{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.799 visninger | Oprettet:

Carina T
Carina T
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

flytte bilen over i kærestens navn. {{forumTopicSubject}}

Da jeg på et tidspunkt skal på kontanthjælp og har en bil der har en værdie over 10000kr. Og som er betalt af skal vi have den flyttet over i kæresten navn istedet men kan jeg så godt stå som bruger? Og hvad forsikring kan vi godt bare køre videre på den vi har nu?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flytte bilen over i kærestens navn.
  • Carina T
    Carina T Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #1   23. feb 2011 På forhånd tak for svar:-)

• #2   23. feb 2011 Hvis i har boet sammen i to år, betyder det intet hvis navn den står i..
    Det fik vi af vide da jeg spurgte vores forsikringsselskab om samme spørgsmål..
    Og begge to får skadesfri kørsel..

Det gør vi i hvert fald..

• #3   23. feb 2011 Den skal omreg og der skal du have et forsikringsbevis med. Det er nu hende som ejer og dig som bruger. Mener ikke der skal noget med jeres forsikring da den nok bare køre videre. men du kan komme ud for at du skal betale for 1 år og så får du det tilbage som du har betalt indtil nu i dit navn...

• #4   23. feb 2011 #1 bilen skal jo omregistreres i hans navn, og så vil jeg også tro at forsikringen skal tegnes i hans navn.

mit bedste råd er at du tager ud til en af de lokale auto-forhandlere og får ham til at vurdere bilen til under de 10kg. kender flere der har lavet det nummer.
    Men selvfølgelig hvis du kører rundt i en hel ny bil er det nok svært at lave det nummer jo. Men det er da et forsøg værd smiley

• #5   23. feb 2011 han kan stå som ejer .. og dig som bruger ... og du kan forsikre den i dit navn ...ingen problem....osse når i bor sammen .. eller hver for sig ,,,har selv en af mine biler sådan ...

• #6   23. feb 2011 ... men du kan vel forhåbentligt heller ikke få kontanthjælp, hvis du bor sammen med en kæreste, der har frie aktiver?

• #7   23. feb 2011 du skal lige huske på, du må ikke eje mere i værdi end 10000kr.... så det kan jo være lige meget... alle ejer for mere end 10000kr, selvom de ikke har en bil.... jeg har lige været det hele igennem, bare min com. koster mere... ja.. så kan det jo være ligegyldigt..!!

• #8   23. feb 2011 hvorfor ikke bare sørge for, at du ikke kommer på kontanthjælp

• #9   23. feb 2011 Nu er det jo ikke sådan at du skal tælle alle dine ejendele op og så må du max ha for 10.000kr

Det gælder kun fast ejendom, jord, både eller biler.

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #10   23. feb 2011 henrik

præcis, og selvfølgelig alle kontant beholdninger i form af opsparinger osv.

man kan sagtens have bil på bistandshjælp, men flytter du den over i kærestens navn, og du står som bruger.
    så kan du forsikre bilen i dit navn stadigvæk, og de kan ikke tage bilen fra dig smiley

det er så noget andet hvis i er gift f.eks smiley

• #11   23. feb 2011 Ja selvfølgelig også opsparinger osv....

Men sørg for at få flyttet bilen og få udbetlat alt hvad du har tilgode rundt omkring inden du ryger på kontanthjælp - f.eks. feriepenge.

• #12   23. feb 2011 Det giver jo så lidt det samme alligevel.

Hvis bilens værdi er 20.000, køber kæresten den for 20.000. Så skal man jo bare bruge pengene, inden man kan få kontanthjælp.

Man får jo et forklaringsproblem, hvis købesummen pludseligt er blevet væk.

• #13   23. feb 2011 jeg har lige været hele turen igennem, jeg skulle sælge hvad jeg havde af værdi, tlf. com, osv osv.... OG TIL BO J. hvis der ikke er andre muligheder, så er det vejen.... og det er ikke sjovt, kan jeg hilse og sige... det kan nemt ske for dig også..!! tænk over det, inden du udtaler dig, en anden gang!!

• #14   23. feb 2011 Du bestemmer jo selv salgsprisen....

De roder heller ikke i hvad du har købt/solgt inden du kommer på kontanthjælp - de kigger kun på hvad du har af indtægter vs. udgifter samt aktiver.

• #15   23. feb 2011 Selv om jeg principielt er imod høje overførselsindkomster, så må jeg nu give dig ret i denne her, Brian. Det er jo ikke fordi man kan leve som en konge på kontanthjælp.

• #16   23. feb 2011 Nej, det gør man faktisk ikke. Det er ulovligt at sælge den under markedsværdi. Sådan er det med alt. Det er skattesvindel.

• #17   23. feb 2011 hvad mener du bay... 6500kr udbetalt om mdr. det er da lækkert...:) men bedre end ingen ting.

• #18   23. feb 2011 Nej det er bestemt ikke noget som man bliver rig af men det kan desværre bare være eneste udvej for nogen.

Min x-kæreste er pt. på kontanthjælp og får udbetalt 7700kr. Huslejen tager 3750kr. Faste udgifter tager 1200kr om måneden - så er der sgu ikke meget tilbage til mad osv.

• #19   23. feb 2011 Salget figurer jo ingen steder da du ingen penge modtager så kan ikke se problemet.

Det er sgu bare at flytte bilen over i kærestens navn og så er den bekymring ude af verdenen hvis hun kommer på kontanthjælp.

• #20   23. feb 2011 Det kan godt være, man kan gøre det i praksis og at der - i de fleste tilfælde - ikke sker noget ved det. Det ændrer bare ikke på det faktum, at det er ulovligt. Og hvis SKAT beslutter sig for at tage en stikprøve og man bliver udvalgt til nærmere gennemgang, så får man et forklaringsproblem.

Det er jo heller ikke lovligt at røve en bank, bare fordi ingen opdager det.

• #21   23. feb 2011 vores bil står i mit navn,men med min kærestes forsikring og hende som bruger...

• #22   23. feb 2011 Brian L

nu ryger man jo ikke på kontant hjælp, fra den ene dag til den anden, og ja det kan ske for mig, men tror på at jeg nok skulle finde ud af og undgå det.

• #23   23. feb 2011 Enig i at du kan få et forklaringsproblem overfor SKAT hvis og hvis og hvis osv.

Men det har intet med det at komme på kontanthjælp at gøre - de interessere sig ikke for hvad du har købt og solgt inden - kun dine aktiver. Og det var jo nu engang de emnet handlede om.

• #24   23. feb 2011 Det hjælper jo heller ikke noget og flytte bilen over i kærestensen navn hvis i bor sammen.
    Da min kæreste var færdig med skolen, og ikke lige kunne finde arbejde, ville vi ha kontanthjælp til hende, men kunne ikke ladesig gøre fordi jeg havde aktiver for 200.000, så fordi jeg er hendes kæreste og vi bor sammen, ja så skulle jeg sælge alt hvad jeg ejer og bruge de penge, før hun kunne få noget smiley
    Hun begyndte så bare og læse vidre istedet, der for man da SU hehe

• #25   23. feb 2011 Ja og man <i>har</i> jo - i henhold til loven - et aktiv. Det burde da sige sig selv, at opretter søger svar, der holder sig inden for lovens grænser.

Aktivet "veksles" bare til penge, hvis man sælger bilen over. Alternativt skal den gives til samlever som en gave - men sådan en gave skal jo beskattes som alm. indkomstskat.

• #26   23. feb 2011 Bo J, jeg kan næsten fornemme på det hele du har et job som du er ret sikker på.

Da jeg blev arbejdsløs for 1½år siden tænkte jeg, pyt det har jeg prøvet før hvor jeg havde nyt job dagen efter! men trods flere 100 ansøgninger og et OK cv taget min alder i betraktning.

Men man hører oftes fra folk der HAR et job, der er arbejde til dem der vil arbejde! OG NEJ DET ER DER IKKE LIGE NU!!!

• #27   23. feb 2011 Bevæger opretter af tråden sig ikke allerede på kanten af loven når man vil "gemme" en bil for at undgå træk i kontanthjælpen? Så må man forvente svar som passer til ens hensigt...

Så er det jo bare at håbe på at de har boet sammen i over 2 år og bilens salgsværdi ikke overstiger 58.700kr - så bliver de ikke beskattet.

• #28   23. feb 2011 Bay hun kunne jo ha lånt pengene af kæresten til at købe bilen, men idet hun ryger på kontant hjælp kan hun ikke betale gælden tilbage, og han tager derfor bilen som betaling istedet for smiley

• #29   23. feb 2011 okey.. mit tilfælde er et trafik udheld, går du sygemeldt over et år, ja så er der kun en vej ifølge den danske lov. det har lige været i tv. også.... der er over 1000 pers. der bliver ramt uskyldigt hvert år, af denne lov. og skal sælge alt hvad de ejer, for at få hjælp. for efter man er blivet " rettet op" på sygehuset, skal der gå et år, før man kan tage en beslutning om, hvad der skal ske... og jeg kan godt sige... de kigger efter ALT..!! fint nok.. meen... så får man sine ferie penge udbetalt, da man jo ikke har kunne holde ferie... de penge har du betalt skat af en gang, igennem din løn, jamen de ferie penge, bliver da lige trukket i din kontant hjælp. for det er jo en indtægt, og det er beløbet før skat de trækker, ikke efter... så man betaler jo lige skat af dem, en gang til.

velfærds samfund.. tja.. jeg ved snart ikke... var jeg narkoman/tyv osv.. var jeg bedre stillet, og fik mere hjælp, end jeg gør nu

• #30   23. feb 2011 Steffen
    Et tilgodehavende er også et aktiv.

• #31   23. feb 2011 *Steffen *

nej har ikke et arbejde jeg er sikker på , og skal snart starte på et nyt der heller ikke er sikkert, men meget spændende,
    har selv gået uden arbejde i et halvt år og var på intet tidspunkt bange for, at jeg ikke fik noget arbejde,kunne muligvis komme til at tage noget arbejde jeg var overkvalificeret til i en periode indtil det rigtige job viste sig

Kommentér på:
flytte bilen over i kærestens navn.

Annonce