{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Første bil -forhandler eller privat? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart købe min første bil, og har kigget lidt på en Toyota Corolla E10. Enten en 1,3 eller en 1,6 liters. Vil gerne have en GSI model, da den har lidt mere udstyr. Men ofte forbinder jeg dem (gsi udgaven)med nogle gaderacere der bare bliver smadret af unge bilister?

Derfor har jeg overvejet at købe den fra en brugtvognsforhandler. Men hvad siger I?
Kan man godt stole folk privat eller ville i hellere anbefale mig at lede rundt efter den fra en forhandler?
Det er fordi jeg skal beholde den i 4 år ca inden den bliver skiftet ud smiley

Håber I kan hjælpe mig, MVh Troels.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første bil -forhandler eller privat?
  • #1   25. jan 2011 Meld dig ind i FDM, og køb ved forhandler og kræv en FDM attest.... det vil være det sikreste for dig hvis du ingen erfaring har....

• #2   25. jan 2011 købte min første bil ved forhandler. så kan man klage hvis der er defekter smiley

• #3   25. jan 2011 du kan også sagtens blive '' snydt '' ved forhandler..

jeg tror det er hip som hap om det er forhandler eller privat..

• #4   25. jan 2011 Kig efter rust i skærmene.. Især de bagerste smiley

• #5   25. jan 2011 Hvis man vil undgå at blive snydt så er det sikreste da en splinterny bil.

• #6   25. jan 2011 Købte min privat, 1.3 XLI havde kørt 88.000 med service bog, den kør bare fint smiley

så endten bare sæt din søgning til max 90.000 km og sørg for der er service bog, brugte et par måneder på at finde en med så lav km tal, men det er det værd smiley

• #7   25. jan 2011 Lasse G

Ja hvis man ikke sikre sig selv.. derfor er en FDM attest en god ting, for så bliver man ikke snydt...

Men at handle ved en privat er da helt hen i hegnet hvis man ikke har erfaring på nogen områder, i hvad man skal se efter... For det er sådan at hvis man bare har sit kørekort har man sikkert ikke den korekte viden der skal til...

Det har bla. FDM og hvis man får sin bil testet inden handel, så skal tingene jo rettes inden køb og levering af bilen, derfor er det jo netop en test, og den får du sjældent en privat til at få udført og følge attestet 100%

Og ja man kan blive snydt med alt... men man kan minimere sine chancer for at blive snydt...

• #8   25. jan 2011 Så kan det være man skulle kigge efter den hos en forhandler eller hos en privat ved en gamle mand smiley

Men hvor stor er forskellen på en 1,3 liters og en 1,6 liters?
    Men ja, jeg vil kigge smiley

Men tak for hjælpen!

• #9   25. jan 2011 min 1.3 render 0-100 på 11 sekunder og går 180 på toppen, det fint til mig, den er hurgtig i forhold til andre 1.3'er, og den går 14 kml,

og er faktisk glad for den ik kan køre hurgtigere, har hang til fart smiley

• #10   25. jan 2011 Ved privat køb, så tag en kammerat med der har forstand på det...

• #11   27. jan 2011 Alex L

Man har 2 års reklamationsret på en brugt bil, men ikke nødvendigvis garanti, da det er noget forhandleren bestemmer...

Garanti er noget du kan få på en forholdsvis ny bil, men ikke på billige biler eller ældre modeller...

Men tror ikke du få en forhandler til at give et halvt års garanti på eksempelvis en 20 år gammel bil, og til en billig pris....

• #12   27. jan 2011 Nu er det jo sådan at garanti og reklamationsret bliver holdt op imod hvad man kunne forvente af en bil til den pris. Hvis du køber en gammel balje til 6000 kr kan du ikke bare få alvet alt over garantien i 6 mdr. Jeg ville alliere mig med en der har forstand på biler, finde en privat bil med fornuftigt km.tal og allerhelst fuld servicebog. Skulle der gå et eller andet i stykker har du en relativt stor besparelse at reparere for. Det er vigtigt at bilen står original og ikke er gejlet og sænket osv. Er den det skal du bare kigge videre, men en velholdt, privat bil der er passet og undervognsbehandlet af samme ejer i mange år er det billigste og bedste. det er faktisk lige før det er at foretrække fordi hos forhandleren kender du ikke bilens historie.

Kommentér på:
Første bil -forhandler eller privat?

Annonce