{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Forsikring og selvrisiko {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg har for 6 mrd siden afleveret min bil til banken da jeg ikk havde råd til den af nogle personlige årsager..

Nu dumper der så et brev ind fra forsikringen med at de har lavet de skader der var på bilen (der var nogle få buler) som banken har sagt der sku laves (vi havde aftalt den sku sælges som den stod trods de skader og jeg fandt selv en køber og han ville gerne købe den som den stod og han fik den meget billig) og det har forsikringen så betalt for..

Jeg bliver så ristet for en selvrisiko på 10.000 kr..

Skaden er på 1786 kr..

Får så et andet brev hvor der står at jeg ryger ned i trin og hvis jeg ville blive på det samme trin ska jeg betale skaden OG selvrisikoen..

Men det er jo helt ude i hampen at jeg ska betale 10.000 kr for en skade på 1800 kr.. Det ville ingen i sit rette sind jo betale..

Nogle der har prøvet noget lignende og hva har i gjort ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring og selvrisiko
  • #1   18. feb 2011 har du noget på skrift, om de skader ikke skulle laves. . ???

• #3   18. feb 2011 J

Har ikk på skrift af de sku eller ikk sku lave skaderne..
    Kan ikk finde min kontrakt så kan ikk se i den om det står der at i tilfælde at man aflevere den ska de lave den i stand..
    Men det er bare mere fucked når vi aftaler (både med køber og finans) at den ska sælges som den står så laver de den alligevel..

Rocco [C N] N

Ja det er helt fucked.. Nu har de lukket så kan ikk ringe og snakke med dem om at jeg selv kan betale "skaden" men det håber jeg satme.. Ellers må de sku smide mig i RKI.. Er sku ligeglad :-]

• #4   18. feb 2011 Du kan jo max blive bonnet for prisen på reperationen, de 10.000 kan de jo ikke opkræve af dig, eftersom der ikke foreligger en regning på over 10.000,-

• #5   18. feb 2011 Hvis du betaler de 1800 er der hverken præmiestigning eller selvrisiko

• #6   18. feb 2011 Skriver lige det som de skriver

- Du har mulighed for selv at betale skaden, så du bliver stående på trin 10. Vælger du denne løsning, kan du blot bruge girokortet.

- Det beløv, du så skal betale er 1.786,02 kr. Derudover skal du betale din evt. selvrisiko hvis du ikke alledede har gjort det.

- Vil du have, at vi betaler skaden, skal du intet gøre. Du rykker til trin 07 og dermed til den højere præmie ved næste forfgaldsdato.

--------
    For mig lyder det som om at jeg ska betale selvrisikoen og kan få lov til at også at betale for skaden hvis jeg vil blive på trin 10 istedet for at ryge ned på trin 07..

• #7   18. feb 2011 Kort sagt: du kommer til at betale de 1800 ligemeget hvad. De bonger dig ikke 10.000 kroner fordi det er din selvrisiko, når skaden kun er 1800. Så betal du bare skaden og bliv på dit præmietrin - du kommer til at betale det samme ligemeget hvilken løsning du vælger.

• #8   18. feb 2011 Mon ikke det har kostet 11.786 at lave skaden så.

• #9   18. feb 2011 Nej for de skriver direkte

Skaden koster 1.786,02 kr

I det andet brev stod der

Vi har betalt for reparationen af deres køretøj og beder dem derfor indbetale selvrisikobeløbet på 10.000,00 kr på girokortet.

Og de få ting der var der kan det satme ikk koste 11.800 kr om det så var en ferrari smiley

• #10   18. feb 2011 Det lyder i mine øre, somom at den totale skadespris er på 11786,02 kr - og det kan jo sagtens være at banken har valgt en total klargøring + udretning af buler, hvilket så ikke er en urealistisk høj pris - desværre...

• #11   18. feb 2011 Ellers ring til dem og spørg hvad du skal betale?

De kan svare på det helt præcist.

• #12   18. feb 2011 sten K

Hvorfor skriver de så at skadens pris er 1786 kr ? Forstår jeg ikk..

• #14   18. feb 2011 Okay Morten så det du siger er at jeg ska betale 1786 kr og så er det hele ude af verden og så stiger jeg ikk i pris/ falder i trin ?

Det er aldrig til at forstå alle de ting de skriver fordi det ska stå på sådan en underlig måde ligesom alle love og pis og papir :-]

Kommentér på:
Forsikring og selvrisiko

Annonce