{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Olieskift på automat gearkasse {{forumTopicSubject}}

Jeg har en gammel opel astra fra 92 som har gået 170.000 km, og i følge Opels forskrifter er det på tide at skifte olien i gearkassen.

Mit problem er, at min Opel er en special edition og er den eneste af sin slags i Danmark, så opel forhandlerne aner ikke hvad de taler om når de omtaler min bil.

Jeg har fundet frem til at der er en si i gearkassen, men kan kun finde en gummi prop og en møtrik, men ikke en plade hvor man kan få si'en ud.

Mit spørgsmål lyder;
Er det nødvendigt at rense si'en?
eller kan man nøjes med at tømme olien af og fylde ny olie på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olieskift på automat gearkasse
  • #1   15. feb 2011 5 Liter (opel 1940 699)

står der i tolerance data. Og samme navn under servoolien, så tror ikke det er noget specielt.

• #2   15. feb 2011 Ved du om det er nødvendigt at rense sien i gearkassen? eller kan man undlade dette?

• #3   15. feb 2011 Der er vel et bundkar eller endedæksel du kan skrue af og derved komme til sien/filteret. På andre automat biler er det et must at skifte filter, så hvorfor ikke på din??? Jeg ved dog at mange vw og skoda/seat er der ikke noget at skifte?.

• #4   15. feb 2011 Skal ikke udtale mig om hvorfor, men har snakket med Opel Danmark, og de siger at der ikke er noget filter i gearkassen, men kun en si.

• #5   15. feb 2011 Den si bliver jo fyldt med skidt og møg efter 170.xxx km. Jeg ville rense den.

På nyere biler hvor man ikke kan komme til filteret, skyller man systemet igennem med den type olie der nu skal på, har været ude for en Volvo og en Audi hvor der blev brugt omkring 11 liter til det formål.

• #6   15. feb 2011 Vil skam også gerne rense sien, men som sagt har jeg ikke kunde finde et dæksel på undersiden af gearkassen, men måske er der et på siden.

Kommentér på:
Olieskift på automat gearkasse

Annonce