{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW E46 motoren bliver varm?!
  • #1   20. jan 2011 er der varme i kabine hvis den står i tomgang?

Evt har du tævet den på kold motor?

• #2   20. jan 2011 Nej, der er slet ingen varme. Kun meget lidt.
    Og nej, har ikk tæret den. Har lige fået skiftet toppakning.

• #3   20. jan 2011 måske vandpumpen der er defekt...

• #4   20. jan 2011 Vandpumpen er tjekket og fejler ikk noget smiley

• #5   20. jan 2011 som helle skriver, din vandpumpe, kunne godt være skovlhjulet der er færdig hvis det er det fra nyt af eller et originalt bmw da de er med plastikskovl. Få en fra koed eller schmiedmann det er med skovl af aluminium. Samtidig af den ikke køler noget kunne være viskosekoblingen som du skal have af så vidt jeg husker alligevel. denne kan du teste ved og se om du kan stoppe din kølerblæser med en sammenfoldet avis. den må ikke have nemt ved og stoppe. når den får lidt omdrejninger.

• #6   20. jan 2011 Jeg har prøvet at dreje på pumpen fra begge sider og den ser ud til at virke fint. Blæseren starter kun nogle gange, det er meget sjældent.

• #7   20. jan 2011 Koed har dem også kun med plastik skovlhjul

• #8   20. jan 2011 smider den returvand op i din ekspansionsbeholder når du giver lidt omdrejninger ud fra motoren af så du kan se ned i den selvfølgelig? hvis den ikke gør så virker din pumpe nemlig ikke.

• #9   20. jan 2011 Defekt skovlhjul på vandpumpen

• #10   20. jan 2011 Ja, den begynder at koge over, så pumpen må virke fint. Kan problemet være, fordi den ikke er luftet ordentligt ud eller temp. måler er defekt?

• #11   20. jan 2011 Skovlhjulet som sagt fejler ikk noget

• #12   20. jan 2011 hvis den koger over så sender den kompression i kølevandet og så er det normalt enten toppakning eller blokken der er noget galt med. Nej ud fra det kan du ikke regne med den virker som den skal.

Den kan godt være en udluftning der ikke er lavet godt nok. Evt hæv snuden på en donkraft så meget som muligt, og lad bilen stå i tomgang og så udluft den igen. Nu fungere det som et waterpass og evt luft vil søge mod det højeste punkt som så gerne skulle være din beholder. der skal komme kun vand ud af skruen ikke kun lidt af gangen. evt giv den lidt omdrejninger imens så vandpumpen arbejder. Virker dette ikke så skal vandpumpen ud og tjekkes.

• #13   20. jan 2011 Toppakningen er lige blevet skiftet her i går så regner ikke med at det er den. Vil selvfølgelig prøve at løfte fronten op og se om den ikke kan luftes bedre ud.

Vi har prøvet med tryktest og den falder meget lidt i tryk, ca.0,1 bar. Kan det være grunden til luftbobler og høj motortemperatur?

• #14   20. jan 2011 Skulle jeg ikke mene det er såvidt jeg forstår mig på de bimmere.

Men lyder meget mærkeligt for kompression i kølervandet er aldrig et godt tegn når først det mest almindelige er udelukket.

• #15   20. jan 2011 Det lyder også mærkeligt med kompressionen i vandet. Har kigget efter utætheder, og intet kan ses! Den ryger hellere ikk ved starte med tryk på så ved snart ikke hva det kan være smiley

• #16   20. jan 2011 min gamle motor i min e34 var der heller intet og se på men den lavede samme nummer som din og efter og have skiftet termostat, vandpumpe osv osv så blev den testet og flækket blok var dommen.

• #17   20. jan 2011 Kæft hvor nedern alligevel! Har nemlig selv skiftet alle mulige ting og lortet vil bare ikk virke smiley Men hvordan tjekker man blokken for utætheder uden at skille for meget af? Hva gjorde du med din?

• #18   20. jan 2011 nu har m52 motoren jo et problem med at topbolte går løse, dvs de kværner gevind i alublokken, .. det ses tit på dem... kan være du ikke kan spænde toppen rigtigt det er specielt hvis den har været skilt ad mange gange.

• #19   20. jan 2011 hehe det jeg gjode med min var simpelt, jeg hentede en tysk bil og smed motoren over i fra den hehe. Den gamle havde gået 402.000 allligevel så den havde gjort det godt.

• #20   20. jan 2011 HPF > seriøst har intet til over for dine indlæg, du kan sku da ikke tjekke din vandpumpe ved at dreje den frem og tilbage, skovlhjulet på de vandpumpe går løse for et godt ord.. og hvordan kan du se det ja vandet cirkulere ikke, det gør muligvis under forskellige belastninger fordi der kommer så meget tryk på vandet at det kan presse skovlhjulet så det køre med rundt periodisk.. jeg har set de mest mystiske ting med de vandpumper..

men for helvede det tager 2 min at kigge ned i køleren og se om vandet cirkulere, og det tager ca ligeså lang tid at udlufte den.. og se at vandet begynder at cirkulere...

så hvis du har forstand på toppakninger og selv skruer i din bil kan du vel for fanden også lave en diagnose på en vandpumpe, eller udlufte et kølersystem..

det er sku da sørgeligt

• #21   20. jan 2011 og du siger den begynder at koge over så Pumpen må virke fint ?

du har da bare styr på det..

• #22   21. jan 2011 Det samme sket for min motor, topboltene har trukket gevindet op fra blokken. Vi fik lavet nyt gevind i alle huller så det skulle gerne holde nu.

Nu må jeg prøve at tjekke pumpen igen... så må håbe at det er den der er galt med..

• #23   21. jan 2011 hvis det er den så køb en ved schmiedmann de er med skovlhjul af alu

• ibrahim K
    ibrahim K Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #24   1. okt 2014 Hej er der nogen der ved når bilen er varm der kommer også varm luft fra kabinen men blæser virker ikke har tjekket alle føler på bilen der er 3 stykker når du sætter strøm til blæseren virker den har også tjekket stikket på bilen der er også strøm hvad kan det være

Kommentér på:
BMW E46 motoren bliver varm?!

Annonce