{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.251 visninger | Oprettet:

En sød historie om BMW ATF {{forumTopicSubject}}

ATF= Automatic Transmission Fuel=Automat gearkasse olie.....

Jeg vil fortælle jer en historie om "oliereligion" fra den virkelige verden hvor jeg var lige ved at ryge på historien om at kun èn olie kan anvendes

Objektet var en automatgearkasse på en BMW (320d - 2004) ifg BMW må KUN BMW`s egen olie ETL 7045 E anvendes - og denne olie kan kun købes af BMW - selvfølgeligt til en hamper pris

Jeg stod og ville lave et olieskift på sådan en automatgearkasse - men nægtede at købe olien hos BMW. BMW oplyste overfor mig at der VILLE ske ALVORLIG skade på gearkassen hvis en anden olie anvendtes.

HMMMMMMM

Nå jeg gjorde mig så ulejligheden at undersøge hvad det var for en gearkasse der sad på BMWèn - det viste sig at være en gearkasse som BMW køber hos Caddilac - den hedder i BMW sprog A5S 390R og i Caddilac sprog GM 5 L 40 hvordan fandt jeg så ud af det - jo gennem at søge på nettet - gearkassen sidder i BMW 320/330d og 520/525 og 530 d samt i Caddilac VTS.

Nu kommer så det mærkelige:

Sidder gearkassen i en BMW må den KUN køre på den dyre BMW olie - alt andet VIL ifg bmw (og TIS)ødelægge den

Men sættes den i en Caddilac så kan den køre på enhver Dexron 3 olie med Dexron 3 "G" godkendelse - dette er en forholdsvis normal automatgearolie.

Nå nu gik så jagten efter en Dexron 3 olie med Dexron 3 "G" godkendelse - og under denne søgning stødte jeg på en Texacoolie med produktnavnet Texaco Texamatic 7045 E.

Jeg kontaktede Texaco`s teknikere og forespurgte om BMW`s ETL 7045 E og Texaco`s Texamatic 7045 E mon skulle være samme produkt - og tænk jer det var det. Olien kan købes hos Texaco for 50 kr / l men skal koste 120++ kr hos BMW (som har den i tromler med BMW mærker på)

Så langt så godt - men nu er det sådan at jeg foretrækker Castrol olier da jeg kan skaffe disse til engro pris (de er OEM leverandør til MAN som jeg arbejder for) og jeg kontaktede nu Castrols teknikere og spurgte om de kunne matche Texamatic 7045 E - det viste sig at det kunne de uden problemer - den olie de har med Dexron 3 G godkendelse hedder Castrol Transmax Z

Transmax Z koster typisk 130-150 kr/l ude i handelen - men min pris er 46 kr/l når jeg køber den direkte gennem MAN - Transmax Z ikke bare opfylder Dexron 3 G standarden - men overgår den og opfylder også højere Dexron krav - desuden er den fuldsyntetisk - det er BMW 7045 e/ Texamatic 7045 e Ikke

Så sådan gør leverandører alt hvad de kan for at afskrække købere fra at bruge andet end deres egen relabelede olie - gør vi det ikke VIL vi påføre vores motor/gear ALVORLIGE skader - at de så selv køber olien fra en anden producent og bare sætter deres egne mærker på nævner de ikke for os

Min BMW / Cadillac automatgearkasse har nu for øvrigt kørt 23000 km med TransMax Z olie - helt uden problemer - tilsyneladende ved den ikke at den sidder i en BMW - for gjorde den det ville den jo have været havareret for længst smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En sød historie om BMW ATF
Kommentér på:
En sød historie om BMW ATF

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce