{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.660 visninger | Oprettet:

Svindel med bilsalg {{forumTopicSubject}}

Jeg satte min bil til salg på dba igår, straks får jeg to mail på engelsk at de begge er meget int. I min bil men at de desværre lige er i udlandet. Men de vil begge gerne betale med paypal og så sende en til at afhente bilen. Jeg er udemærket godt klar over at det er svindlere der er på spil. Men hvad får de ud af det, er det for at forsøge at hacke min pay pal konto? Jeg mener jo bare at pay pal er ok sikkert at handle med, og hvis jeg logger rigtigt ind og ikke gennem et link fra dem, og pengene kommer, så burde det vel ikke kunne gå galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svindel med bilsalg
  • #1   23. jan 2011 slet mail en omgående

• #2   23. jan 2011 Her er en af de mails den ene skrev. Lidt sjovt at han ikke vil have en adresse så han kan hente bilen hehe. Hello

how i wish to come and view what am buying from you.but am currently out of state....i'm a engineer who's on a ship right now at Sarawak......I would want you to know that i will be paying via  PayPal and i would pay the paypal transfer charges too...due to the distance as i'm in Sarawak presently...I want you to provide me with the following information for me to proceed with the Payment...

Name
    Your PayPal e-Mail Address :
    Amount
    Phone Number

I would like you to know that after i make the payment i would tell my Private Courier Service to come and pick it up at your address once you receive the payment into your PayPal account.
    Have a nice day.

Shauqie.

> Subject: Car
    > From: peterespersen18@gmail.com
    > Date: Sun, 23 Jan 2011 13:53:16 +0100
    > To: shauqieahmad@live.co.uk
    >
    >
    > Its in a mint condition, allmost A's new.
    >
    > Peter
    > Sendt fra min iPhone

• #3   23. jan 2011 Glem dem og kom videre,,,

Min din pay-pal konto er jo din mailadresse, og den har de vel også via. dba.. så er lidt i tvivl hvordan de skulle kunne hacke din paypal og bruge den med mindre du har masser af penge derinde... til at stå altså.....

• #4   23. jan 2011 Den mailadresse jeg bruger til at pay pal er ikke den samme, så der burde jo ikke kunne ske noget. Jamen selv om de sender penge, og der faktisk ikke er nogen, hvad får de så ud af det. ?

• #5   23. jan 2011 Jeg kan nu nemt glemme dem og komme videre, jeg syntes bare det er interessant at finde ud af hvad der sker, og evt. Advare andre mod dem. Jeg er ret overbevist om at det er østeruopæiske svindlere, sikkert fra Rumænien.

• #6   23. jan 2011 Du kan jo være fræk og skrive tilbage og spørge ham om, hvorfor han ikke bare kan overfører penge til ham som kommer og henter bilen, så kan han give dig dem kontanter.. smiley

• #7   23. jan 2011 Jeg synes da at det mest mærkelige er, at det er en englænder/engelsk talende person der kigger efter bil på dba?

• #8   23. jan 2011 prøv smiley og vis de penge så kommer. så få dem hævet og kør´bilen et sted hen hvor o aftaler og mødes... ikke ved dig selv. smiley

• #9   23. jan 2011 Hvad er det for en bil og hvad koster den ?

• #10   23. jan 2011 De kan ikke sende penge uden at der er nogen,, så længe du får dine kvitteringer fra pay-pal....det er netop derfor man også bruger pay-pal, og tit står pengene over indtil paypal har dækning for dem..... for pengene skal overføres et sted fra, evt. modpartens bankkonto og er der ingen penge så er der heller ingen dækning...

Så den med at sende penge beror nok sikkert på en eller flere klovne der ikke har haft overblik over hvad de laver, og så kommer til den konklusion at der ingen peng er,,, for man kan ikke bare trækk dem tilbage, med mindre at det er købt via paypal på et stjålet kreditkort, men derfor sikrer pay-pal sig jo at pengene kommer,,,, og hvis folk i mellemtiden har udleveret det de sælger og det så kommer en meddelslse fra Pay-pal eller lign, så er løbet jo kørt....

Men paypal udleverer jo ikke dine kontooplysninger og man kan jo selv sætte en beløbsgrænse for træk eller udbetalinger på denne konto...

Og mener at kunne huske at pay-pal i danmark bruger Danske Bank til deres transaktioner....

Men henvendelsen er en fis i en hornlygte for ham der kommer efter bilen kan jo bare betale dig i cool cash...

• #11   23. jan 2011 de sætter for mange penge ind på din konto derefter ber de dig om at tilbagefører beløbet til dem . det beløb de har overført til dig er dæknings løst .så har du pludselig haft penge op af lommen

• #12   23. jan 2011 det er nogen forpulede nigera møgsvin der prøver på at tage røven på dig, send dem en sviner mail plejer jeg at gøre så høre man ikke mere

• #13   23. jan 2011 Og det eneste SHIP han er Enginer på , er et Pirat skib syd for somaila

• #14   23. jan 2011 DETTE ER NETOP ÅRSAGEN TIL

at det bør være omvendt med SALGS annoncer, som i gamle dage da DBA var mere end 5 potter pis værd.

KØBEREN Betaler for at se de annoncer han er Intr. i , fremfor Sælgeren skal betale for at blive kn¤¤¤¤ i R¤¤¤¤ af udenlandske svindlere, m.m. Så slipper man for alle de sindsyge pisse useriøse købere.. og får et mere seriøst SITE som i gamle dage,.. altså for helvede der var da intet større end at få fat i Den blå avis, hver torsdag morgen kl 06.00 og ringe rundt

• #15   23. jan 2011 B4NDIT

Ja det er en saga blot.... desværre.....

• #16   23. jan 2011 Ja lidt sjovt at man vil have en bil fra dk når man bor i uk, og arbejder i malaysia. Der ringer alarm klokken allerede smiley
    jeg tror stefan har ret. Det var sådan de gjorde med de dækningsløse checks de brugte før.

Det er rystende som de finder på nye ting hele tiden. Nogen der så programmet på tv2 for noget tid siden med rumænere der boede i store slotte, betalt for penge stjålet fra europære.. RYSTENDE!!

• #17   23. jan 2011 B4NDIT : Helt enig. Man kunne stå i kø uden for shell torsdag morgen, og sikke nogle handler man kunne lave dengang smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #18   23. jan 2011 Kan da forklare det en gang til nu du ikk gider søger i forum eller på det fine Google.

Køber sætter penge ind uden fusk ! En anden henter bilen stadig ingen fusk ! Køber siger så han aldrig har hentet bilen og dermed kan han køre en sag og få pengene trukket hjem igen og du står uden bil eller penge !

Netop derfor han ikk selv kommer og henter bilen ! Og tænk sig hvorfor skulle han købe en bil i Danmark og hvorfor lige din bil . Hvad fanden skal han overhovedet bruge en bil til når han nu altid er ude og sejle . =)

Det korte af det lange er det er FUSK =)

• #19   23. jan 2011 Casper K

Ja goggle er da guld værd,, hehe, men hvad skal vi så med BG.. hvis man kan google alt.. på goggle får man desværre ikke en debat igang og kan kommentere hvis man har behov for det, så det er jo nok en af grundene til at BG bruges så meget,, for ellers kunne man jo bare google alt... hehe

Nogel kander det dovernskab, andre kander det noget andet ikk ???

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#20   23. jan 2011 heidi M Hvorfor så ikk tjekke efter alligevel istedet for at stille det samme spørgsmål 300 gange ! Der er oprettet utallige emner omkring lige dette emne både herinde samt mange andre steder på nettet !

Men igen det hele burde jo være logik at man bare sletter mailen og slet ikk behøvede at spørge ! =)

• #21   23. jan 2011 Jeg vidste jo godt at det er svindel fra starten, det var kun for at få en hyggelig snak igang. Men det er jo folk som dig der ødelægger det Casper.
    Jeg har tjekket alt om pay pal og svindel på Google.
    Er helt enig med heidi.

• #22   23. jan 2011 B4NDIT:
    Well said! Lige præcis! Kan huske min far ALTID gik ned på biblioteket hver torsdag for at kigge den blå avis igennem...

Det var også meget mere seriøst dengang interesserede købere selv skulle betale for at se et tlf.nummer til sælgeren. Så ved man de er interesseret, ikke det pis som idag.

Havde det samme problem med en Nigerianer der ville have en computer jeg satte til salg... Det var en falsk paypal-konto

• #23   23. jan 2011 Casper K

Ja det er jo lidt det samme som de 300 spørgsmål om ET mål, undervogn, og alle de andre ting,,,
    Noget skal det jo være... men det var nu ogsp en kommentar, du ikke skal ligge så meget i,,,
    Men undrer mig ofte over at folk altid henviser til google, ved næsten alt hvad der bliver spurgt om,, og det kan undre mig at man gidder blive ved mmed at gentage orden google i næste alle tråde herinde.. men igen så er et tastt ord jo læsestof.... gnæk

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#24   23. jan 2011 Og jeg startede oss med at forklare dig hvordan de laver nummeret . Men den sprang i pænt over . Du stilte et spørgsmål ergo tror jeg ikk på du faktisk ved hvordan de gør det men kun at det er svindel på den ene eller anden måde.

At du mener jeg ødelægger det for dig ved faktisk at svare dig på dit spørgsmål siger da mere om dig end om mig !

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#25   23. jan 2011 heidi M Gider du ikk lige slå stavekontrollen til? Ved godt den med google kommer tit . Men nogen gange er den skam oss berettiget ! Men gav jo stadig svar på det alligevel ikk !

• #26   23. jan 2011 Casper K

Nu ikke personlig, du kan da godt læse hvad hun skriver alligevel....

Men til den med den blå avis om torsdagen så er der til gengæld en fordel....

Nemlig at alle udlændingene ikke ringer torsdag morgen klokken 1 halv to og spørger om en sidste pris på bilen,, for det var da en af de eneste ulemper den trykte avis havde på et bilsalg...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#27   23. jan 2011 Dan . kunne læse det efter 10-12 forsøg ! Ærligt hehe =) Ihvertfald for lige at få den rigtige mening ud af det =)

• #28   23. jan 2011 Casper: du ødelægger heller ikke noget, men syntes bare der er en nagativ holdning fra dig, hvis man ikke er int. I et emne, hvorfor så skrive.? Jeg syntes løvrigt at det var en ok forklaring du kom med.

Dan: ja det er rigtigt, havde faktisk helt glemt det:-)

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#29   23. jan 2011 Peter E . Går netop kun ind på emner jeg vil vide noget om eller ved noget om !

I dit forrige indlæg skriver du jeg ødelægger noget og nu gør jeg ikk ! Nu må du da lige !

Skide være med det ! Tag nu ikk det Google-svar så tungt . De få gange jeg skriver det svare jeg alligevel altid samtidigt =)

Men det er hele ideen med Pay-Pal at du netop kan få dine penge igen hvis en sælger snyder dig =) Og det er skide smart for ærlige mennesker, men som med alt andet i verdenen er der nogen der vil udnytte og snyde folk altid !

• #30   23. jan 2011 Nicolia J

Hvis du en gang mere skyder med skarpt efter andre får du altså en udstemme....

Du har i flere tråde svinet bla. Heidi til, og i denne skriver hun nøjagtigt det samme som dig, og alligevel sviner du hende til...

Der er altså et regelsæt for opførsel herinde, og den har du da overskredet flere gange idag....

Nej sorry det var iikke en trussel... den er sendt....

• #31   23. jan 2011 Nicolai J

Det er ikke tråden jeg snakker om men din opførsel overfor bla. kvinder især.

Den tråd du henviser til er heller ikke den eneste hvor du bla. er på nakken af kvinder.

Men udstemmer er sendt pga. din generelle opførsel.

Det skal nu heller ikke ødeligge denne tråd,,, så måske du skulle oprette din egen kvindehadetråd.... ja og så mig nu kan jeg konstatere. ;-(

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#32   23. jan 2011 Nikolai J Du får sku en INDstemme fra mig ....

• #33   23. jan 2011 Ja vi må se hvad det hjælper .. Altså til nicolai...

Kommentér på:
Svindel med bilsalg

Annonce