jeg reg attest omregistrer selv bilen. Har da prøvet at sælge til et ældre ægtepar der ikke var glade for ikke at få papirene med, men sådan er det bare.. Har prøvet at sælge en bil der ikke blev omreg og bøvlede med politi og forsikring i et halvt år, før pladerne endelig blev nuppet

• #28   20. mar 2011 Politiet møder op ude ved dig, Europark og mange andre P firmaer skriver til dig. Omreg på dagen, så er der ingen bøvl!
    Jeg skal køre 25 km for at sende noget til polisen eller andre, og det gider jeg ikke!
    Jeg skal køre km 75 for at få prøveplader, det gider jeg heller ikke, men nogen gange skal man jo gøre det!

• #29   20. mar 2011 ligesom Allan skriver, så plejer vi at sige at de skal have forsikringsbevis med, eller spørger hvilket selskab de vil have (skal ingen underskrift på, så kan selv udfylde det bagefter) og så har jeg reg papir liggende, som køber udfylder og så beholder jeg reg attest omregistrer selv bilen. Har da prøvet at sælge til et ældre ægtepar der ikke var glade for ikke at få papirene med, men sådan er det bare.. Har prøvet at sælge en bil der ikke blev omreg og bøvlede med politi og forsikring i et halvt år, før pladerne endelig blev nuppet

Kommentér på:
Ang. privat salg

Annonce