{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.542 visninger | Oprettet:

Smart Fortwo - udenfor by og langture {{forumTopicSubject}}

Spørger sikkert pisse dumt.. Men..

Jeg har overvejet at købe en Smart Fortwo. Simpelthen grundet at den er så billig at eje, og så billig at anskaffe sig.
Men, er den fin nok til brug, udenfor byområder, og kan sådanen bette bil evt klare en tur til Italien på 1400 km?

Den kan køre ca. 140 km/t på toppen, og det er jo en meget alm. hastig på dansk motorvej, kan den godt holde til at køre 140 km/t i lange træk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smart Fortwo - udenfor by og langture
  • #1   6. feb 2011 Prøv den lige engang inden du beslutter dig. Bare fordi den kan køre 140, tror jeg langtfra det er særligt behageligt.

• #3   6. feb 2011 Jeg kan kun anbefale dig at prøve en Smart, men det siger jo sig selv, da jeg er ejer af sådan en, hehe, men jeg har et dagligt kørselsbehov på ca 200 km ligeligt fordelt på motorvej og landevej og jeg har bestemt ikke fortrudt købet...og nu har jeg da rundet 70.000 km i den siden sept. 09.

Men ellers så prøv at kigge lidt inde på http://www.smartklubdanmark.dk/smart/

Mvh en glad Smart ejer smiley

• #4   6. feb 2011 René - Tak for svaret, og linket.

Den kan måske godt holde til at køre med fuld tryk på, med de 140 i lange træk? Uden at du brænder diverse ting af.

Jeg har prøvet en Smart, og jeg må sige at jeg var positiv overrasket over bilen. Jeg er dog kun i tvivl om, den kan holde til noget.

• #5   6. feb 2011 Der er bestemt nogle fordele ved den, men også nogle ulemper.
    Den er ikke just hurtig, men det kan man vel heller ikke forvente af en bil der kører så langt på literen.
    Den er egentlig udemærket rummelig for to personer, men den 3 cylindrede dieselmotor lyder ret tydeligt i den ikke så isolerede kabine. Selvfølgelig ville man kunne køre til Italien i den. Har da kørt til Spanien i en gammel Kadett E '1,død', så hvorfor skulle man ikke kunne det i en smart? Der vil være biler der gør det bedre, men det kommer an på hvad man foretrækker.
    Du får ikke en racer, men til gengæld en ny bil, der kører langt på literen og som har nogle praktiske sider. Den er, modsat hvad mange hævder, en ret sikker bil, og den har alt af det nyeste sikkerhedsudstyr.
    Hvis du køber den billigste version, får du ikke aircon, hvilket nok kunne være at foretrække.
    Min råd er nok at tage en god lang prøvetur i den. Og så vurdere det derfra. Det økonomiske udgangspunkt er iorden, men det nytter ikke så meget hvis hjertet ikke følger med. Gør det det, så siger jeg go for it!

• #6   6. feb 2011 jeg kørte til holland i en. Vi lå på 140 hele vejen og det gik fint. Selvfølgelig ikke den optimale bil. og vi var begge 190 og så sidder man pænt dårligt i passager sædet da gulvet er længere fremme smiley Men den kører udenmærket..

• #8   6. feb 2011 men hvorfor 140? 120 så larmen mindre. mere behaglig a køre i. og bruger langt mindre brændstof. ligger man med klampen i bund er der en brændstof økonomi og du du får dig en masse stop på tank stationerne..

Kommentér på:
Smart Fortwo - udenfor by og langture

Annonce